1 Halk Dostlarına...

HALK DOSTLARINA...


Halk, sabır ve sağduyu demektir bilene.
 
Halk, emek ve erdem demektir en safından.
 
Halka yakın olan Hakk’a yakın olur, eğer manasını kavrarsa hakkıyla.
 
Halkı yok sayanın var saydıkları gücenir. Yok saydıkları güçlenir.
 
Halkı yok sayanın yokluğu bitmez, yalnız kalır, yaya kalır.
 
Halkı sayan sayılır halk tarafından.
 
Halkı küçük gören büyük görülmez.
 
Halk yağmur olur yağar halk adamının üzerine; ıslatmaz, üşütmez, serinletir.
 
Halk kendisine yürüyerek gelene koşarak yüz ve yürek uzatır çoğunlukla.
 
Halkla olmak, halkın değerleriyle olmak, halkın gözüyle görmek, halkın yüreği ile yaklaşmak, halkın sofrasında bağdaş kurmak, yöneticiyi saygın kılar, sevdirir.
 
Halkımız ariftir, azla çoğu anlatır, azdan çok anlar. Az konuşur çok dinler.
 
Halk özünde kötülük barındırmaz.
 
Halk gözüyle bakanlar, Hakikati görür hakkıyla.
 
Hakkı bilenler halkı bilir.
 
Hakkı sevenler halkı da sever.
 
Halka sırtını dönenler yolunu şaşırır.
 
Halk çileyi göğüsler, haksızlığa dayanamaz.
 
Halkımız toprağına, bayrağına bağlıdır, dinine, devletine bağlıdır. Mukaddesatını canı bilir, canı gibi korur.
 
Halkımız geçmişi unutmaz, gününü yaşar, geleceğe umutla koşar. Heder olanların hedefi olmayanlar olduğuna inanmıştır her zaman. Hedefi olmayanların hedef olacağını tekrarlar mütemadiyen
 
Halktan uzaklaşan, haksızların ağına takılır.
 
Halkımız kin yerine sevginin, düşmanlık yerine kardeşliğin, kavga yerine barışın, kin ve husumet yerine dostluğun daim olması için gayret gösterir sürekli.
 
Varlığı değil vakarlı olmayı, kitabına uydurmayı değil bir kitabın bildirdiklerine uymayı, yürekten yüreklice gelen sesleri duymayı, helalden kazanıp helalden doymayı başının tacı bilmiştir bizim halkımız.
 
Bizim halkımız bağışlamayı erdem olarak öğrenmiştir atalarından.
 
Halkımızı görelim.
 
Halkımızı sevelim.
 
Halkımıza güvenelim.
 
Halkı yanımıza çağırmayı bırakıp halkımızın obasına, oymağına uğrayalım.
 
Halkın sesini, feryadını duyalım.
 
Halka doğru yürüyelim.
 
Halkımızla yürüyelim.
 
Halkın yüreğine bağdaş kuralım.
 
Halkımızın sevincini sevinç, derdini derdimiz bilelim.
 
Durdu ŞAHİN
( Halk Dostlarına... başlıklı yazı Durdu ŞAHİN tarafından 20.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.