Sevmemenin Hırçın Dalgaları Arasında Boğularak Yaşamaya Çalışanların Sessiz Feryadı!

 

Eksik olan şeyleri, hayatımda/hayatımızda gördükçe eksiliyorum üzülüyorum parça parça. Oysa eksikliklerin üstüne, parça parça tamam edecek güzellikleri eklememiz/eklemem gerekirken ne kadar ben uğraşsam da olmuyor, sonunda fark ettiğim tek şey eksiklikleri tamam edenin Rabbim olduğu…


Acizliğimle, acizliğin sokakların da gezerken yere dökülen parçalarımı toplayan Rabbim, hayat çelme taktıkça, imtihanla düştükçe beni/bizi kaldıranmış… Günde onlarca kez imtihana tabi olmam/olmamız nedeniyle kaybetsek te, Rabbim tekrarında yeniden fırsatını veriyor şükür. Yoksa Rabbim kulunun kaybetmesini haşa beklemiyor, buna da binlerce kez şükür.


Emanet dünya bu can ve insanlar emanet iken, sahip çıkılmamasının bir karşılığı mutlaka hesabı olacak, düne nazaran mazlumların yanında olan Reis ve Türkiye, yeis varsa her yerde Rabbim aşığı da Reis var, sevinciyle düne nazaran sahip çıkılan insanların sevinciyle, Rabbime şükür sevinci yaşıyoruz. Hayatımızda inişler ve çıkışlar, gülüşler, ağlayışlar, bakışlar, aldanışlar muhakkak ki vardır buna sizlerde benim gibi şahit oluyorsunuz.


Bazen insanlardan yeteri ilgi görmediğimiz kesin iken, Rabbimden fazlasıyla ilgi ve alakadar olduğumuz kesin, onca dert keder anında feraha ulaştıran, elimizden tutandır bunca hep şahit olmuşumdur şükür. Güvende olmamızı sağlayan Rabbim, güvenli anların içinde yaşatan da Rabbim. İnsanca durumları beklerken insanda, buna rast gelmemek bazen ters güdümle süreçler içinde sürüklenirken, boyun bükerken olmadığımız anlar çoktur. Görmek isteyip te göremediği ilgisizlik nedeniyle, bazen seviyesizliğin seviyesizliğinde sürünürken, insanda umudunu keserken Rabbim el uzatarak bu durumdan kurtarırken, ilgi ve alakanın kendisinden beklenilmesi gerektiğini rabbim aşikâr ediyor şükür. İçimizdeki insan ve insanı duygular büklüm büklüm yollarda içimizde düğümlenirken, haliyle bu insanda çözülme ve büklüm büklüm düğümlenmiş gönlünün bir fayda sağlayamayacağı da kesin.

 

Sevmemenin hırçın dalgaları arasında boğularak feryat edenlerin sessiz feryadı, akabinde su yutarak yaşamaya çalışanların hırçınlığına rağmen, o azgın denizde kurtardıktan sonra hala devam etmeleri,  beni sevmekten vazgeçtirmeyerek Rabbim izniyle, severek yaşıyorum, sevmemek onların sorunu diyerek, yoluma yazmama devam ediyorum. Kaygılar içinde olmam/olmamız karşımda ki insanın eseri değil, hayatın verdiği duygu olmasına rağmen, bu kaygıları karşılıklı sırtlayarak bölüşerek yok edeceğimizi unutanlara rağmen, ben hala sırtıma alabilecekleri alarak yol almaya çalışsam da, sırtındaki yükü almaya çalıştıkça, sanki tüm mal varlığını almaya çalıştığımı sananların, hırçınlığına rağmen vazgeçmeden, devam etmenin de telaşındayım Rabbimin yardımıyla.


Onlar yakın olmaktan kaçtıkça, ortaya çıkan Korona bizim kaçarak nelere sebebiyet verdiğimiz aramızı daha da açarak gösterirken, hala göremeyenlerin çoğalmasında şaşmıyor değilim! Kaçmanın ekseninde, dün yaşayan bizler, bu kaçma ekseninde kalmanın gereksiz olduğunu bu korona musibetiyle anlamak gerekirken, daha da uzaklara kaçmanın acısını duymayanların çokluğu üzmüyor da değil! Hayat ihtiyaç karşılamanın içinde, ihtiyacı olanında ihtiyacını karşılamaktır buna ben şahit oldukça ellerinden gönüllerinden öperken, Rabbime hala var olmalarından dolayı da mutluluk içinde yaşıyorum Rabbime şükür.


Düşünerek insan yardım etmenin girişiminde bulunanlar, bu girişimle insanı duyguların hala yaşıyor olmasını görerek, aynı duygu ve hislerle yol alarak yaşamayı güzelliğini görerek seçmesine sebebiyet veriyor. Bunca olumsuzluğa bakarak, olumsuz davranmamak için insan her şeyi Rabbin den bekleyince, tüm olumsuzluklar, olumlu adımların ekseninde Rabbim yardımıyla yoluna girerek, insanı elbette ki mutlu ve mesut ediyor, vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Sevmemenin Hırçın Dalgaları Arasında... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.