Ahh seni evimizin önünden yeşillere sardılar  bir bahar günü ..

Nereye bilemedim o yaşımda alıp götürüyorlardı.

Gitme diye haykırıyordum duyamadın koca gönüllü adam.

Sen adımı koyan, bu meşhur lakabı ( sarı şeker ) takan, soyadını taşıdığım gönül adamı.

İlk kız torunun çok seslendi ardından çok…. “Heyyy koca Yörük nereye”

                          
                              -----
 

Küçücüktüm minik ellerimi tutup  bak demiştin;

“Sen şeker ustasının, lokum padişahının torunusun hadi şekerci sözü ver;
Ata’mızın izinden, dinimizin yolundan gideceksin, erdemli olacaksın
Kimseyi kırmayacak , hürmetli olacaksın, ahlakını iffetini koruyacaksın her daim….
Tüm doğru yolları öğreten  bir kadının zarafetini üstüme yakıştıran
kanımı yiğitlikle dolduran ,asaletli  olmama sebep dedem, seni koca yörük  nerdesin şimdi…. çok özledim ama…


Hani  beni tarih kokan kentlere götürecektin, seyahat anıları yazacaktık beraber,
bilgeliğinden bulaştıracaktın bana. Sarı şekerinin  daha öğreneceği çok şey vardı.


Geçen gün yine senin hatunla senli günleri andık. Kırk sekiz seneye sığan sevdanızı anlattık imrendim yine. Arada bir adımı unutuyor fakat Ali efendisini asla.
Biraz gülüştük biraz ağlaştık. Oda seni özledikçe anılarınızla teselli buluyor. Seksen sekiz yaşında  hala aşkını taşıyor. Âlem kadın vesselam.


Ah be koca yörük, şekerci padişahı niye erken gittin!
Çocukluğumdaki gibi sırtında taşımasan da dizlerinde uyumaya ihtiyacım var hala.
Hani hep yanımda olacaktın, koruyacaktın beni bağrında.
Bak ben “şekerci sözü”müzü tuttum, Bilerek kimseyi kırmadım, üzmedim, doğru bildiğimden taviz vermedim. Şerefimle taşıdım adını.. Lakin beni arada kızdırıyorlar, Bazen  sövesim geliyor; dişinizle tırnağınızla koruduğunuz Anadolu’yu çiğneyenleri. Yinede saygımı ,sevgimi esirgemedim kimseden..

 

Çok özledim senin lokum yüreğini koca yörük..dedemim nur içinde uyu…

 

Torunun sarı şeker.

 

 



( Şekerci Sözü başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 23.08.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu