1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-7-9-200-30-9-2005

 

                               07-09-2005

               Öğleden  sonra  doktor’a  gittik.   Doktor,   Arıcept'i,  5+5  mg.  Yapalım,  yalnız  yan  etkilerine  dikkat  edin,  anormal  bir  durum  olursa  bana  telefon  edin’’dedi.  Hastaneden  çıktıktan  sonra  da  ,  Gülcanlara  uğradık

               Dönüşümüzde,  ‘Doktorla  konuşan  Yusuf  yok!  Ne  cehenneme  gittiyse!   Ben  ilaç  almayacağım.’’ Diyor.   Gülcan’a  telefon  ettim.  O  bile  benim  Yusuf  olduğuma  ikna  edemedi.   Bu  defa  Yasemin,  Yusuf’un,  belki  arabada  yattığını,  gidip  bakmamız  gerektiğini’’  söyledi.  Mecburen  park  yerine  indik.  Bulamayınca,  ‘’bizi  görüp  kaçmıştır’’dedi.

               Gece  yatarken,  çok  direniş  göstermesine  rağmen,  ikna  ile  ilacını  verdim.  Ama  bir  arada  yatmamıza  razı  olmadı,  Kendisi  yatak  odasında,  ben  de  misafir  yatak    odasında  yattım.  Bir  ara  ‘Yusuf  diye  seslendiğini  duydum..  Kalkıp  onun  yanına  gittim. .Hiç  ses  çıkarmadı.  Yanında  yatmama  itiraz  ettiğini  unuttu                                                                                                                                                                                                                   14-09-2005

               Yasemin,    sabahtan  hasta  gibi.   Ateşini  ölçtüm.  36.7.  Gülşen  Ankara’dan  telefon  etti.  Kalkıp  konuşmadı.  Öğle  yemeğinden  sonra  düzeldi.  ‘’Bir  yerlere  götür  beni’’dedi.  Semihalara  gittik.  Balkonda   oturduk.  Orasını   beğendi.  Bazen  Gülcanların  evinde  yaptığı  gibi,  ‘ ‘Buralarda,  kiralık  veya  satılık  bir  ev  yok  mu?  Satın   alsak  veya  kiralasak’’  dedi.  Resimlere  bakarken  de   Semihanın   oğlu   Taner’i   ve   gelini   Aysel’i  tanıdı.

               Nadire  ablam  da  orada  misafirdi.  ‘’Nadire,  seninle  köye  gidelim,  akşama  dönüp  geliriz’  diyor.  Nadire  de  ‘’Aman  yenge,    köy  çok  uzak, gitmek  beş  saat  sürer,  nasıl  gidelim’’  diyor.

               Semihanın    kanepe  örtülerini  beğendi.  Bizimkileri  kalın  buluyor.  ‘’Ama  benim  param  yok  ki  nasıl  alayım’’  diyor. Sonra  da    benim  kocası  olduğumu  belirtiyor.

               Eve  gelince,  akraba    Yusuf’u  arıyor.  Bana  dönerek,  ‘’Bir şey  mi  söyledin  de  gitti? ‘‘ diyor.

                               18-9-2005

               Gece  moral  bozukluğu  ile  uyandım.  Yasemin  ölürse  ben   yalnız  nasıl  yaşarım  korku  ve  endişesiyle,  bir  daha  uyuyamadım.

               Sabahleyin  nereden  estiyse ‘’Ev  ve  araba  çocukların’’  diyor.  ‘’Tamam  onların’’  diyorum.  Bizim  desem  kim  bilir  neler  söyleyecek.

               Uyduruk  bir  temizlik  yaptım.  Banyo  yapacağız,  çamaşır  yıkanacak.  ‘’Halsizim,  yardım  edemedim’’  diyor.   Saat  1100  de  çamaşır  mk.sini  çalıştırdım.                                                  Öğle  yemeği  yiyoruz.  Yine  senaryolara  başladı.  ‘’Hayalet  gibi  üç  erkekle  başka  bir  evdeymişiz.  Neyse  ki  onlar  kaybolmuşlar.  Bir  çocuk  gelmiş,  bu  evi  tertemiz  yapmış.  Onu  görürse  teşekkür  edecekmiş. Ben  o  evin  anahtarını  kime  vermişim?  Ancak  ben  bilir  mişim  kime  verdiğimi!   Bu  gün  gidip,  gece  kaldığımız  evden,  kalan  eşyalarımızı  almalıymışız.  Burası  çok  hoşuna  gitmiş,  zinhar  buradan  ayrılmazmış.  ’’Sen  gedersen,  git.  Cehenneme  kadar  yolun  var.  Ben  kendime  bakarım, çarşısı,  pazarı  yakın.  Zaten   benim   tanıdığım  ve  sevdiğim  bir  muhit!’’  diyor.

               Akşam  yemeğinden  sonra,  tuvalete  gitti.  Bir  veca  ile  boşaldı.  Yine  senaryolara  devam  etti.  Üç  genç,  bir  de  yaşlı  kadından  bahsediyor. Evin  içinde  onları  arıyor.  ‘’Nereye  gittiler?,    Acaba  benim  yemeğime  ilaç    koydular?’’  Ne  isim  var,  ne  de  kim  olduklarını  biliyor.  Ben  de  ‘’Gitmişler  herhalde ‘‘  diyorum.  Yoktu  öyle  bi  kimse  desem yine  kıyameti  koparacak.

       Cam  önünde   oturuyoruz.  Saat  2130 .  Bir  ara,    ‘’Biz  akşam  yemeğimizi  yedik  mi?’’  dedi.    Sanki,  akşam  yemeği  yiyen  o  değilmiş  gibi.

 

                                20-09-2005

               Bu  gün  Gülşenler  yazlıktan  dönecek.,  Sanki   ilk  defa  geliyorlarmış  gibi,  ‘’adresi  verelim,  evi  iyi  tarif  edelim’’  diye   kaç defa  telefon  ettirdi.  Gecikmelerine  de  kızıyor,  ‘’Biz  yaşlı  insanlarız.  İnsan  bir  defa  telefon  etmez  mi?’’diyor.   Gülcan’a  da  telefon  ettirdi.  ‘’Gülşen  gelecek,  bir  yere  gitmesin,  bizde  buluşsunlar’’diyor..

               Saat  1300  de Gülşenler   geldiler,  ben  karşıladım.  Yukarı  çıktık.  Biraz  sevinç  gösterileriyle,  Gülşen’i  kucakladı.  Koskoca  bir  kadın  olarak  gördüğü  için   gözlerine  inanamıyor.  Damadı  da  öptü  ama  hatırlayamadığı  belliydi.  Ağlamamak  için  kendimi  zor  tuttum.

               Biraz  oturup,  hoş,  beşten  sonra  öğle  yemeğini  yedik.  Bir  ara  kulağıma  eğilerek,  ‘’Gülşen’e  para  verelim’  ’dedi.  ‘’Olur’’  dedim.  Bu  sözüm  onu  tatmin  etmemiş  olacak  ki  çantasını  salona  getirip,  280  mil.  Para  verdi.   Sonra,  ‘’ablana  telefon  et,  belki  gelir’’diye   ilave  etti.   Gülşen  de  ‘’Anne,  yarın  Salı  nasıl  olsa  gelecek’’  deyince  sesini  çıkarmadı.

               Damatla,  ben    işe  koyulduk. Bülent’in  elinden  her  türlü    gelir,  boş  duramaz,  O    yaparken  beni  de,  sanki  benim  elimden  bir şey  gezmezmiş  gibi,,  getir,  götür  işlerinde  kullanır.  Biz  işe  başlayınca,  Yasemin,   eskileri  hatırlar  gibi,   ‘Oh  damadı  buldun  ya!  Çalıştır  bakalım’’  demeyi  unutmadı.

               Aklı,  fikri  misafirlere  ikram  etmekte.  ‘’Yemeğimiz  var  mı?  Onlara  ne  pişirdik?’’  Söylediğini  beş  Dakka  sonra  unutuyor.   Tekrar,  tekrar  soruyor.

                               23-09-2005

               Salı  günü  kahvaltıdan  sonra  pazara  gittim.  Evde  Gülşen  var  ya  fazla  acele  etmiyorum.  Ben  geldikten  sonra,  Gülşen  gitti.  Pazarı  dolaşmayı  çok  sever.  Bu  nedenle  gecikti.  Geciktikçe  annesi  söyleniyor. ‘’Neden  gecikti,  acaba   ablasına    gitti?  Ablasına  telefon  edelim’’  gibi  laflar.  Neticede   dayanamadı,  ‘’ben  yemek  yiyeceğim’’dedi.  Bülent   de  elektrik  malzemesi  almaya  gitmişti.  Yasemin    için  sofra  hazırladım,  yemeğini  yedi.  Ben  Gülşen  ile  yerim  diye  bekledim.

               Neyse,  Gülşen  saat  1330  da  geldi.  Kendine,  kocasına  ve  bize  bir  sürü  giyecek  almış.  Gerek  yoktu  ama  almış.  Biz  Gülşen  ile  yemek  yerken,  annesi,  ‘’Ben  bu  adamı  boşayacağım.  Kendime  bir    bulurum  veya  köşe  başında  dilenirim’’  diyor.  Gülşen  de  ‘’Aldırma’’diye    bana   işaret  ediyor.

       Saat  1400  civarında  Gülcan  geldi.  İki  kardeşi  bir  arada  gördüğü için,  hayatından  memnun.  Bir  ara,  ‘’Birbirlerine  ne  kadar  benziyorlar’’  dedi.  Aslında   ikisi  de  sarışındı  ama,  hem  görünüşleri,  hem  de  karakterleri  farklıydı.  Bu  defa  Gülcan  için,  ‘’Babaannesine  ne  kadar  benziyor,  Allahtan  ki  ahlakları  benzemiyor’’dedi.  Gerçekten  Gülcan  ahlak  yönünden   babaannesine  hiç  benzemiyordu.  Çok  sakin   ve  efendi   yaradılışta  bir  insandı.

               Sonradan,  Gülcan'ın  görümcesi  de  geldi.  Bir  şeyler  yiyip,  işçikten  sonra,  Gülcan  ile  Görümcesi  pazara  gittiler.  Onlar  giderken  bi  şey  söylemedi  ama,  gittikten  sonra. ‘ ‘Keşki  biz  evlerine  bıraksaydık’’  dedi.

               Akşam  yemeğinden  sonra  değişmeye  başladı.  Önce  ‘’B u  ev  kız  kardeşlerime  ait’’  dedi,  sonra,  ‘’Gülcan  ile  Gülşenin’‘ dedi.  Bir  ara,  sanki  yabancılarmış  gibi,  kızının  ve  damadının  bazı  eşyalarını,  (Saat,  cep  telefonu,  gözlük gibi)  saklamaya  kalkıştı.  Üçümüz  de  evin  içini  alt,  üst  getirdik,  bulmakta  zorluk  çektik.  Ve  bu  gibi  eşyaları  göz  önüne  koymamaya  karar  verdik.

               Yatarken  sarequel  verdim.  Çok  geçmeden  Gözleri  kapandı.

                               30-09-2005

               Uzun  süredir  yazamadım.  Çünkü,  Gülşenler  buradayken,  Bülent  beni  iki  defa  acil  servise  götürdü.  Gece  yarısı  onları  kaldırmak  mecburiyetinde  kaldım.  Ayaklarımdan  beynime  doğru  bir  yanma  bir  sıcaklık    hissediyordum.  İştahım  tamamen  kayıp   olmuştu.  Bir  lokma  bir  şey  yiyemiyordum.

               Acilde  durumu  anlattım.  Gaz  olabilir  düşüncesiyle  film  çekildi  Tansiyon  ölçüldü,  Kâlp  ve  Nöroloji  uzmanları  kontrol  etti.  Kan  tahlili  yapıldı.  Hiç  bir  şey  bulamadılar.  Yalnızca,    yarın  gelip  psikoloji  uzmanına  görünmem  tavsiyesinde  bulundular.

Psikoloji  uzmanıyla  görüştüm.   Eşimin  durumunu  anlattım. ‘’Size  bir  ilaç  yazayım’’ dedi.  Şu  sözlerle  doktorun  dikkatini  çekmek  istedim.  ‘’Bana  öyle  bir  ilaç  verin  ki,  eşimin  durumu  dolayısıyla,  en  ufak  bir  sesde  uyanabileyim,  eşimle  ilgilenebileyim!’’.    Doktor  da  bana  CİTOL  adlı  bir  ilaç  yazdı.  ‘’Bu  ilaçtan,  her  sabah  kahvaltıdan  sonra,  bir adet  alın,  bir  hafta  sonra  tesirini  gösterir’’ dedi.

       Bizde   kaldıkları  müddet  zarfında,  Bülent  de,  Gülşen  de  neler  yapmadılar  ki.  Damat  yüklüğü  nizama  koydu.  Alet,  edevat  karmakarışıktı. Avizeleri,  tamamen  söktü,  parlattı.  Elektrikli  radyatörü  boyadı.   Gülşen,  mutfak  dolaplarını  ve  salonun  büfesini  sildi,  temizledi.  Ben  ise,  durumumdan   dolayı  onlara  hiç  yardım  edemedim.

               Gülşenler  gidecekler,  ben  onlarsız,  yalnız  kalacağım,  yasemine  nasıl  bakacağım  diye   moralim  bozuldu.  Bu  duygularla  onları  yolcu  ettim.  ve  onlar  gittikten  sonra  da,  yatak  çarşaflarını  yıkamak,    yeni  çarşaf  ve nevresimleri   değiştirmek  gibi  çalışmaya   karar   verdim.  . Neyse   ki   Gülşen  bir  gün  önce  yemek  yapıp  dolaba  koymuştu  da , bi  de  yemek  yapmayı  düşünmeyecektim.                                                                                       Öğle  yemeği  için   çalışmaya  ara  verdim,  Yemekten  sonra,  Yasemin  cam  önünde  kestirirken,  ben  de  çamaşırları  astım.    Sonra,  biraz  dinlenme  imkânı  buldum.  Şimdi  kendimi  daha  iyi  hissediyorum.

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-7-9-200-30-9-2005 başlıklı yazı coni tarafından 9.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.