Geçenlerde bir arkadaşımla dostluk arkadaşlıkla ilgili konuşuyorduk. Dedem her zaman kızım arkadaşının sana dost olup olmadığını anlamak istiyorsan eğer, ondan borç para iste, gerçekten dostun olup olmadığını o zaman anlarsın demişti , dedi.
O günden beri bende arkadaşlarımı test etmek için onlardan borç para isterim ,eğer verirse de bir gün sonra geri verip teşekkür ederim ,senin benim gerçek dostum olduğunu anladım ,derim dedi…
Benim şimdiye kadar ki hayatım dost bildiğim insanlardan yediğim darbelerle geçti. Çok kötü günler geçirdim zaman zaman…
Şimdi de çok dostum, arkadaşım var etrafımda, elimden geldiğince hepsinin derdine derman olmaya çalışırım, iyi günlerinde de kötü günlerinde de yanlarında olurum. Bir sorunları olduğunda onları çözüme kavuşturmak için devamlı beynimi zorlarım ve mutlaka bi çare bulurum sıkıntılarına …
Bu aralar bende maddi yönden biraz sıkıştım ve arkadaşlarımı denemek ve gerçek dostlarımı öğrenmek için bazılarından borç para istemeyi düşündüm ve istedim…
Sonucu merak ediyorsunuz sanırım. Evet bende çok merak ettim ama , sonra da neden bu testi yaptım en azından dostum arkadaşım çok diye avunuyor mutlu yaşıyordum diye de çok üzüldüm…
Evet gerçekten çok üzüldüm, bu kriz zamanında yardım etmeleri zordu tabii ama verdikleri cevap benim için çok önemliydi, zaten veririm deseler bile belki de ben almayacaktım..
Mevlananın şu sözünü çok severim, ve dostlarım beni üzdüğünde yada sevindirdiğinde hep aklıma gelir…
Dost dediğin; Seni sevmeli, sarılınacak biri olmasan bile seni sarmalı
Dayanılmaz olduğun zamanlarda bile , sana dayanmalı,
Dost dediğin fanatik olmalı,bütün dünya seni üzdüğünde ,sana moral vermeli,
Güzel haberler aldığında seninle dans etmeli ve ağladığında seninle ağlamalı,
Ama hepsinden daha çok , dost matematiksel olmalı,
Sevinci çarpmalı .Üzüntüyü bölmeli .Geçmişi çıkarmalı .Yarını toplamalı,
Kalbinin derinliklerinde,İhtiyacı hesaplamalı,Ve her zaman ,bütün parçalardan daha büyük olmalı,işi bitince seni bir tarafa atmamalı…
Ama bunun yanısıra da mevlana’nın diğer bir sözüde aklıma geliyor ve rahatlıyorum…
Ayıpsız dost arayan , dostsuz kalır…
İşte bende bu sözü düşünerek biraz rahatlıyorum, insanlar kusursuz değildir tabii ki … Bu da onların kusuru olsun, her şeye rağmen ben dostlarımı seviyorum ve onlar benim hayatımda istedikleri sürece var olacaklar..
Sizlere de dostluklarınızın daim olduğu, onları sınama gereği duymayacağınız güzel günler diliyorum…Hoş kalın, hoşçakalın….Saygılarımla…
[email protected] Sakine Bahadır
22-02-2010
( Dostluk Testi başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 26.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.