DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
1. AKADEMİ GÜNLERİ
A. İSTİHBARAT KURSU
Programa göre, Akademiye başlamadan önce, Topkapı, Davutpaşa kışlasında, istihbarat kursu görecektik. Kadıköy iskelesine evden yürüyerek gittim. Jeton alarak vapura bindim. Vapur süslü kadınlar, düzgün kıyafetli beyler ve gençlerle doluydu. Vapur hareket edince, etrafıma bakmaktan büyük bir zevk duyuyordum. 20-25 Dakka süren deniz yolculuğu sırasında, bembeyaz martılar ses ve hareketleriyle, vapura eşlik ediyorlardı. Karaköy iskelesine çıktık. Biraz bekledikten sonra servis otobüsü geldi. Otobüsle Davutpaşa Kışlasına gittik.. Buraya ilk defa geliyordum. Kara, Hava, subayları olarak toplandık. Bidayette, havacıların kıdemlisi olarak ben görünüyordum. Konuşma sonunda anlaşıldı ki, Kara Harp Okulunu bitirip, füzeci olarak hava Kuvvetlerine geçen, Füze Bnb. Ünal Dereli, sicil numarası bakımından benden kıdemli görünüyordu. Dolayısıyla bizim sınıfın kıdemlisi Ünal Dereli olmuştu. Artık idareye karşı sorumlu olacak, arkadaşları çekip, çevirecekti. Kurs sırasında Karacı arkadaşlarımızı da tanımış, tanışmıştık.. Kurs, 2-8-1966, 25-8-1966 tarihine kadar 23 gün sürdü.
B. AKADMİLERİN AÇILIŞI- ( Ekim 1966)
Evden iskeleye yürüyüş, vapurla Karaköye geçiş, servis otobüsüyle Yıldız saraylarına ulaşım. Artık iki sene boyunca güzergâhım böyle olacaktı. Yıldız’da, O kadar çok bina vardı ki, hepsini bir anda görmemiz mümkün değildi. Otobüslerde, ikinci sınıfta okumakta olan arkadaşlar bize rehberlik ediyorlardı. Bizi önce Hava Hv Harp. Akademisine götürdüler. Bina İki katlıydı. Zemin katında, bize ayrılan derslik, koridor, yukarıya çıkan ahşap merdiven. Merdivenlerin korkulukları oymalı ve yaldızlıydı. Bizim sınıfın karşısında idarî oda, Birinci katta ise, bizim dersliğin üstünde ikinci sınıf, Karşısında komutan odası, koridor ve geniş öğretmenler odası bulunuyordu. Her tarafta, bilhassa tavanlar yaldızlı resimlerle süslüydü..
Açılış merasimi yapılacak anonsuyla, Büyük Mabeyn binasında toplandık. Burası Akademiler komutanlık binasıydı. Kara, deniz, Hava, Silahlı kuvvetler Akademisi, Kurslar komutanlığı öğrenicileri, ve misafirler derken, toplantı salonunda bulunanlar, çok kalabalıktık. Akademiler Komutanı Korg. Kâni Kuzey açılış konuşması yapacaktı. Komutan konuşmasının bir bölümünde, Kur. Subaylarda (Komutan, öğretmen ve talebelerde) bulunması gereken özelliklerden bahsederken şunları söyledi:
-Üstün karakterli ve sağlam ahlaklı,
-Sıhhatca sağlam, idareci ve sinirleri kuvvetli, -Çok çalışkan, sade, basit ve kısa yoldan amacına varan,
-Müspet ruhlu ve yapıcı. Vazifesini tam yapma itiyadına sahip,
-Üstlerine karşı itaatli, astlarına karşı ise örnek ve idareci,
-Düşüncelerini açıkça söyleyen, ve fikirlerini cesaretle savunabilen, -Cüretli, inisiyatif sahibi, fakat bunalımlı anlarda soğuk kanlı,
-Mantıkî muhakeme usullerini iyi bilen, problemleri çözmede doğru neticeye varan,
- Üstün derecede genel ve meslekî bilgi sahibi,
- Dış neşriyatı takip, müttefik karargâhlarda vazife alabilecek kadar yabancı dil bilmesi….Böylece konuşması uzayıp gitti.
Merasim bittikten sonra, diğerleri gibi, biz de dershanemize dönmüştük
C. YILDIZ SARAYLARI
Hava Harp. Akademi komutanı tümg. Necdet Doğançay’dı Kendisi, Hava Harp Okulunda da bizim komutanımızdı. Bir ay önce tayin olmuş, komutanlığı devir almıştı. Yani, burada bizim gibi yeni idi. Fakat eskilerden, Öğretim grup başkanı Kur. Kd. Alb. Ahmet Öztürk vardı. Öğretim grup başkanı dahil öğretmenler kürsüye gelip, beşer dakika konuşarak kendilerini tanıttıktan sonra çıkıp gittiler. En kıdemsizleri, Kur. Yb. Suat Baytaroğlu, kürsüye çıkarak konuşmaya başladı. ‘’Arkadaşlar! Sizinle benim aramda şu kürsünün yüksekliği kadar farkımız var. Bunu böylece bilin’’ dedi. Sonra devamla, ‘ her şeyden önce, merak ettiğiniz Yıldız saraylarının tanıtımından bahsedeceğim. Zaman kalırsa ilk dersimize başlarız!’ dedi. Karşımızdaki tahtaya Yıldız saraylarına ait, binaların bulunduğu, yer ve resimlerini gösteren büyük kartonlar astırıp her biri hakkında bilgi vermeye başladı:
Yıldızda ilk Kasrı, Sultan Ahmet yaptırmış,(1603-1617)
Sultan 2ncü Selim,(1789-1807), burada annesi için bir köşk, bir de halen güzelliğini muhafaza eden bir çeşme yaptırmıştı.
Sultan 2nci Mahmut’un yaptırdığı köşkü yıktırıp, oğlu Abdülmecit, yerine, daha büyük VALİDE köşkünü yaptırmıştır. Ayrıca, ÇİT, MALTA, ÇADIR, ŞALE, köşkleri ile BÜYÜK MABEYN de bu devirde yaptırılmıştır.
Sultan 2nci Abdülhamit de HUSUSİ DAİRE, KÜÇÜK MABEYN, TİYATRO BİNASI, BAHÇEVAN BAŞI, AV KÖŞKÜ, ACEM KÖŞKÜ, YENİ KÖŞK, ÇİNİ Fabrikası gibi pek çok eser yaptırmıştır. Siyasî gerginlik ve halk taşkınlıklarından korkan SULTAN, 1897-1898 Osmanlı- Rus harbini bahane ederek, Yıldız SARAYI’na TAŞINMIŞ, ayrıca, VALİDE, BÜYÜK MABEYN köşkünü yaptırmış, Beşiktaştan başlayıp, Ortaköye kadar uzanan 1600km,karelik geniş bir sahayı duvarlarla çevirtmiş , bahçeler, havuzlar yaptırmıştır., Bunları yaptırırken de çok güvendiği, kulları Arnavutlardan yararlanmıştır.
1924 yılından itibaren de yıldız sarayları, harp Akademi komutanlığına tahsis edilmiştir. Büyük Mabeyn, H. Akademi komutanlığı için, Küçük Mabeyn, Kara H, Akademi k.lığı için, Hususî daire(Yeni köşk) Dz. H.Akademi Komutanlığı için, Çit Kasrı, Kütüphane için, Silahhane, Harp oyunları salonu için, Yaverler Dairesi, Harp Akademileri İstihbarat kursu için, Harem Köşkleri, Hv. Harp Akademisi ve Kurslar Komutanlığı için, Cihannüma köşkü, Harp. Akademi komutanı lojmanı olarak, Güvercinlik Köşkü, Ulaştırma bölüğü, yemekhane ve koğuşu, Saray kütüphanesi, Erat yemekhanesi, Avagat Dairesi, Milli Güvenlik Akademisi olarak vs. tahsis edilmiştir.
Bu kadar uzun, uzun anlatılan Yıldız Saraylarını, bütün canlılığı ile görebilmek ve beyinlere nakşedebilmek için zamana bırakmak ve teker, teker yerlerinde görmek gerekiyordu.
D, ÖĞRETMEN VE DERSLER
İkinci sınıftaki arkadaşlar, bizim sınıfın üstünde ders görüyorlardı. Öğretmenler gibi, Onların çoğunu da tanıyordum. Tanımadıklarım ise benim bulunmadığım birliklerde görev yapmışlardı. Karacı ve denizci arkadaşları ise, otabüslerle gelip-giderken veya müşterek harp oyunlarında daha iyi tanıyacaktık.
Harekâtla ilgili öğretmenler, uçucuydu, Planlama grubundakiler çoğunlukla pilotlardan, Lojistik, muhabere, istihbarat, hitabet vs. öğretmenleri ise Kur. Hava yer subaylarından oluşuyordu. Kadro şöyleydi:
Komutan: Hv. Tümg. Necdet Doğançay
Öğe.Kur.Bşk. Hv Kur. Alb. Ahmet Öztürk
Planlama Grubu:
Hv.Kur.Alb. Sami Ünal
,, ,, ,, Ali Durak
,, ,, Bnb, Osman Ural
Öğretmenler:
Hv.kur.Alb. Nejat Doğançay
,, İsmail Taşören ,, Şeref Uğur
,, Kamuran Gümüşsoy
,, Ferruh Develioğlu
,, O.Seyfi Güven
,, Hikmet Kesim
,, Abdullah Tenekeci
,, Mehmet sirer
,, Saffet Cedioğlu Yb. Fahrettin Tezel
,, Suat Baytaroğlu
Kara.,, Kaya Karamemiş
Dz,,, Alb.Enver Toprak
Görmekte olduğumuz dersler ise, harekât, lojistik, muhabere, istihbarat, hitabet, vs. idi. Ve ayrıca konferanslar, Harp Oyunları, münazara, Komite çalışmaları, Müşterek tatbikatlar, sosyal içerikli, Memleketimizi tanımak maksatlı kurmay gezileri ve imtihanlar şeklindeydi.
Dersler, 2 ekim tarihinde başlamış, ders konuları başta olmak üzere, münazara, konferans, harp oyunları, müşterek harekâtlar şeklinde Nisan ayına kadar sürmüştü. Artık Yurt içi gezi programları uygulanacaktı.