1 Ra
Ra kelimesinin (isminin veya hecesinin) peşine düştüm bu gün sitede okuduğum güzel bir şiirden sonra

Rab

Rahman

Rahim

KuRan

Rahip

Rabıta

AzRail

İsRafil

CebRail

Ramazan

BayRam

Bu kelimelerin içerisindeki ra hecesine dikkatinizi çekerim.....


  Sanki bana öyle geliyor ki ; Başlangıçta Mısırda 'da ilahi bir din doğmuş fakat daha sonra bu din Cenab-ı Allahın hoşnut olmadığı bir şekle bürünüp tahrif olmuş..Firavunların kibri yüzünden de Mısır kavmi ve kurdukları medeniyet lanetlenmiş....Ra kelimesi Mısırda Yaratıcı güç anlamında kullanılmış ve kelimenin (İsmin) kalıntısı diğer semavi dinlerede sirayet etmiş olabilir ..Özellikle Mısırdan kovulan Yahudi halkı Bu kelimenin sonuna B harfi ekleyerek ...Rab olarak kullanmaya devam etmiş olabilirler.....

Amon Ra ismindeki Amon da Sanki Amin kelimesini çağrıştırır bir halde...

Amon Ra : Amin Rab (bim) gibi geliyor kulağa ...

Bir de Türkler de ki Tanrı kelimesini bir inceleyelim Tan / rı ...Baştaki tan hecesi gökyüzü demek ..Peki Rı hecesi ne olabilir ki ..Bu hecede Ra hecesine ne kadar benziyor değil mi ?

Bu benzerlikleri şu an bilgisayarın başında ..Bilimsel bir veriye veya detaylı bir araştırmaya dayandırmadan içimden geldiği gibi yazıyorum...Hatalı bir çıkarımda bulunduysam en başta Cenab-ı Allahtan af ve okuyuculardan özür dilerim...

Doğrusunu Cenab-ı Allah bilir...


Selamlarımla...


ZEKİ AKYÜZ


( Ra başlıklı yazı Eleskowich tarafından 3.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.