Konfüçyüs 
-M.Ö VI. yy’da yaşamıştır. 
-“Yin” sülalesi krallarının soyundan gelir. 
-Küçük yaşta anne ve babasını kaybetmiş,yoksulluk içinde büyümüştür. 
-Yazılı hiçbir eser bırakmamış,düşünceleri çömezlerinden öğrenilmiştir. 
-M.Ö 492’den sonra birkaç çömezi ile birlikte Lu ülkesinden ayrılmak zorunda kalmış ve gezgin bir yaşam sürmüştür. 
-Daha sonra ülkesine dönme izni almış,bir okul kurmuş ve birçok öğrenci yetiştirmiştir. 
-Temel düşüncesi,insanın kendi kişiliğini geliştirmesi, sağlamlaştırması, soylu kılması ve böylece sosyal bütün içerisinde tam bir uyum sağlamasıdır. 
-Felsefesinde her türlü metafizik görüşleri bir tarafa bırakmıştır. 
-İnsanı doğru ve iyi akıl yürütmeye götüren bir “mantık” kurmuştur. 
-İyi yaşamayı sağlayan bir ahlâk görüşü vardır. 
-Ortaya koyduğu bu ahlâkın ilk kuralı,atalara saygıdır.İnsanın en büyük ödevi de ailesine bağlılık ve merhamettir. 
-Konfüçyüsçülük,Çin’de ve Japonya’da belli dönemlerde bir dinsel öğreti olarak da ortaya çıkmıştır. 
( Konfüçyüs Hakkında Kısa Bir Not başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 27.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.