Sadece bizim memleketin şivesini paylaşmak için yazdım arkadaşlar...
OĞLU ASTSUBAY OLAN ANANIN,OĞLU İÇİN KOMŞUSU AYŞEYE YAZDIRDIĞI MEKTUP...TAMAMEN DOĞAL..
Mektubuma başlatmadan önce o garagözlerinden öpüverin..Çok göresim geldi üsenim..Nasısın eyimin gari..Ben hiç eyi değilin..Senden habar alamadım..Olum üsen gittin gideli iki satır yazıvemedin..İnsan anasını yazmaz mı demi..?Merak ettim de aşa ablana yazdırıverip durun bak..Cahillik pek zormuş üsenim.Elimden gese her gün yazmamın hiç.Üsenim nedipdureg baken dün gece üryamda seni görüvememin..Hemen bubege anladıvedim sabahınan..Üsenimin başında bişey mi var acep dedim..Bubeg aşaya(ayşe) yazdır mektup atalım dedi de ondan yazdırıveripdurun..
Oğlum oralarda havalar nasıl..yoksa dondugmu? Ben sana dimedim mi sürmeli hatça yengeg ördüğü gazağı götür diye..Ah üsenim ah ana sözü dinlemiyon ki..orda gomutanlar seni sözünü dinletirler..Sen de gomutan olmuşsun..Evveli gün koca ırmızanın(ramazan)olu(oğlu)sülüman(süleyman)ı gördüm..’ana üsen gomutan oluvermiş’ dediydi..çok sevinivedim üsenim..Gomutan anası oldum gari deye..
Gara üsenim buralara bahar gelivedi gari..Bi gösen her yer yamyaşıl oldu..Çör ayeçleri(ağaç)bile çiçekde..Çalalar(çağla)oldu..gartıyo bak..Gelivesende yiyiversedin olum...
bubege dedim iki guzu alıvede üsen gelinceye kadar besleyem dedim..Bahar da güzel oluvedi ya olum,sen gelene kadar büyütüveriz gari..Yörük ali dayın gızı varya hatmanakadın ableg onda vamış guzu bubege aldırıvecen olum..Sen gelince kesivecen önügde.Kanından anlıga sürüvecen.Yaşlanıvedik gari üsenim mal meşakat da bakamecez. İyiki sarıgızı satmış bubeg değilse bakımecemişim üsenim.
Bizi sorceseg biz bubeginnen geçinip gidip duruz..bazen dövüş bazen kavga idare edipduruz..Allaha şükür hasta felan değiliz üsenim..Tek düşüncemiz sensin gara gözlüm..
Anan napsın be olum..bi aşa ableglere,bi hatce ableglere gidip gelipdurun..Arada bi gocası gönderirse ableg gelip gidipduru..Seni soruvedide..Gızıvedim üsenim..Yazıvesene iki satır, gardaşın demi diye gızdım..Bu ableg goceye gitti gideli bizi unutuvedi gari oğlum..Degidim de nasıl evlat bu dedi bubeg geçen gün sobayı kaldırıvedikte.İki yaşlı baba yaptık ayranı.(Badanayı)..Ablene bir gızıvedik bi gızıvedik..Necap osa gelcek ya yanıma üsenim bi elimle dökcen bi elimle yıkevecen.İnsan anam bubam yalnız dep de gelivememi üsenim.Ah gara olum bu ableg kimlere çekivemiş bilemedim ki olum.Sen bi başkedig yavrum. Gız çocu gibi her şelemi yapıveridin üsenimmm
Ben de kabat(kabahat) öğredimedim öğrenmedike..Sen gel baken de ondan sonra görüşücen ben onla.
Sen tez elden gel üsenim..aneg göresi gelivedi gari..Hele bi gel seni bi gız buluvercen gari..Geçenlerde düğüne gidivedidim pek çok gız vardı da sen olmayınca laf atamadım üsenim..Gerçi yüzlerine sürmüşle sürmüşle boye pek cikin oluvermişle. Eskiden bubam derdi
Baharın öküz beğenme
Düğünde kız beğenme
Doğru dermiş ya üsenim bi karış boyenen çıkıvedile meydana oynada oyna. Zamane kızları üsenim. Nerde bizim zamanımızdaki gızla..Bizim ağzımızı bıçak,eteğimizi özger(Rüzgar)açardı olum. Benim gözüm tutmadı birini de bu gızlan. Hele bi gel de sen beğenisen ölmeden seni de evlenediriveren gari..Napen iki ayam indi çukura..Bir düşüncem sensin gari üsenim.Gözümde tütüverdin gari.Ha aman ha üsenim oraladan bi kız bulu goma ha. Bize gelmez şehir gızları oğlum. Sona yaşlanınca bakımazla bizi. Elleri galem tuttuktan sonra güççük görüverile bide. Görmedik mi araplag hatce yengen gelini şehirli de hiç gelmedi köye. Pis senin aneg bubeg demiş ürfet (Rıfat)efene. Ürfet efen gelmez oldu geri hatce yengen yanına. Her gün gözünün yaşı burnunun sümü benim yanımda. Ürfetim deyip duruyo garibim. Aman üsenim beni onun gibi etme emi ..
Gomutan olmuşun ya parada veripdurulamı olum(Oğlum).Aman çaldırıgosun pareni. Kilotun içine bezden cep dikivedidim oraye sakla paranı. Kimse güven yok baksene. Biriktirde bilezik bozuveren gelin kızıma takıveriz olum. Ünnediveriz aperlonan gır ercepten on bilezik,damattan on adana burması deye üsenim..Zaten sarıkızın(inek)parasını bubeginen gittik bidene beşi bi yerde edivedim olum. Eşeğin nalı gada var üsenim bi görsen. Biriktiripdurun paraları düğünde savuruvercen olum. Pek heves edivedim gari ölmeverisem gır ercep bir düğün etti diye konuşuvecekle arkamızdan. Tamahtımı içimde bırakmayı ve gari üsenim. Tez gel emi olum .
Servi boylum geniş omuzlum aneg gurban osun sana. Kör gurşunladan goruve gari kendini üsenim.
Hadi gari yetti bu kadar...başıgı ağrıtmeyen ben..Mektubuma son verirken işin de başarı dileyen..Gomutanlarına saygılı ol olum..Arkenden(arkandan)gır ercepin oğlu diye laf ettirme..Biliyon bubeg ar’lıdır üzülmesin sona...
Üsenim gara gözlerinden öpüverin olum..bubeginde selamı var..sende yazıve gari iki satır bize..Allaha emanetsin olum..Anasının gara kuzusu...
( Oğlum Üsen başlıklı yazı sidika-emek tarafından 8/19/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.