ZEMZEM SUYU'NUN MÜTHİŞ SIRRI.
    Dünya sağlık örgütünün (WHO) raporlarına göre, dünyanın en sağlıklı sularından olan zemzem suyunun esrarı, günümüz teknolojisindeki tüm araştırmalara rağmen çözülemiyor. Kaynağı bulunamayan suyun denizden 80 kilometre uzakta olmasına ve çevresinde başka hiçbir kuyu olmamasına rağmen yıllardır kurumaması, araştırmacıları şaşkına çeviriyor. Sadece 1.5 metre derinliğindeki kuyudan hac mavsiminde, milyonlarca hacı adayı tüm su ihtiyaçlarını karşılarken, su seviyesinde hiçbir azalma olmuyor.
   Açlığı gidermek için içenin açlığı, susuzluğunu gidermek için içenin de susuzluğunu gideren suyun esrarı bilim adamları tarafından inceleniyor. Avrupa'da laboratuarlarda yapılan araştırmalarda, zemzem suyunun çok az miktarda kükürt içerdiği tespit edilmiş. Amerika'da yapılan test sonuçlarına göre ise zemzem, içinde mikroorganizma ve bakteri bulunmayan tek su olma özelliğini taşıyor imiş.
  WHO tarafından da zemzem dünyanın en içilebilir ve sağlıklı sulardan biri olarak açıklanmış. Fakat diğer sulara göre çok daha besleyici ve mineral bakımından zengin, suyun kaynağı ise halâ araştırma konusudur.
                  İŞTE ZEMZEM'İN BİLİM ADAMLARINI, ŞAŞKINA ÇEVİREN ÖZELLİKLERİ.
    -Zemzem Cennet gıdalarındandır. -Cenab-ı Hakk'ın İbrahim (a.s)'a ve Hacer Ana'mıza ikram ettiği bir nimettir. -Harem-i Şerif'deki Ayat-ı Beyyinat'dandır. -Hacıların müşahede ettikleri en büyük nimet ve menfaatlerdendir. -Yeryüzündeki en hayırlı sudur. -Cibril-i Emin vasıtasıyla zuhur edilmiştir. -Yeryüzünde en mukaddes topraktan kaynayan sudur. -Peygamber Efendimiz (s.a.v)'in kalb-i şerifinin defalarca yıkandığı sudur.
-Resulullah Efendimizin mübarek tükürüğü ile bereketlenen sudur. -Açları doyuran sudur. -Dünya durdukça bu vasfı devam edecektir. -Her derde devadır. -Hususiyetle humma (sıtma)'ya şifadır. -Baş ağrısını giderir. -Gözün görmesini ziyadeleştirir. -Ne niyetle içilirse ona devadır. -O'na bakmak ibadettir. -O'ndan içmek günahlara kefarettir. -Kaburgaların gerilinceye kadar içmek iman alâmeti ve nifaktan kurtulmaktır. Gelelde ikram edilen zemzem suyu kıbleye dönüp, içimizden dilekte bulunularak ayakta ve yudum yudum içilir.      
   -Misafire ikram edilecek en güzel hediyedir. -Mekke-yi Muazzama'dan diğer beldelere taşınması sünnettir.      -Ebrar'ın içeceğidir. -İçilmesi sünnettir. -Misafire önce ikram edilir. -O'nunla abdest almak sünnettir. -Küçük çocuklara ikram etmek sünnettir. -İçmekte büyük sevap vardır. -Ne kadar içilir ne kadar taşınırsa yine de bitmez.
Bedene kuvvet verir. Ebrar: Hayır sahipleri, iyiler, özü sözü bir olan, doğru kişiler. Nifak: Ayrılık, sürtüşme, anlaşmazlık, uzlaşmazlık, v.s.
                                               Allah'ın Hacer Anamız'a, bir ikramıdır zemzem,
                                               Orayı görenlerin gönlünden, hiç çıkmaz o özlem.
                                               Bizde, çocuklarımı evlendirsem de oraya gitsem,
                                               Bu hiç doğru değildir, ya oraya gitmeden ölürsem.   
                                                               28.Nisan.2012 Hacı Raif Aydın.
 
( Zemzem Suyunun Müthiş Sırrı. başlıklı yazı HACI tarafından 28.04.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.