İYİLİK ZAYİİ OLMAZ
Dünya üzerinde en çok düşmanı olan şey iyiliktir..İzmir de taksici abimizin başına gelenleri dehşet içinde izledik
İyiliğin dostu da çoktur Ama Neden düşmanı daha çoktur?
Bir köpek bile verdiğin bir dilim ekmeğin esiri olur ..Beslediğin Tavuğu köpeklik güdüsü ile yedi diye dövsen de sana saldırmaz,seni asla terk etmez..
Her sene mahsul için gittiğim köyde komşu evin üzerinde 2 adet  daması olan,kulağı yavruyken daha sert köpek olsun diye kesilmiş çoban köpeği vardı..Köpek bizi kendi evimize bile yanaştırmadığı gibi köyün diğer itlerinide sokağa asla sokmazdı..Bir denesin boynuna doğru saldırır  inkleyerek tüm köpekleri kaçırırdı.  Hayvana akşamları yemek artığı ,ekmek artıklarını verirdim..Sonra bana bir alışdı..Küçükken sevgi görmemiş  bunu severken üzerime atlıyor dev gibi ön bacakları omuzuma geliyor. Seviyorum ama içimde de bir ürkeklik var..Topu topu 15 günde bir dost kazandım .Ertesi senelerde yine mahsul zamanı gittiğimde aracı tanımadığı için havlayarak gelir.. Köpeklerde var olan  vahşi bir havlama sesi vardır..Araya hırlama fonunuda katarak saldırıya geçer..O aradaki hırlama sizin ayak  bağlarınızı çözer..Arabadan ben inince bir baktım kuyruk sallayarak bana geliyor…Köpek bu aradan bir sene geçmiş ve beni unutmamış sevgi ve ekmek onun vahşiliği ve kavgacılığını benim karşımda ortadan kaldırmışdı…
2 gün önce İzmir de bir  taksici cinayeti ile sarsıldık..Taksici abimiz gece soğuğunda piçin tekini acıdığı için aracına alıyor..Kendisininde sonradan öğrendiğinize göre cezaevinde oğlu var..Muhtemelen oradaki kader kurbanlarını gördü ve empati yaptı..Araç içi kamera da arada konuşmalar oluyor..Kapşonlu piç en son inerken 3 el sırtından ateş ediyor..İnerken de ”kimseye güvenmeyeceksin “diye de nasihat ediyor..Adamın ceplerini kurcalıyor silaha ai boş kovanları alıyor..Köpek bir sene sonra yediği bir dilim ekmeği unutmazken ,ademoğlunun piç versiyonu yarım saat öncesini unutmuşdu… 
Polis kamera kayıtlarını inceleyerek samanlığın içinden  iğneyi buluyor..Allahtan katili yakaladı Ve inşaallh içerde ehli namus birinin yanına düşer..Geriye yönelik kamera kayıtlarında taksiye bininceye kadar sıçtığın yerini kkıçını kaşıdığın yer bile tesbit edilir..Böyle bir O.Ç na tek kelime bile fazladır..Ama mecbur bazı hataların yapılmaması için tarihe not düşmemiz gerekir..
Unutma iyiliğin adresi belli olacak .Her insana iyilik yapılmaz .Bazı insanlar doğuşdan kötüdür..İyiliklede terbiye olmazlar.Onların geçim kaynağı başkalarının mutsuzluğudur..Hain oğlu hainler ilk fırsatta seni soymak için senın zarar görmenden mutlu olacağı için iyilik tutmazlar..Bir laf var ya allahın görmediğini sende görmeyeceksin…(Tövbeestagfurullah)
Bir köpek yediği bir dilim ekmeğin karşılığı olarak benim yokluğumda benim evide koruyordu..Önceki sene  köpek ölmüş üzüldüm Onun yokluğunda küçük çocuklar evin dibinde oyun oynarken evimin camını kırmışdı…
Evet allah rızası için iyilik yaparız Ama zarar görmek istemiyorsan Köpek kadar haysiyeti olmayanlar iyilik tutmaz,yapma…”iyilik yap denize at balık bilmezse halik bilir “derler ama inan geride kalanlara zor oluyor Lütfen iyiliklerimizi yaparken bir kriterimiz olsun..Taksici Oğuz Erge ye rahmet ailesine sabırlık diliyorum

Torun Halili
( İyilik Zayii Olmaz başlıklı yazı HALİLİ tarafından 3.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.