1 Duygusal Müdür
Yıllar evvel hizmetiçi eğitime ilişkin bir müdürler seminerine istirak etmiştim.Bir hafta boyunca birbirinden değerli müfettişlerden eğitim öğretimle ilgili epey yaralı bilgiler edindik;bilgilerimizi tazeledik,yeni bilgiler edindik.Bir gün sınıfımıza ders veren müfettiş bey,eğitimcinin(öğretmen) davranışının ve tutumunun öğrenci davranışı üzerindeki etkileri hakkından bizi aydınlatırken,ilimizde yaşanmış gerçek bir olayı anlattı.Verdiği örnek o kadar beni etkiledi ki gözlerim doldu.Ağlamamak için kendimi zor tuttum.Keşke anlatılanların etkisi o anla sınırlı kalsaydı diyorum kendi kendime bazen..Ama diğer taraftan olayı müzakere ettiğimde,anlatılanın o günden bugüne dek beni epey motive ettiği bir gerçektir.Artısı ,eksisi tarttığımda olayın artılarının ağır bastığını eğitim öğretim faaliyet alanımda rahatlıkla gözlemleyebiliyorum.Olayın eksileri anlatırsam artılar kendiliğinden ortaya çıkabileceğini düşündüğüm için eksilerden başlamak istiyorum.
Bir gün ikinci dönem başı öğretmenler kurulu toplantısı yaptırıyorum.Okul büyük,öğretmenler odası dolu.Herkes yerini almış,bekliyor.Nihayet her şey tamam olduktan sonra prosedür gerekleri yerine getirildi…..Öğretmenlerden bir kısmı, bazıları öğrencilerin olumsuz davranışları hakkından düşüncelerini beyan ettiler.Her şeye rağmen istedikleri verimi alamadıklarını ifade ettiler.Bu arada konuşmaları nihayet bulduktan sonra ben,sergileyeceğimiz her olumlu davranışın,çabanın,tutumun öğrenci davranışı üzerinde az da olsa mutlaka bir etki bırakacağını vurgulamak üzere daha önce etkisinde kaldığım o olayı anlatmaya başladım.Aslında çok da yerinde bir örnekti.Tüm öğretmenler(emeklerine saygıyla eğiliyorum) müdür beyi pür dikkat dinliyorlar.Olayın ortalarına geldiğimde etkisinde kaldığım ilk günkü gibi duygularım beni fiziksel olarak etkileme girişimlerinde bulundular.olaya bir defa başlamıştım anlatmaya,geri de dönemezdim.Ben anlatmaya devam ettikçe duygularıma muktedir olamamaya başladım.Bir kaç kelimenin boğazımda düğümlemesiyle birlikte göz yaşlarım hiç beklemediğim bir anda suratımda kayıp kayıp döküldüler…..Allah’tan ki yardımcım kendimi toparlayana kadar araya girdi.Özrümü beyan ettikten sonra kaldığımız yerden devam ettik…
Olay şu:”Bir gün öğretmenlerden biri,okulda verilen eğitime aykırı davranış(okula geç gelme,arkadaşlarına üstünlük kurma gibi) sergileyen bir öğrenciyi kazanmanın yollarını kafasında planlar.Nihayetinde ona uygun bir kitap verir ve okumasını tavsiye eder.Öğretmen yaptıklarında umutludur.Bu öğrenci kitabı alır.Ertesi gün okulda sabah yapılan törende arkadaşları arasından yüksek sesle öğretmene”Senin verdiğin kitabı sattım bir paket sigara alıp, içtim öğretmen!”diye seslenir.-Bu öğrenci kendini arkadaşları arasında “güçlü olma” eğilimi içindedir.-Öğretmen buna çok üzülür.Öğretmen kendini öğrencinin sigara içmesine vesile olduğunu düşünerek kendini suçlamaya başlar.”Ben beterini yaptım,ne ettim de kitabı verdim.Vermez olaydım.”diye kendine dert yanar….
Derken günler sonra o öğrencinin ablası, öğretmene gider.Haliyle öğrenci davranışı söz konusu olur.Öğrencinin ablası”Hocam siz ne ettiniz de kardeşimi bu kadar etkilediniz?Daha önce hiç kitap eline almayan kardeşim,sizin verdiğiniz kitabı istisnasız her gece aline alır okur,okumadan sonra bağrına basar içtenlikle sarılır ve yastığının altına bırakır.” der.”
Öğretmenin üzüntüsü, yerini sevince bırakmıştır.Diye düşünüyorum şimdi ve mutluyum.

abdulhalim eken
16/03/2010
( Duygusal Müdür başlıklı yazı abdulhakim-e tarafından 16.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.