B.




Pazar yerindeki peynirci , elindekini bıçakla kesip paketlerken peynirle adeta konuşuyor . “ Mübarek Edirne Helvası gibi … “

- Yaptığın işi çok seviyorsun . Ne güzel …
-
- Evet , ben 35 senedir peynir yaparım ve işimi çok severim .
-
Çıkarıp parasını verdim .

Gözlerin bebeği gülüyor , ağzından bal akıyor :
- Memnun kalacaksınız . Allah bereket versin ..Afiyetle yiyin .

Tezgahtan uzaklaşırken eşime dedim ki “ Ne güzel esnaf , gördün mü ? Eli peynir satıyor ,dili bal satıyor “

İnsanın sevdiği işi yapması hayattaki en büyük mutluluklardandır . İşlerini güzel yapanları Allah ta sever , kul da sever .
Her güzel işin kaynağında da sevgi mayası vardır .
İnsanı mutlu edecek , hayata bağlayacak duyguların başında da diğer cinse gösterilen sevgi gelir.
Arap edebiyatının ünlü aşıkı Mecnun’a takılmışlar “ Leyla …Leyla ! diyorsun ama biz onu gördük ; esmer , zayıf bir şey ..”
“ Aahh , demiş Mecnun ; siz ona bir de benim gözümle bakın .”

Aşık Veysel de gönlündeki güzele öyle demiş :

“ Güzelliğin on para etmez “
“ Şu bendeki aşk olmasa “
“ Eğlenecek yer bulaman “
“ Gönlümdeki köşk olmasa “

Aşık Veysel yedi yaşında iken geçirdiği ateşli bir hastalık sonucu gözlerini kaybetmiş . O çocukluğun renkli dünyası simsiyah bir pencereye dönmüş , ruh dünyasındaki ışık sönmemiş , gönül bahçesindeki sevgi çiçekleri solmamış .

Bir gazeteci Aşık Veysel’e sormuş :

- Dünyayı göremediğin için ne düşünüyorsun ? Bir eksiklik duyuyor musun ?
- Hayır duymuyorum çünkü ben bu dünyayı gönül penceremden görmeye alıştım .

İnsanlardan bazıları bakar göremez , bazıları işitir anlayamaz , bazıları hisseder söyleyemez . Kainatı , tabiatı , insanların güzelliklerini görerek sevenler mutludurlar . Belki de en mutlu insanlar da bebekler ve ruh dünyaları kirlenmemiş olan çocuklardır .

13 Yaşında küçük bir kızın dizelerini daima hatırlarım :

“ Kavgayı yapraklara yazmak isterdim ;
Sonbahar gelince dökülsün diye .”
Nefreti karlara yazmak isterdim ;
İlkbahar gelince erisin diye .”
“Kini bulutlara yazmak isterdim ;
Yağmur olup yere dökülsün diye .”
“Sevgiyi , bebeklerin kalbine yazmak isterdim ;
Onlarla yetişip büyüsün diye .“
( Bebeklerin Kalbindeki Sevgi başlıklı yazı A.Müfit KUTLU tarafından 22.05.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.