1 Köfteci Amca Ve Küçük Bey
Takriben 88’li yıllarında, yatılı öğrenci olduğumuz için bazı hafta sonlarında çarşıya çıkıp hem alış verişimizi yapardık hem de bir hava alırdık. Bir hafta sonu da Üsküdar’a uğradım.Öğrenci işte, her tarafı gezdim. Sonra merkez caminin karşısında Harem’e doğru giden yolda denize hemen yapışık bir halk kütüphanesi vardı(r?).Girişinde küçük bir park, gelen gidenin uğrak yeriydi.Oradaki banklardan birine iliştim.Parkın bir kenarında bacasından narin bir duman tüten köfteci arabasına, açlığımın beni uyarmasıyla dikkatim yöneldi.Sakin bir edayla doğruldum ve köfteci amcaya vardım.Önümde birkaç kişi sırasını bekliyordu.Kibarlığa riayet ederek sıramı bekledim.Sıra bana geldiğinde köfteci,”Buyurun küçük bey sen ne arzu edersin?” diye sordu.Köfteci amcanın İstanbul şivesiyle kibarlığı göz ardı edilecek gibi değildi.Kibarlığı yanında beni cezbeden ,cümlelerinde o güne kadar bana hiç yöneltilmeyen bir ifade vardı.”Küçük Bey”,sözü olabildiğince duygularımı okşamıştı.Ben artık büyümüşüm,ben de varım gibi duygulara kapıldım.Çok acıkmama rağmen köfteden ziyade onun bu lafı ruhumu doyurdu.Evet Bey olan bendim.Sakalı çıkmış,sigara içen(!),ayakkabı numarası büyümüş ….bir bey.İki yıl sonra reşit olacaktım.Artın istediğim yere girip çıkabilecektim.Galiba bunlar için seviniyordum bey olmama.Duygularımda tam anlamıyla bir devrim vardı.Köfteci amca, gelişim çağımdan faydalanarak bir devrim yapmıştı bile bile……
Akşam okuluma vardım.Okulda gün boyu yaşadıklarım beni bırakmıyordu.Zaten ben yaşadıklarımla hep yaşardım;yaşadıklarımı göz önüne getirip değişik acılardan tekrar yaşardım.Köfteci amcanın hoşuma giden sözü,hafta boyunca etkisini sürdürdü.Hafta sonu gelmesini iple çekiyordum artık.Çünkü köfteci amcaya gidip köfte alacaktım.Belki o sözünü(küçük bey) tekrar söyleyecekti bana.Nihayet iki günlük bir tatile daha girdik.Cumartesi sabahı ilk işim Üsküdar’a gitmek oldu……
Üsküdar’a boşuna gittiğimi yıllar sonra anladım.Yolum Üsküdar’a düşerse bir gün uğrarım köfteci amcaya.Bana çocukluğumu ver hayatın üstü senin olsun demek için……..


abdulhalim eken
25/02/10
d.bakır
( Köfteci Amca Ve Küçük Bey başlıklı yazı abdulhakim-e tarafından 25.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.