Şiir Bayramı, Ağaç Bayramı, Nevruz Bayramı, Abdi Beğ ile Aşık Veysel Günü, Şebinkarahisar Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi, Okuyar Şiir Sohbetleri, Okuyar Şiir Kitapları Tanıtım Toplantıları, Hikmet Okuyar Kültür Sanat Ödülü Törenleri, Şiir Günleri, Piknikler, Geziler, 19 Mayıs Etkinlikleri ile Okul Günleri derken; 13 Mart – 14 Haziran 2012 tarihleri arasını en verimli biçimde değerlendirmiş olduk.
Aşık ozan şair şiir yorumcusu ve şiirseven şiir dostlarımızla; kitle iletişim kanallarında, şiir kültür sanat sitelerinde, kitle iletişim kanallarında, gazete dergi bülten sayfalarında çok verimli yayın paylaşımlarımız oldu.
İletilerimizde, telefon paylaşımlarımızda msn yazışmalarımızda yüzlerce şiir başlığı işledik, yüzlere binlerce yorum paylaştık.

Paylaşımlarımız çok saygın etkin ve umutverici..

Bahar ayları kapsamında ”Şebingülü için bir şiir de sen yaz..” ifadelerimizle dillendirdiğimiz mesajımızı bir kaç kez daha paylaştık..

Konu ile ilgilenen aşık ozan ve şairlerimizin şiir atölyelerinde dinlenen demlenen Şebingülü Şiirleri olduğunu biliyorum..
Kayseri’den Emine Çerçi, İzmir’den Nurten Tarım şiirlerini beklerken; Efeler Diyarı şairlerinden Denizlili Şair Safiye Samyeli ile Şebingülü Şiiri düştü şiir dünyamıza..
Emine Çerçi Şiirleri, Nurten Tarım Şiirleri gibi çok yakından ilgileniyorum. Gelmesini beklediğim şiirlerle..
Safiye Samyeli Şiirleri ile ilgilenirken; Şiir müzik beste şarkı türkü yorum organizasyonlarıyla yakından ilgilenen isimler geçiyor aklımdan..Tahir Kutsi Makal’ı da Özay Gönlüm’ü de gönlümde yaşatıyorum..
Efeler Diyarı illeri ilçeleri birbiriyle yarış yapıyor ”Şiire Sevgi Saire Saygı ” ilkemiz ile.. Dikkatle okuyorum.. Beğeniyorum..Tavsiye ediyorum..
Paylaşıyorum..Şimdi de Safiye Samyeli imzalı SAMYELİ ile ŞEBİNGÜLÜ şiiri ile..
=
SAMYELİ ile ŞEBİNGÜLÜ
=
Sen güllerin sultanı ben de, garip Samyeli
Endamına vuruldum, çölleri aştım geldim..
Yüküm sevgidir benim, zannetme ki gam seli..
Hasretin cana yetti, bentlerden taştım geldim.
=
Dört mevsimin en güzel ay’ı güzel Haziran;
Bu gün arefe ise, yarın bayram hazırlan;
İlyas sende buluşur can kardeşi Hızır’lan..
Kıskandım bu vuslatı, hasetten şiştim geldim.
=
Cemreler bir bir düştü, köklerine can geldi;
Emdin suyun özünü, renklerine kan geldi;
Karakışı bitirdik, beklenilen an geldi..
Kutlu Doğum görmeye, uçarak koştum geldim..
=
Tomurcuğun goncaya, dönsün Ey Şebingülü !
Dallarına bülbüller, konsun Ey Şebingülü !
İçimde yanan közün, sönsün Ey Şebingülü !
Bir deli ırmak gibi köpürüp coştum geldim.
=
Sen yedi kere açıl, ben gülünü sayayım;
Düşürdüğün yaprağı yol heybeme koyayım;
Misk-i anber kokuna, söyle nasıl doyayım.?
Ocakta ki külleri, süpürüp deştim geldim.
=
Sultan diyorlar bana, soyumda yok böyle gen;
Allah’ın yarattığı,bir garip beşerim ben.
Varlığınla layıksın, muhteşem sıfata sen..
Sanma bir gece vakti, yolumu şaştım geldim.
=
Çiçeklerin sultanı, sensin Ey Şebingülü !
Çukur gamzede yatan bensin Ey Şebingülü !
Muhammed’in soyundan gensin Ey Şebingülü !
Şebinkale içinde yollara düştüm geldim…
=
Safiye SAMYELİ / DENİZLİ
…….
Netice itibariyle;
Denizlili Şair Safiye Samyeli duygularıyla, Giresun Atapark’ta, 2200 Rakımlı Eğribel Tepesi’nin ötesinde berisinde, Kelkit Vadisi’nnin Cazibe Merkezi Şebinkale burçlarında paylaştığım;
SAMYELİ ile ŞEBİNGÜLÜ/Safiye SAMYELİ şiirinin; çok okunmasını, beğenildikçe paylaşılmasını; tavsiye edilmesini istiyorum..
Samyeli Şiirleri yarışmalara da girsin, Türkiye birincilikleri dahil; önemli dereceler de alsın diliyorum.. Efeler Diyarı’ndan şiir dünyamıza muhteşem isimler ile şaheserler kazandırarak ebedi aleme göç eden Tahir Kutsi Makal ve Özay Gönlüm gibi canlara da rahmet diliyorum.

Şebingülü sunumlarımla

Selam sevgi saygı..

Hikmet OKUYAR

( Hikmet Okuyarın Kaleminden Samyeli İle Şebin Gülü başlıklı yazı S.SAMYELİ tarafından 13.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu