Tekirdağ İli Hayrabolu ilçesi Emiryakup Köyü, Kırım Türkleri örf, adet ve geleneklerini, Tatar aş ve yiyeceklerini harfiyen uygulamaya çalışan, Trakya'daki nadir köylerimizden biridir. Köy 500 haneli olup, İle 40, İlçeye 20 km. dir. Köyde 27 yıldır Tepreş yapıldığını web sitesi ve Anıl Buraklar'dan öğrenmiş bulunmaktayım.
                                                         EMİRYAKUP KÖYÜ.
                              Ender rastlanan bir Tatar köyüdür.Trakya'da Emiryakup,
                              Modern bir yaşama ayak uydurmada, iyi bir yol ediyor takip.
                              İnsanı ağırbaşlı, misafirperver, çokta anlayışlı ve görgülüdür,
                              Rahatına, huzur ve sağlığına özen gösteren, oldukça kültürlüdür.
                              Yazdan kışa hazırlanıp, çok çalışkan ve yeterince tedbirlidir,
                              Aldırmaz onun bunun sözüne, bildiğini uygular daima sezgilidir.
                              Kalbi temiz özü, sözü doğru olup, kendilerine has aşları ünlüdür,
                              Un aşları birbirinden lezizdir, hele şırbörek katığıyla çok yönlüdür,
                              Pratikte çok iyi bir yoldasınız, örf, adet ve gelenekleri böyle sürdür.
 
                              Köyün il ve ilçeye yakın, yolu vasıtası olması güzel bir özelliktir,
                              Öz güvenle bağ, bahçe ve tarlasını ekip biçmek iyi bir meziyettir.
                              Yol yürümekle, ömür yaşamakla tükenir, gaye onun değerini bilmektir,
                              Üzülmemek için sağlığın, gençliğin, varlığın önemini vaktinde bilmektir,
                                                                       Hacı Raif Aydın.                 
( Emiryakup Köyü. başlıklı yazı HACI tarafından 30.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu