1 Samimiyet
SAMİMİYET
 
Samimiyet, olduğu gibi görünmek, göründüğü gibi olmaktır.
 
Samimiyet; yüreğini eline alıp yüreği olanlara sunmaktır.
 
Samimiyet, sadeliktir.
 
Samimiyet, kendini bütünüyle kabullenebilmektir.
 
Samimiyet, her şartta sözün doğrusunu konuşmaktır.
 
Samimiyet, iyiyi iyi olduğu için sevmek, kötüye kötü olduğu için kötü diyebilmektir.
 
Samimiyet, itiraf eylemektir.
 
Samimiyet, bütün canlıları, bütün hâl ve hareketleri objektif olarak değerlendirebilmektir.
 
Samimiyet, ciddiyetin tabi hâlidir.
 
Samimiyet, herkesle senli benli olmak değil, seni de beni de anlayacak, anlamlandıracak ölçülerle hemhal olmaktır, olabilmektir.
 
Samimiyet, öfkenin de sevginin de olması gerektiği kadar olmasıdır.
 
Samimiyet; hâlini olanca sadeliği ile sunabilmektir.
 
Samimiyet, Allah’a hakkıyla kul olabilmektir.
 
Samimiyet, hesapsız düşünebilmektir.
 
Samimiyet, var olana, varlıklı olana değil vakarlı olana yönelebilmektir.
 
Samimiyet, benim de yanlışlarım var diyebilmektir.
 
Samimiyet, “seni sevmiyorum fakat sözlerinde haklısın” deme cesaretini gösterebilmektir.
 
Samimiyet, nefsinin güzel bulduklarından daha çok aklının, ahlakın ve inancının güzel bulduklarını güzel bulabilmektir.
 
Samimiyet, “var fakat yok”, “yok fakat var” diyebilmeyi yaşanan bir gerçek kılabilmektir.
 
Samimiyet, yüreğin yüreğe karşılıksız aşinalığıdır.
 
Samimiyet, sevmediği, beğenmediği, hoşlanmadığı insanlara bile haksızlık yapılmasına göz yummamaktır.
 
Samimiyet, hakkın ve ilmin emirlerine tereddütsüz uyabilmektir.
 
Samimiyet, her hadiseye karşı medeni bir tavır takınabilmektir.
 
Samimiyet, “büyük olan sadece Allah’tır” gerçeğini asla ve asla unutmamaktır.
 
Samimiyet, kendisinden başka kimsenin olmadığı yerlerde bile herkesi yaratanın olduğunu aklının başköşesinde sürekli yeşil tutabilmektir.
 
Samimiyet, aleyhine bile olsa doğruluktan vazgeçmemektir.
 
Samimiyet, her türlü davranışında hasbiliktir.
 
Durdu ŞAHİN
 
 
( Samimiyet başlıklı yazı Durdu ŞAHİN tarafından 8.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.