Seni arıyorum düşmüşüm kalabalıklarda, kokunu arıyorum saçlarda, gülüşünü gözlerde, sesini melodilerde, dokunmuşluğunu masum yüreklerde, şefkatini çaresiz omuzlarda, aşkını yalnız kalplerde.

Bulamıyorum ama!

 Adresini biliyorum; tenhalardasın, yalnızlardasın, hiçlerdesin, kuytulardasın, izbelerdesin. Bende saklısın biliyorum, içimdesin.

Göremiyorum ama!

 Neredesin diyen şaire inat, soruyorum: “Sahi neredesin sen?”

Yer yarıldı gök yıkıldı, çarşaf çarşaf savruldu bulutlar.

Dağlar un ufak oldu ahımdan, kahrımdan alevden sel oldu ummanlar.

Kuşlar tek tek düştü semadan.

Ağaçlar devrildi, sular kesildi.

İnsanlar öldü yek yek.

Kıyamet koptu.

Sen yoktun, herkes çoktu ama!

Bir ses ver, bir buse, bir nefes…

Bir gülü ver dikensiz,

Bir gülüver içten.

Sokak sokak peşindeyim, cadde cadde…

Hangi sokağı örtmüşsün yüzüne, hangi caddeyi atmışsın yüzüme?

Çaldığım bütün kapılarda sen yoksun.

Konuştuğum hiçbir insanda gizli değilsin.

Dinlediğim hiçbir hikâyede yoksun.

Bu kadar da yok olunmaz değil mi?

İnsafın yok mu? Hakkım yok mu bir nebzede olsa seni solumaya?

Hangi şehirdesin, aynı şehirdesin, hangi şehinşahındasın kalbin.

Seni arıyorum, hâlim harap mı harap.

Her tarafım kırık dökük, tavrım bozuk.

Halimi yazmaz hiçbir kitap.

Bozuk bir plak gramofonda, fonda mazi var.

Yıldızların ardında mısın? Ayın şavkında mısın?

Seni arıyorum kaçtır?

Kafayı yedim çoktandır.

Seni bulamadım dedim belki yoktandır.

Aklımı zayi ettim, keçileri kaçırdım.

Seni bulamadım nedendir?

Dile düştüm Züleyha’dan beter oldum, çöle düştüm Mecnun’dan heder oldum. Kime haber saldıysam seni tanımadığını söyledi, tanıyanlar görmediğini… Mirasın sensizlik şimdi? Gayet zenginim yokluğunda, sensizlik krizine girdim, çarem sensin.

Meçhule gidensin, hüzne bulaşansın, gözyaşıyla yıkanansın. Kimin kimsen yok, eşin dostun yok. Teksin âlemde, yeksin, peksin.

Seni arıyorum gözlerde, ola ki değmişsin bir şekilde. Karanlıklarda arıyorum doğmuşsun belki yıldız yıldız, yağmurlarda arıyorum yağmışsın damla damla, ateşlerde arıyorum yanmışsın kor kor belki.

Bulamıyorum ama!

Seni arıyorum her yerde, herkeste. Sesinden başka ses duymuyorum, elinden başka el tutmuyorum, gözünden başka göze bakmıyorum ve kalbinden başka kalbe girmiyorum.

Bendesin biliyorum ama!

 

( Bendesin Biliyorum Ama başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 31.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu