Şiir, kendine ciddiyetle yaklaşana gülümser.

Şiir, çile kazanında kaynar, sabır ve gayret ocağında pişer, şiir gönüllülerine ulaşır.

Sabırsız, bir çini işçisinin titizliği ile çalışmadan, az gelen gündüzlere gecelerden vakit katıp zamanı çoğaltmadan, orijinal buluşlar, kalıcı söyleyişler gerçekleştirmeden, müzikaliteye ulaşmadan şiir denen erdeme ulaşmak, usta ve üstatların saygınlığına kavuşmak mümkün değildir.

Züğürt tesellisi emek ve ciddiyet, samimi olmayan niyet, cahiliye dönemi kalıntılarından farksız husumet, boş laf ve hep aynı tür söyleyişler başarı getirmez.

Laf anlamaz, söz dinlemez, art niyetli, kendini beğenmiş, emek ve ciddiyet fukarası, niyeti arızalı şairlerle bir yere varılamaz...

Özetlersek:

1) Şiir, baştan sona ciddiyettir.

2) Şiir, sabır ve çile işidir.

3) Şiir, bir çini işçisinin titizliğini gerektirir.

4) Şiir, gerçek manada üstün idrak sahibi olmayı, çok gayret göstermeyi zaruri kılar.

5) Şiir, yeniliktir, orijinalliktir.
 
6) Şiir, kalıcılıktır.
 
7) Şiir, ezelî ve ebedî gerçeklerin ısrarlı takipçisidir.

8) Şiir, zamana dayanabilmektir.

9) Şiir, yüreğin sesini yürekli bir şekilde yüzü ve yüreği olanlara sunabilmektir.

10) Şiirde, kelimeler köşe taşı, mısralar çelikten sütunlar, dörtlükler Yedikule surları gibi sağlam olmalıdır.

11) Şiir, okuyanı düşündürmelidir…

Şiir, yazdıkça, okudukça, yazdıklarımızdan daha güzel olanlarını yazmaya gayretli oldukça geliştirilebilecek bir sanat dalıdır. Ne kadar çok yazarsak, ne kadar çok okursak, ne kadar çok şiir üzerine düşünürsek o kadar çok gerçek şiire ulaşacağız.

Unutmayalım ki şiir şiirin anahtarıdır.

Şiir gülistanınız her zaman en güzel şiirlerle bezenmiş olsun.

Yüreğinize kırmızı güller yağsın.
 

Durdu ŞAHİN
( Şiir Üzerine başlıklı yazı Durdu ŞAHİN tarafından 13.09.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.