Gönlümün Rotası Kaptanı…

 

 Kitap En İyi Dosttur Sözü İle Anlatılmak İstenen Nedir

Dünde kalan o acıkmış kurtlar gibi okuma aşkım, vazgeçilmezim bugünlerde satır satır hecelerle dökülürken satırlara okumanın o tatlı gülüşüyle, o zamanlarda gizlice okuduğum yakalanmamak için kırk derin köşeye saklanırken, yakalanmak korkum bu günüme sevinç olacakmış o zamanlarda bilemezdim şimdi vakıf oldum. Okurken, okuma aşkı ve aşkın devasa güzelliği gönlümü sararken pişirip demlerken aradan geçen, otuz sene sonrasında, köklerini söktüren Rabbim hecelerle kelimelerle dost yaptı sırdaş yaptı. O yıllarda merdivenleri okuma aşkıyla çıkarken, arkamda hep iteleyenlerin olmasıyla binlerce kez düştüm lakin kalktım, daha sıkı merdivenlere tutundum, hayat pamuk ipliğine değil aşka bağlıymış sevmeye sarılmaya bağlıymış, Rabbim gösterdi şükür. Sabrın ve azmin onucunda, Rabbimin verdiği yazma aşkı böylesine devasa bir hazine çok şükür.

 

Çocukluğumda, tek okumayı kovalayan peşinde giden ben, yanlışa gitmediğimden emindim, lakin gel gör ki bilmeyenler ne anlıyorsun derken, beni aşkla kırbaçlıyorlarmış farkında değilmişim! İşte bugün yine iki kitap aldım okumaya başladım, okumanın sonu gelmez bitimsiz Rabbimden bir hediye, binlerce kez Rabbime şükür. Gençlik yıllarımı sessiz sedasız sanırken, oysa yanılmışım hayal dünyamdaki bunca kalabalıkların dost yüzleri hala gülümsetiyor beni, hiçbir zaman hiçbir zorluktan okumamaya firar etmedim, kendi o güzel dünyamda yalnız değil o güzel dostlarımla, hecelerle kelimelerle duygu ve hislerle kaldım.

 

Okumanın tek sırrı aşkla severek okumaktı, bu da bende mevcuttu Rabbimden bir hediyeydi, düşler hayaller yağmuru altında ıslandım, bir köşeye kaçmadım ıslandıkça gönlümde yeşerdi duygu ve hisler zamanla büyüdü ve şimdi meyvesini verdi, Rabbime şükür. Bunlar bazılarına absürt gelebilir, yaşamak gerekir ki insan inansın, bildiğim tek şey okumaktı, çocukluğumda çocuklarla ilgili edebiyat çizgi dünyası o kadar boldu ki, her günüm sabahtan akşama kadar okumakla geçerdi. Mizah dergileri onlarca, çizgi romanlar yüzlerce, magazin TV dergileri yüzlerce, gençlik dergileri saymakla bitmez okumakla bitmezdi, okurdum…

 

Okumanın soluğu hep ensemdeydi, beni bir an yalnız bırakmazdı…

Gücümü şevkimi kırdıklarında, yanlarına koşardım beni sararlardı okşarlardı…

Bende onları okşar nazikçe sarar, solmasınlar gibi kendimden fazla korur ve saklardım…

Gönlümün rotası kaptanı, kitaplarımdı gezerdim okyanuslarda sakince huzurla…

Neşeyle coştuğum koştuğum tek yerdi, beni yanlarına alan seven…

Duyguları hisleri hangi şekille anlatırsın derseniz, sarmaşık derim saran sıkmayan içine alarak dışarıda gelene karşı koruyan derim…

Okumanın bulvarında kulvarında koşarken, birçok okuyan arkadaşımda oldu onlar yolda terk etti ben ipi göğüsledim, Rabbimin yardımıyla şükür…

Sevgi fedakârlık dostluk neymiş hep onlardan öğrendim, hayatın bin bir rengi olduğunu aşkla, sarılarak severek vararak koşarak öğrendim, hala koşuyorum okuyorum sarıyorum ve seviyorum bitimsiz bir heyecanla Rabbime binlerce kez şükür, vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Gönlümün Rotası Kaptanı... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 23.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.