Yaz mevsimi gelince yol üstünde mantar gibi türeyen, ekmek parasının derdine düşmüş, vapurda, trende, otobüs duraklarında, yol kenarlarında,  trafik ışıklarının olduğu  yoğun trafikli kesimlerde görürüz  " Soğuk soğuk su!" diye bağıranları o sıcağa rağmen.. Hele de kırmızı yanmayagörsün, arabaların içine girecek kadar ısrarcı olur kimisi satmanın ümidiyle.. 

 Ellerindeki şişelerden fırsat bulup silemedikleri terleri akarken şapır şapır alınlarından yan gelip yatanlara inat günlük kazancının üç beş kuruşunun peşine düşer  selpak almaya gücü bulamazken kendinde. 

Tatil olunca okullar, çocukların  çoğu hem eğlence mahiyetinde hem  ailesine destek hem de boş vakitlerini öldürmek için koyulurlar yola emanet aldıkları mini dondurucular ve  anlaşmalı bir bakkal işlerini görür. 

Hepsinin gözleri ışıl ışıldır bir bakmayı bilseniz.. Nasıl da sevgi dolu yürekle çabalarlar  satmaya ellerindeki malı.. 

Harçlık olacaktır ceplerine  bir şaşal şişeden gelecek olan  tane başına 5 kuruş.. 

Sorsanız, yeğlerler susuzluğu ki, bir tane fazla satsa kârdır onlar adına.. 

Annem hiç bana terli terli su içme demedi biliyor musunuz.. Çünkü ben hiç koştura koştura oynamadım sokak aralarında. Yakalamayı da beceremedim, saklanmayı da.. Ne ip atladım  ne de seksek doyasıya..
Özenmişimdir bu sebeple, oyun oynayan çocukları değil; onlara terli terli su içme, hasta olursun diyen anneleri... 
 
Su şişesi deyip de, kaldırıp atmayın  sonrası. Hele de denize atanlarınız yok mu.. Hiç mi görmez gözünüz yaptığınız görüntü kirliliğini? 

Sonra doğada plastik şişelerin 2000 yıl  gibi bir süreyle yok olduğunu biliyor muydunuz? Geri dönüşüm uygulandığını peki?  Üretim aşamasını.... Bu sebepledir ki, verdiğimiz 50 kuruş, birilerine zarar birilerine ise kazanç sağlamakta.  Düşünürsek derinlemesine ter basıyor sanki, farkındayım :) Aman su içmeyin bu halde.. Hasta olmayın.. 

Mavi kapak kampanyası var birde. 250 kg kapağa bir tekerlekli sandalye. Oldu mu yine size kazanç :)  Hayr işlemiş oldunuz yani.. Muhtaç durumdaki  bir bireye el  ayak oldunuz hem de şişe kapağıyla.. Kimin aklına gelirdi ki su içerken bir başkasına da yardımcı olacağınız.. Hani o anda ya hararetini bastıracaktır ya da acıdığı için bir çocuğun gönlünü alacaktır niyetinde  seslenir  aslında yanındaki su satıcısına..  Düşünerek yaşarsak şayet, her şey bizim kazancımıza aslında..  

Efendim, bunların üstüne  bir de; bir bardak su içme durumları olur ki o da şöyle izah edeyim kendimce. Şimdi benim burada yıldız savaşları yaptığım azılı bir düşmanım var. Kendilerine yazacak havam yok dedim ise de ille de inat etti kalem savaşı yapmaya. Ben de sağ gösterip sol vuranlardanım biraz ve haberi olmadan yazıya döktüm biranda. Şimdi şaşıracaktır elbet de nasıl oldu bu diye :) Madem öyle, al sana böyle der, ah bir de yıldız alabilirsem işte tam soğuk suyu ikram ederdim ya, hoş gözüm yıldızda da değil aslında nasılsa dört yıldızlı olmuşum ben :)  Bir de suyun akı karası olmaz. Bulanığı olabilir ki orası da düşmanımın başına..  
*
*
*
Sevinçli 

Not : Su içerken beni hatırlayın e mi :)
( Var Mı Soğuk Bir Su İsteyen başlıklı yazı Sevinç A. K. tarafından 18.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.