Oruç Baba'nın Mekanı,siz aziz ,sayın ve de çok muhterem okurlarımızdan beklenenin çok üzerinde ilgi gördü.Bir gün içerisinde binlerce mektup aldık.Bir yandan bu kadar çok mektuba nasıl cevap vereceğimizi kara kara düşünürken bir yandan da "dertli" insanlarımızın çokluğu karşısında derin bir yeise kapıldık.Ancak her şeye rağmen biz gene de elimizden geleni yapmaya çalışacağız.Dilerseniz şimdi mektuplara geçelim: 

Rumuz:İntihar etmek istiyorum-Adana 
“İzin verirseniz size “baba” diyebilir miyim?Sevgili babacığım,benim derdim de fazla kilolarım yüzünden.Tam 123 kilo geliyorum. Gerçi fazla değil,fakat nedense bende yarattığı kompleksin etkisi büyük.Bazen intiharı bile düşünüyorum.N’olur,bir çare deyiverin!” 



CEVAP: Az yiyin efendim,az yiyin!Dünyada onca insan açlıktan kıvranırken sizin aşırı bir gıda maddeleri tüketim yöntemi uygulamanız ,şişmanlığınızın başlıca nedenidir.Maşallah , Allah manda şifası versin,ama sizce “pek fazla” olmayan kilonuz bize göre çok aşırı… Tıpkı demir,çimento karaborsacısı gibi siz de alenen bir “Et stokçusu”sunuz! İlk tavsiyemizi yerine getirmek size zor geliyorsa aşağıdaki perhiz listemizi bir ay müddetle uyguladığınız takdirde ya sonsuz bir uykuya yatacağınızdan ,ya hastaneye gideceğinizden,ya da bir deri bir kemik kalacağınız için tekrar bize yazacağınızdan eminim.İşte perhiz listemiz:Sabahleyin:Ağzınıza su dahil hiçbir şey koymayınız.Sadece nefis bir kahvaltı sofrasının hayalini kurunuz.Öğle:Bir çay bardağı su,bir adet bisküvi.Akşam:Bir bardak çayla gargara yapınız(sakın yutmayın),bir tek tane ızgara köfte yiyiniz.Âcil şifalar dileğiyle… 


Rumuz:Rumuzsuz-Aydın 
“Size yazıp yazmama konusunda çok düşündüm,çünkü benim halim utanç verici.Nişanlım olan gencin ısrarlarına dayanamayarak onunla öpüştüm.(Bunu yazarken yüzüm kızarıyor) Bu yaptığım hatanın sonucunda çocuğum olacağından endişeliyim.Bana bir yol göstermenizi,akıl vermenizi rica ediyorum." 

CEVAP: Sevgili kızım,yaptığın davranışın ahlâk dışı bir hareket olduğunu kabul etmen senin lehine(!) olmakla birlikte yine de yediğin nane affedilir cinsten değil...Sana “başının çaresine bak!” demek gerekirdi;ama “düşenlerin dostu” olduğumuzu göstermek için nişanlın olan gençle en kısa zamanda evlenmenizi tavsiye ediyorum.Aslında öpüşmekle çocuk-mocuk olmaz, lâkin o çapkını nikah masasına götürmek için başka bir fırsat eline geçmeyebileceği ihtimalini de düşünmek gerekiyor.Yuvanızda mutluluklar dilerim… 

Rumuz:Mektebin Bacaları,Akıl Verir Hocaları-Karaman 
“Ders çalışmayı sevmeyen bir lise öğrencisiyim.Bu nedenle sık sık kopya çekiyorum;fakat son senelerde bu konuda eskisi kadar başarılı olamadığımı fark ediyorum.Sınavların arttığı şu günlerde nasıl bir yöntem uygulamam gerekiyor? 

CEVAP: Evladım,sen işlediğin suça bir ortak arıyorsun.Allah seni ve senin gibileri ıslah etsin,öğretmenlere de senin gibi kopyacıları yakalamak için iki değil dört tane göz versin!Yeni ders yılında başarılar dilerim… 

Önemli Not: Yakında bu mekan da kepenkleri indirirse hiç şaşırmayın."Hani binlerce mektup gelmişti?Şimdi de iflastan bahsediyorsun Oruç Baba.Bu ne iştir!"dediğinizi duyar gibiyim.İyi de "binlerce mektup geldi,demeyip de ne deseydim?Gerçeği mi söyleseydim?Bilmem ne ablalar,bilmem ne beyler köşelerinde cevapladıkları mektupları gerçekten alıyorlar mı sanıyorsunuz?Yoksa o mektupları yaratıcı hayal güçleriyle ortaya koyduklarını bilmiyor musunuz?Neyse,siz gene de tekrar görüşemezsek hakkınızı helal ediniz.... 
( Oruç Baba'nın Mekanı - 2 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 20.04.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu