1 Ahde Vefa

Cenab-ı Hakkın vuslatına erişmek "vefa" ile olur.
   Öz ve Sözün aşkı; nice kelamlarla tanımları yapıldı, kimi anlamını dinledi, kimi en güzel prensibi eyledi.
Bende ki ben misali yüreğimde özel hissettiğim mumsemadır.
                                                            Mum ile Sema’nın aşkını hiç duydunuz mu?
   Muhabbetin zikrine dönen, hemhale eriyen mum ve kendi ışığında hiçliğe zikreden gönüllerin, insanlık öldü dedittirmemek için ispatladığı şahitliktir. Elif olma haline erişmek, vav olma halinde mütevazileşmektir. Merhametsiz insan kalmadı mı? diye direnenlerin yeminidir. Bu yemine sadık kalmak şehitlik mertebesine erişmeye gayrettir. Söze bağlılık ve eskileri hatırlamak yüreğin zamanda yolculuğudur. O öyle bir yolculuk ki, anın içinde kıymeti görmeyip, sonrasında sevgiyle taçlanan özel bir demdir. Bu deme erişmek aşka hamd-ü senadır. Pür melale iletilen leyl hallerin sevdası ahde vefa ile birleşince cemreleşirler. Celal ile tanışan ahd ile imtihan olur. İkrama mazhar olanlar ise vefayı bilen şükredenlerdir.
Kalbin şiarı dünya hallerinin her çeşidi ile karşılaşır. Ahde riayetin kıymeti olgunlaşma ile artar. Kişi karşısındaki yüreğin değerini kaybedince anlar. Bazen kaybetmek en büyük kazançtır. Bu kazanç kişiye lütuftur. Hakikati anlaması için erimesi şart. 

                                                    Vefası sınanmayan gönül neye yarar ki…
   Canıma has bir hasletsin ki, seni anlamak başka, yaşamak başka ey vefa..
Şahsiyetimin inşasında iyi ki varsın ey merhametin tecellisi, bilirim ki yüreğimde vefa varsa, kuluna seyreyleyen, hakkına nasıl meyletmez. 
Ey Halık!
Sana vefam kul ile olgunlaşacak ise varsın yüreğim aşka düşsün. 
Aşka düşeyim de harama bulaşmayayım.
İçim titresin, keşke diyeyim ve kaderime razı olayım. Olayım ki, bana hediye ettiğine hürmetim artsın. 
Yanlış aşka düşer isem bela vereceksin. 
Bela gelmez ise ne celalini, ne de ikramını anlarım. Dayanma şiarımı arttır ve Zülcelal-i İkrama mazhar olayım. 
Bela nasibimde ise başımı eğme, şerefimi yok etme, damlalar gözlerimi sarsın, hasret yaksın gönlümü, çaresizlikte ve imkânsızlıkta lütfuna şükredeyim. 
Duayı öğreneceksem bu hallerle imtihanıma zikredeyim. 
Her hatır ve emeği anlama ferasetinde seninle tanışayım. 
Yarattığın her mahlukata vefa hissi ile yaklaşayım, davranayım.
Senin mahlûkata bakış tarzını kazanmak vefa ile olacaktır. Sana yakın olmak isteyen vefa sadakatine kendini teslim edendir.
Bu teslimiyetime yardım et, et ki son menzilime kavuşayım. 
Vefa sadakatine teslim olan mümindir. Mümin olmayı diliyorum.
Vefa'nın mükâfatı Cenab-ı Hakkın vuslat deryasıdır.

Sultan ÖZATEŞ / 2015

( Ahde Vefa başlıklı yazı AYYÜZLÜ tarafından 11.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.