Atalarımız “ Kişi ne ederse kendine eder,, demişler zamanında..Evet yaşadığımız hayatta gördüğümüz, yada yaşadığımız şeyler bizlere bu sözün ne derece doğru olduğunu öğretti.
Yakın zamanda kaybettiğim bir komşum, gençliğinde içki içmeye başlamış ve hayatının sonuna kadar da içmeye de devam etti. Ailesine de kendisinede hep zarar verdi.
Komşuları olarak bizleride hep muzdarip etti, gerek aşırı ses yaparak , gerekse ailesine verdiği zararlar sonucunda üzüntü duymamıza sebep olarak… Öyle şeyler yaşandı ki biz kendisini iki kere mahkemeye vermek zorunda kaldık..Ve iki kere hüküm giydi , bunlara sebepte hep içki içmesi ve sarhoş olması olmuştu…
Aslında kendisi içki içmediği zaman çok iyi bir insandı, herkesin yardımına koşan, ne işleri varsa yapmaya çalışan, sevecen biriydi.Ama içki içtiği zaman tamamen değişiyor ve bambaşka bir insan oluyordu..Canı kadar sevdiği çocuklarına, eşine bile zarar veriyordu…
Senelerce didinerek ,çalışarak biriktirdiği, kazandığı paraları, önceleri hesaplı harcarken ,sonraki günlerde pervazsızca içki yolunda harcamaya başlamıştı..Oysa her zaman çocuklarının geleceği için bu paraları harcayacağını söylüyordu, ama artık bunu bile düşünemez duruma gelmişti…
Gurur kaynağı olan oğlu babasının yaptıklarına dayanamayarak evi terk etti, onaltı sene sonra olan kızı ve eşi de onu terk etti, başka bir ilde ev tuttular, yani bir anlamda ondan artık canları bile kaçar duruma gelmişti..
Bu seferde onların özlemleri ve üzüntüsü ile içki içmeye devam etti. Çoğu kez balkonlarda ağladığına şahit oldum, bana çocuklarını geri getirmem için yalvardı defalarca, ama ben içkiyi bırakmasını ,tedavi olmasını söyledim her seferinde…
Bir gün , iki gün içmedi bıraktığını söyledi, bırakacağını söyledi, sözler verdi ama ..! tabii ki tutamadı…bunlar onu adım adım hayatının sonuna yaklaştırdı , bunu biz görebiliyorduk ,fakat o göremedi..
Karnı şişmeye, ve vucudu kaşınmaya başladı ve beklenen son yaklaşmıştı..birgün hastaneye kaldırıldı …Bir buçuk ay kadar hastanede yattı, içkisi yüzünden uzaklaşan ailesi geldi gene ona bakmak için, içki masasını paylaşan arkadaşlarından bir kaç tanesi geldi sadece ona bakmaya…
Artık derin derin nefes bile alamıyordu, ziyarete gittiğimde çok üzüldüm, gözlerinde müthiş bir korku vardı…Bir insanın kendisini yavaş yavaş nasıl mahvettiğini görüyordum ona baktığımda, çok yazıktı, çok yazık….!
Ve o beklenen gün geldi,yoğun bakıma kaldırıldığı gecenin sabahında hayatını kaybetti, hepimiz çok üzüldük, inanın onunla içki içen hiçbir arkadaşı ne cenazesine nede sonradan evine başsağlığına geldi..
Gençliğinde eminim bana içki bişey yapmaz, ben sarhoş olmam, ölçüsünü bilirim diye başladığı içki yüzünden, genç yaşında hayatını kaybetti…
Oysa daha çocuklarının mürüvvetini bile göremedi, evinde rahatça oturup keyfine varamadı..Eminim bir sürü hayalleri vardı hayatına, çocuklarına dair, ama olmadı yapamadı, yaşayamadı..
İşte insanın kendine yaptığı kötülüğü kimse kimseye yapamaz diye bunun için söylemiş atalarımız, böyle şeyler yaşamamamız için bizlere ders olsun diye söylenmiş, bizler ne kadar anlar ne kadar uygularız tabi bunu bilemiyorum..
İşte yaşanması gereken ama yaşanılamayan bir hayat hikayesini sizlere anlatmaya çalıştım..inşallah bizlere ders olur ve sonradan pişman olacağımız şeyler yapmayız..
Sizlere pişmanlıklar yaşamayacağınız, yaptıklarınız sonucunda kendinize zarar vermeyeceğiniz bir yaşam diliyorum, herşey gönlünüzce olsun…Hoş kalın, hoşçakalın…




( Kişi Ne Ederse Kendine Edermiş başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 12.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.