1 Gönül Güzelliği

GÖNÜL  GÜZELLİĞİ


Edep, tek başına mekteptir.

Edep, iyiliktir.

Edep, erdemin en kalıcı olanıdır.

Edep, ilim meclisinin başköşesidir.

Edep, kâmil insanın iç ve dış güzelliğidir.

Edep, gönül güzelliğidir.

Edep, saygı, sevgi, hoşgörü yarışmasında birinci olandır.

Edep, ahlak, maneviyat ve akıl çeşmesidir...

Edep, edepsizliği en kısa zamanda tesirsiz kılacak en faydalı ilaçtır.

Edep, insanı insan kılar, insanı insana yaklaştırır, insanı merhametli eyler.

Edebin olmadığı yerde olandan fayda yoktur.

Edep yoksa edepsize bayram olmuş demektir.

Edepsiz insanlar edebe düşmandır; çünkü edepsizliklerini deşifre eyler edep.

Edebe ihtiyaç vardır her zaman.

Edep, eskimeyen, her devirde değerini koruyan erdemli bir taçtır.

Edepsiz insanın karnı doysa bile ruhu açtır.

Edep, bitmeyen bir aydınlıktır.

Edep, libasını giyene pislik bulaşmaz, bulaşamaz…

Edepli olmak belalardan emin olmaktır.

Edep, her türlü kötülüklerden sakınmaktır.

Edep, dilini tutmak, yalanı bırakmak, adaleti gözetmek, ihlâsı korumak, ilim sahibi olmaktır.

Edepli insanın sözü tesirli olur, öğüdü tutulur, kendisine her şartta güvenilir.

Edepli insan nazik, anlayışlı, saygılıdır.

Edepli olan ve çevresindekilere edepli olmayı öğreten insan ne güzel insandır.

Edepsizlik illetinden kurtulamayanlar edep mektebinde aramalıdır kurtuluş reçetesini…

Edep, gönül güzelliğinin istiklâli, istikbâli ve istikrarıdır.

Edepli olalım.

Edepli kalalım.


Durdu ŞAHİN

( Gönül Güzelliği başlıklı yazı Durdu ŞAHİN tarafından 16.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.