1 Medeniyetler
Bazı kişiler şu soruyu soruyorlar :

- Allah neden bu kadar çok semavi din göndermiş ki Musevilik , Hıristiyanlık , Müslümanlık ve diğerleri gibi.....Tek din olsaydı da herkes ona inansaydı...

İtiraf edeyim zaman zaman ben de bu yönde sorular üretmiştim..Sonra üzerinde etraflıca düşününce şu kanaate vardım...

Cenab-ı allah hiç bir şeyi boşu boşuna yapmaz...Elbet bir sebebi vardır..

O sebeblerden en azından biri belli ...İnsanlar gönderilen dinleri tahrif etmişler ve peygamberlerini öldürmüşler yahut inanmamışlar..Bu yüzden son din , yani bizim mensubu olduğumuz müslümanlık dini gönderilmiş ve kıyamete kadar korunacağı sözü verilmiş...

Peki başka ne tür sebepleri olabilir..

Benim teorim şu : Cenab-ı Allah İnsanlar için gönderilen dinlerin bozulmasınıda , insanlığın gelişmesi için bir araç yapmış..

Farklı dinlerden farklı medeniyetler doğmuş  hatta bu medeniyetler kendi içerinde mezheplerede bölünmüş..Sonrada kendi aralarında rekabete başlamışlar..Bu sayede büyük savaşlar çıkmış..Bu medeniyetler karşılarındaki diğer görüşe üstünlük sağlamak için çeşitli teknolojiler geliştirmeye mecbur kalmış...İşte top tüfek , barut ..İlerleyen zamanlarda da diğer modern silahlar..Her medeniyet icaat ettiği teknolojik aleti bir üstünlük olarak kullanmış..Daha sonra icad edilen moturlu araçlarla da özellikle batı göreceli olarak topyekün kalkınmaya başlamış..Daha sonra insanlığın geldiği bu noktadaki gelişmeler ticari yollarla tüm dünyaya çağ atlatmış..Şu anda yaşayan yaklaşık 7 milyar nüfus işte bu teknolojik gelişmeler sayesinde günlük hayatlarını idame ettiriyorlar..

Düşünsenize motorlu taşıtların olmadığını acaba Konya ovasındaki buğday kaç günde İstanbul'da bizlerin sofralarına ekmek olrak gelebilirdi..Daha büyük ölçeklide düşünebiliriz ..Şu andaki mevcut gemi ve hava taşımacılığı olmasa dünyadaki gıda paylaşım rejimi nasıl bir ilkellikte olurdu...Sadece yeme içme değil ; Giyinme barınma ihtiyaçlarınıda bir düşünün...

Sonuç olarak insanlık bu günkü gelinen teknolojik nokta sayesinde ayakta durabiliyor ve ileriye dönük planlar yapabiliyor...

Bu da Canab-ı Allahın izni ile insanlığın medeniyetlere bölünmesi sayesinde olabiliyor...

Kuran-ı kerimde " Ben sizi ancak tanışasınız (Birlikte iş birliği yapasınız) diye kavimlere böldüm " Ayeti ne yazık ki insanların haris ve merhametsizliği sayesinde farklı bir şekile bürünmüş olsada yinede Canab-ı Allahın her durum için bir planı var..Eğer insanoğlu en baştaki Adem alyhiselamın dinine sıkı sıkı bağlı kalsaydı..." Eğer sizler tam ve eksiksiz inanacak olsaydınız Canab-ı Allah sizleri gökten ve yerden nimetlerle nimetlendirirdi " Ayetine mahsar olup yinede rızıklanırdı..Fakat esirgeyen ve bağışlayan rabbimiz insanlığın bu kuraltanımaz karakterine bile merhamet edip yinede kaostan bir düzen çıkarıp insanları rızıklandırmaya devam ediyor...


Şahsi kişisel fikirlerimdir..Bir hatamız olduysa af ola...

Selamlarımla...


ZEKİ AKYÜZ

( Medeniyetler başlıklı yazı Eleskowich tarafından 7.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.