1 Masalımsı Hikaye
Bir varmış bir yokmuş köyün birinde bir ağa varmış.Parası bol,mal mülk derken herşeyi bolmuş.Buna rağmen aç gözlülük yapmış;köydeki herkesin lokmasına göz dikmiş.Dikmekle de kalmamış bizzat lokmaya mudahalede bulunuyormuş.Köyün tek bir çeşmesine bile ağalılığının tüm avantaşını kullanıyormuş.Bir damla su almak isteyene bin bir pişman edermiş.Köylüler artık susuzluktan ölecek hale gelmişler.Akıllı bir kaç delikanlı varmış bu köyde..Başka bir köyde bu delikanlılar istişare toplantısı düzenlemişler.Haliyle gizli olarak.Köyün yukarı kısmında bir gölet yapmaya karar vermişler.Tüm imkanalrını seferber edip ağadan habersiz, göletin oluşması için çayın önüne toprak yığmışlar.Aylar sonra işe yarayacak hale gelmiş.Bir arıkla susuz kavuran köye amaçları su getirmekmiş.El nihayetin suyu çekmişler.O sıralarda tatilde olan ağanın kulağına bu olay tez ulaşmış."Olacak şey değil",diyerek tatilini yarıda keserek köye varmış.Öfkesinden kuduruyormuş.Hiç kimseyi takmadan almış yanına bir kaç kazma,kürek ...değnekleriyle beraber varmış göletin başına.Öfkesi gittikçe artıyormuş.Ağzından köpükler balon balon oluyormuş.Başlamışlar bentini yıkmaya.Bir iki saatten sonra bir anda gölet patlayıvermiş.Kötü ağa ve değnekleri durumu iyi ki geç fark etmiler.Tazyikli su ağayı bacağından tuttuğunu gibi yere devirmiş.Adamlarıyla sele kapılıp öbür dünyaya göçmüşler.Haberi duyan köylü oraya hiç gitmemişler bile.Böylece herkes kurtulup bir damla suya rahatça kavuşmuş.Ağanın öldüğünden tam olarak emin olan köylüler"Yaşasın Özgürlük"diyerek o gün bugün yaşamlarını idame ediyorlarmış....


abdulhalim eken
15/05/2010
( Masalımsı Hikaye başlıklı yazı abdulhakim-e tarafından 15.05.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.