Ya Lafız Ya Safız Ya da Tamamen Gafız Ya da Bir Rafız, Anladım Hafız

 

 Gerçek Evlilik Saf Sevgi Üstüne Kurulur | Kalpler ancak Allah'ı anmakla  huzura kavuşur…

Yaşarken ya bir lafız ya laflar ile gönüller yapan bir safız (nefret kin haset bilmeyen manasında, hem de hakkın huzurunda safların içinde safız, hem de içine insanları katan saflar içinde bir olan gayret içinde olan bir rafız) ya da baştan başa bir gafız ya da gönüllere güzel duran bir rafız . Seçmek bizim elimizde kaderle alakası olsa da seçmeyi vermiş Yüce Rahman. İster laf ol gönüllerde saf halinle gez hafız, ya da sözlerle gönülleri kıran ol gaf üstüne gafla gaf sahibi ol gafınla eninde sonunda çatla, ben demiyorum sonucu buna götürecek…

 

Başına buyruk yaşanılmaz, Rahman bir ölçü vermiş bak etrafına kendine bilirsin anlarsın, kerizliğe gerek yok diyorum kendime, bunu çok düşündüm, gönlümde şafak gibi aydınlık olan gönlümü güzel düşüncelerle insanı sevmekle ona varmakla bir selamla aydınlatmak varken, kaçmaya yıkmaya hiç gerek yok, karanlıkta ne diye kalayım ki kimin için nefsim şeytanın veya üç kuruşluk değersiz insanların bir sözü ile birkaç dolar için mi? Değmez vallahide değmez, Rabbim beni bizleri uzak etsin karanlıklardan, aydınlıklara varanlardan eylesin, gerçi seçim bize verilmiş, o zaman sorumlu olan benim, başka söze gerek yok Rabbimden başkasından da umut yok… Umuda dair gönlümde ki deryayı sizlerle gezmek varken, neden karanlık suratsız insanları hak etmeyenleri gezdirterek harap edeyim ki Rabbim sen yardımını esirgeme inşallah…

 

Binlerce cümle okurken, bazen anlamadığım anlarda bir cümle “aşk” her şeyi sevmek” ise tüm alemi aydınlatıyor gönlümler beraber, böylesi sonsuz hazine kapısı varken, birkaç namerdin üç günlük kendi çıkarı için onunla olmama sonrasında, kıçıma tekmeyi vurarak def etmesine nasıl izin verebiliriz ki, Rabbim esirgesin. Şifam umudum Rabbime duamla varmak, onunla olmak hatamla acizliğimle yalvarmak cümlemiz için, başka neyim var ki? Tüm kapılara sürgü çekin diyenler kim ki gönüldeki bahçelerin çiçeklerin koktuğu gönül kapısını kapatın diyor ki, vereceği birkaç kuruş dolar sonrasına kıça vurulacak tekme ve sonunda kalacak olan viranelik için mi? Rabbim sen esirge bizleri, Rahmetinle mutlak güç ve kudretinle. Budur tüm derdim içimizde çıksa da niyeti bozuklar, yıkılmasın isterim dostluklar.

 

Seyyah bir gezginim, gönül diyarlarında gezen garip halimle Rabbim benimleyken gariplik mi kalır?

Yüreğimde sizlere bakınca, aşkın parıltısını görürken azıcık saklamanız biraz garibime gidiyor…

 

Mertebemiz hidayetin sancağına varmaya ulaşmış iken, geri dönmek zulümdür anladım hafız, güzel bir lafız, gaf dersen dilimiz sürtse de anında özür dileriz, insanız hatamızı biliriz…

 

Laflarımla sizleri kelebeklerin kanatlarında uçurtmasam da aşkla olunca insan gerçekten uçuyor, sevindir karşındakini buna şahit olacaksın, bakışıyla sarışıyla… Aşarak çıkamadığım merdivenler yollar olsa da nasip olduğu kadardır, gayem çabam kadardır gerisini zaten her şeyi bildiren ve bildirten Rabbim bilir. Rahmet öncesi nasıl bulutlar kararıp ardında rahmeti taşıyorsa indiriyorsa, hüzünde böyledir az sabırla devam rahmet deva şifa içindedir rahmetiyle hep bildim hep şahit oldum, Rabbim sayesinde. Her nefesimizde saklı aşkın güzel gönül okşayan sözleri varken, yakmayalım sözleri, ağlatmayalım gözleri anladım hafız anladım. Kopsa da yırtılsa da gönül gömleği ile düğmeleri, aşkla dikeriz bir daha yırtılmaz.

 

Bir nokta ile bir noktaya varmak gönülde varsa o noktaya Gönül’e varmak lazım, yoldakiler zora soksa da yolda nefreti ile dursa da birileri, ezer geçeriz imanla çok şükür yollar yokuş olsa da sen çıkmazsan ben çıkmazsam kimler çıkacak? Anlamsız yaşamanın kıblesi yoktur olamaz bildim hafız…

 

Mehmet Aluç

 

 


( Ya Lafız Ya Safız Ya Da Tamamen Gafız... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 3.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.