ALLAH AFFETSİN 15.BÖLÜM

ALLAH AFFETSİN  15.BÖLÜM

Azmi heyecandan yerinde duramıyordu. Çok sevdiği Ebru’yu istemeye gideceklerdi.

"Anne çoraplarımı bulamıyorum. "

 "Oğlum yerini biliyorsun çekmecende."

 Ayhan ise içerden sesleniyordu.

 "Sultanımmm hangi gravatımı taksam? "

 Esin hem koşturmaktan, hem onlara cevap yetiştirmekten yorulmuştu.

 "Canım, kıyafetine göre bir tanesini seçiver; sen her zaman uyumlu ve zevkli giyinirsin ."

 Üçü de telaş, mutluluk arasında yürekleri gelgit içindeydi. Nihayet hazırlanmış ; birbirlerinde eksik var mı diye kontrol ederken gözler ışıl ışıldı.. Kız evine götürülecek

 Kocaman sepet; pembe güllerle süslü ve yanında da bir kutu çikolata vardı.

 Annesinin gözleri sulanmıştı; oğluna bir kez daha baktı.

 "Harika görünüyorsun."

 Ayhan dayanamayıp eşine sarıldı.

 " Sultanım kraliçeler gibisin ."

 "Canım sen de çok yakışıklı kayınpeder olmuşsun."

 Dışarı çıktıklarında apartmandaki komşuları merakla pencereden bakıyorlardı.

 "Kız Fadimeee "

 "Ne oldu Hatçe Teyzee?"

 "Hele bunlar nereye gidiyor böyle? Hemide süslenmiş püslenmişler."

 Yandaki komşu da katılmıştı dedikoduya.

 "Şışşşttt... duyacaklar sessiz olun. Baksanıza giyinmiş kuşanmışlar; hayırlı bir iş gibi."

 Öbürleri tasdik ederek kafalarını salladılar.

 " Hımmmm ...öyle görünüyor haklısın galiba.Çiçek de var ellerinde.."

 "Öyle ...öyle ...öğreniriz yarın bizim Selime Abla dan." (Selime Abla mahallede ne var ne yok bilir; istihbaratı çok kuvvetliydi. Bu yüzden ona muhtar derlerdi.)

(Dedikodu; insanların yaşam boşluğunu dolduran çoğu gerçekle bağdaşmayan sözler diyaloğudur. Keşke zamanımızı daha güzel konulara yöneltsek...)

 Ayhan arabanın kapısını açtı ve

"Oğlum bugün sen kullan; ben yanında oturayım."

 "Tamam baba."

 Kız evine geldiklerinde onları kapıda karşıladılar. Geniş bir salona buyur edildi. Oldukça zevkli döşenmişti.

 Ebru ile Azmi’nin gözleri gizlice birleşmiş yürekleri aile büyüklerinin sözlerini heyecanla beklemekteydi.

 Artık sıra neden geldiklerini anlatmaya gelmişti.

 Ayhan bir iki yutkundu vee

 "Biz hayırlı bir iş için burada bulunmaktayız."

 Ebru’nun yanakları al al olmuş, Azmi ise ellerini birbirine sıkıca kavuşturmuş başını önüne eğmişti.

 

***

 

Allah’ın emriyle

Peygamberin kavliyle

Biricik kızınızı

Oğlumuza isteriz

 

Bir ömür boyu diye

Mutluluk dileğiyle

İyilikle sevgi ile

Evlendirelim deriz.


***


( Eeee birazcık naz olsun değil mi ?)

" Hayırlısı... ne diyelim; efendim."

Ebru mutfaktan kahveleri getirip tek tek ikram etmeye başladı.

 Esin genç kızı elinde olmadan her kayınvalide adayı gibi tepeden tırnağa süzmüştü.

 Azmi sevdiğinin elinden fincanı alırken elinin titremesine hâkim olamamış az daha kahveyi döküyordu.

 Sohbet iki gencin mutlu olması üzerine kuruluydu.Dünürler birbirlerini daha iyi tanımak için sık sık görüşelim dediler..

 "Damat adayının askerlik görevi biter bitmez de nikâh yapalım." Güzel bir diyaloğun ardından izin isteyip kız evinden ayrıldılar.

 Yolda üçü de neşeliydi.

 "Anne Ebru’yu beğendin mi?

 "Çok tatlı, hanım kız seni kutlarım oğlum."

 "Bence aile de çok önemli. Kısa sürede kaynaştık "diye devam etti babası.

 "İkinizin de çalışmanız geleceğinize en güzel yatırım."

 Söz ve nişan bir arada olacaktı. Kızın ailesi takı konusunu hiç açmamıştı. Alışveriş...

 (Biz de çok eskilere dayanan karşılıklı bohça götürme merasimi vardır. Damada, kayınpedere, kayınvalideye, görümcelere... Hediyeler alınır saten bohçalara özenle yerleştirilir ve kırmızı kurdele ile bağlanır.

 Off ki offf görümceler, kaynanalar, damat daha daha halalar... Hepsi birlikte çarşı alışverişine gidilir. Her kafadan bir ses çıkar. )

 Ayhan’la eşi gene birlikte otururlarken söz dnüp dolaşıp Azmi’nin evlenmesinde yoğunlaşmıştı.

"Ben de onlarla alışverişe giderim."

 "Sultanım ne işimiz var? Bırakalım gençler kendi eksiklerini başbaşa alsınlar. Bence hem biz hem kız tarafı rahat bırakalım çocukları."

 Esin susmuş; eşine hak vererek... Duygularının bencilliğine kızmıştı.

Uzaklarda beyaz saçlı , bir kadın yüreğindeki acıyla yaşarken hala çok güzel masmavi gözlerinden yaşlar süzülüyordu....

 

 

 

NEŞE KIZILYAR

 

 

 

CAN DOSTLARIM ÖYKÜM SİZLERLE DEVAM EDİYOR EN İÇTEN SEVGİLERİMLE


( Allah Affetsin 15.bölüm başlıklı yazı Neşe KIZILYAR tarafından 7.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.