Geçenlerde Karaelmas Üniversitesi araştırma hastanesine bir yakınımı ziyaret için gitmiştim.Hava almak için kapı önüne çıktık ve oradaki masalardan birine oturduk, aramızdan birisi çay almak için kantine gitti ve sandalyesi boşalmıştı.Biraz sonra bir genç kız geldi ve hiç bir şey söylemeden sandalyeyi aldı ve arkasını döndü gidiyordu ki…

-O sandalyenin sahibi var dedim.
Kız bir hışımla döndü ve ..!
-Sandalye sizin malınız mı ? dedi bana..
Bende, sakin sakin,

-Afedersin ama ben eve getireceğim demedim, sadece sahibi var dedim, hem görgü gereği sen sandalyeyi almadan bize alabilirmiyim acaba ? diye sormalıydın, hem sormadan alıyor ,hemde ukalalık yapıyorsun dedim.Kızlar üç arkadaştı hepsi birden laf savaşına girdiler, aralarından biri bana ,

-Sen benim kim olduğumu biliyor musun, ben hastanede çalışıyorum,seni hastane yönetimine şikayet edeceğim diye bağırdı..

Bende ona,
- Sen benim kim olduğumu biliyor musun peki ? Tamam, hadi beraber gidelim şikayet edelim dedim .
Etraftaki insanlar bize bakıyorlardı, ben bu olan şeylerden utanıyordum ama onlar bir yandan yürüyor bir yandan bağırıyorlardı..Ve söylenerek uzaklaştılar…

Biraz sonra yeğenim olanlardan habersiz yanımıza geldi masada oturacağı yer olmadığı için yan masaya yaklaştı ve orada oturan beye,

-Afedersiniz boş mu acaba ,sandalyeyi alabilir miyim ? dedi..
Bu arada biz tartışırken sessiz kalan beyefendi ,döndü ve bana ,
-İşte bu kadar, görgülü insanın böyle olması gerekiyor aradaki fark burada dedi..

Evet işte aradaki fark buradaydı, insanların, hele hele gençlerimizin, görgü kurallarını bilmesi ve uygulaması gerekiyor. Yoksa hayat nasıl çekilmez olur düşünebiliyor musunuz ?

Çalışan insanların ,çalışacağı yere göre seçilmesi özellikle işi insanlarla iletişim olan, hastane gibi özellikli yerlerde çalışacakların işe alınırken özel testlerden geçirilmesi, onun yakını, bunun tanıdığı diye değil, çalıştığı yerde verimli olabilecek vasıfta kişiler olmasına dikkat edilmesi gerekir diye düşünüyorum…

Ama hiçbir zaman böyle olmuyor ne yazık ki…Öyle çalışanlarla karşılaşıyoruz ki, işi olmadığı halde işi varmış gibi insanları bekletenler mi, msn başında çet yapanlar mı,gereksiz yere telefon konuşması yapmak için sizi azarlayan, görmezden gelenler mi…Bunlara o kadar çok örnek verebiliriz ki…

Ben genede gençlerimizden, geleceğimizden ümitli olmak istiyorum, onların gelecek günlerde her şekilde görgülü ,terbiyeli, insana değer veren, sınıf farkı gözetmeksizin her türlü insanımızın seviyesine inebilen bireyler olacaklarına inanıyorum..

Gelecekte herşey güzel olacak inşallah, ben inanıyorum ve geleceğimiz olan genç neslimize güveniyorum..Ayrıca herşeyin güvenle aşılacağına da inanıyorum..

Sizlere güven duyacağımız bir nesil yetiştirmeyi ve onların yöneteceği bir ülkede refah ve rahatlık içinde ,gönlünüzca yaşayacağınız ,sağlıklı günler diliyorum…Hoş kalın, hoşçakalın…Saygılarımla..
Sakine Bahadır
06-01-2010

( Gençler Sizlere Güveniyorum… başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 7.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.