KISA ŞİİR YAZMAK KOLAY MI?

 

 

Kimi şairler kısa şiir yazanları eleştirir. Bu tarz şiirleri basit görüp önemsiz gibi göstermeye çalışır.

 

Gerçekte ne kısa şiirlerin hepsi basittir ne de kısa şiir yazmak kolaydır. Öyle olsaydı kısa şiir yazan şairlerin hepsi birer Orhan Veli Kanık olur, piyasada Orhan Veli Kanık’lardan başka şair de kalmazdı

 

Benim şahsi fikrime göre kısa şiirleri yazmak uzun şiirleri yazmaktan daha zordur. Kısa şiirde diyeceğini hakkıyla diyebilmek için söz ustalığı gerekir, dile hâkimiyet gerekir, konuyu sınırlayabilme becerisi gerekir.

 

Daha cesur bir şekilde söyleyelim izninizle…

 

Aslında çok şair kısa şiirler yazmak ister de yazamaz. Yazamaz fakat aynı zamanda da kısa şiirleri beğenmez.

 

Varsın beğenmesinler… Orhan Veli Kanık ustaya da yazdığı yıllarda kimse bakmadı; fakat bugün gençlerin belki de en çok okuduğu şairlerden biri de odur.

 

Onun şiirlerindeki derinliği ve Sehlî Müntehi dedikleri kolay okunan güzelliği inkâr mümkün mü?

 

Elbette mümkün değil çünkü Orhan Veli Kanık bir tanedir, birden çok değil.

 

Zannediliyor ki kısa şiir yazanlar, kolay yazıldığı için kısa şiir yazmaya yöneliyor.

 

Ben düşünüldüğü gibi değil diyor ve yanılıyorsun diyenlere sesleniyorum:

 

Haydi, siz de güzel ve kaliteli kısa şiirler yazın da görelim.

 

Fakat manalı, ahenkli, derinliği olan kısa şiirler tabiî ki...

 

 

Fikri HAKLI

( Kısa Şiir Yazmak Kolay Mı? başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 9.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.