Geçenlerde seyrettiğim bir videoda, yumurtanın anne rahminde bebeğe dönüşmesini , beslenmesini ,büyüyüp doğuma hazır hale gelip, sonrada doğum anını gösteriyordu.Oğlumla seyrediyorduk, çok güzel bir videoydu, anne doğumun hemen ardından bebeğini kucağına aldığında ağlıyordu. O an bende oğluma her anne kucağına çocuğu ilk verildiğinde ağlar dedim… Bu sözü istem dışı söylemiştim o an ağzımdan dökülüvermişti o sözler….
Sonra neden acaba … ? diye kendi kendime düşündüm ..!
Evet annelik duygusuydu bu, çocuğu olup kucağına aldığında ağlayan, çocuğu olmadığında üzülen , çocuğunun olmamasında rol oynayan kişiye( bu kendisi de olsa, eşide olsa)kin duyan, yavrusunu kucağına alma adına , herşeye göğüs geren, türlü tedavilere boyun büken, bıçak altına yatan, her kadının doğasında olan annelik duygusundan kaynaklanıyordu...
Bebek anne karnına düşer düşmez vücut farklı hormonlar salgılar, doğa kadını anneliğe hazırlar ve annelik duygusu yaşanmaya başlar. Anne doğumdan sonra bebeğini ilk kucağına aldığında ve emzirdikçe bu duygu kuvvetlenerek sürer. Çocuğunu ayağına değecek taştan sakınır anne, ona zarar verecek kişiler yada kötülükler karşısında aslan kesilir anne…
Fakat, anne olamayan, olmayı tüm hücreleriyle isteyen kadınlarımız ise çocuğu olanlara, çocuklara boynu bükük bakakalır,insanların onun hakkında ne düşündüğünü kafasına takar, kendisi ile diğer bayanlar arasında gözle görülmeyen fakat hissedilen duvarlar örer. Adeta kendini cezalandırır, eşini cezalandırır. Tabii bunları bilerek , isteyerek yapmaz ama işte bu onun doğasında olan anne olma isteğiyle yanmasından kaynaklanır …
Çocuğu olmayan bir arkadaşıma yazdığım bir şiirle bu konuyu noktalamak istiyorum… Allah isteyen herkese evlat sevgisini, anne olma duygusunu tattırsın inşallah diyorum…Hoş kalın ,hoşça kalın,saygılarımla….
ANNESİN…
Yoldan geçen bir çocuğa sevgiyle bakabiliyorsan,
Gece rüyalarını bir çocuğa sarılıp öpmek süslüyorsa,
Çocuk denildiği zaman, gözlerin dolu dolu oluyor,
Kimsesiz, sevgisiz çocuklara, şevkat duyuyorsan…
Bence sen…
Anne olmayı bilmeyen, onları sokağa atacak kadar,
Hissiz, sevgisiz olan kadınlardan daha yücesin,
Ömrün boyunca kucağına bir bebek alamasan da ,
Bence onlardan daha kutsal bir ANNESİN….
Sakine Bahadır
28-02-2010


( Anne Olma Duygusu başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 2.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.