Tema
Üye Ol Giriş Yap
Anasayfa Şiir Deneme Hikaye Makale Serbest Kürsü Yazarlar Forum AtışmaYENİ Online Üyeler

Etkili Yorumlar

Bu kez fotoğraf tahlilim ile başlamayacağım yorumuma. Çünkü iki oğlum vardı, Irmağı tanıdığımdan beri üç oldu. Evimizin büyük oğlu o artık. Fazla karışıyor anneye ama olsun idare ediyoruz:) Benziyor da bana kerata; hani pek ukala,fazlaca cadı,fena kavgacı:) ama ne olursa olsun saygılı. İthaf şiirlerinin yeri başka. Dostluk imzası gibi... Kutlarım, her ikinizi de tanımış olmaktan mutluyum... Site Güney Ofisi A şubesinden saygımla:)
Neredeyse 7+7 hece ölçüsü sizi şiir tanrısına şikayet etmek üzereydi : )) Nicedir ara vermiştiniz 14'e Ömer Ağabeyim, çoook ama çoook özlemişim ben de, iltifat dağarcığımın köküne kıran girdi Ağabey, kelimeler bitti, yitti, gitti, kifayet etmiyor artık kaleminizi anlatmaya. Çok çok kutlarım Üstadım, Beğenim, hürmetim ve her daim şahsınız nezdinde dostluğumu gözüm gibi koruyabilmem duam ve dahi dileğim ile, Hürmet, Saygı, Reverans, Teveccüh, Minnet ve bilumum benzeri söylemlerimle VAR OLUN, SAĞ OLUN, HEP OLUN, HEP YAZIN. Mehmet Çağatay Ünlütürk
Bir çift göz zaman yolculuğuna çıkıyor işte. Çıkıyordaaa, şairinde dediği gibi '' Delipte geçiyor'. Nice mutluluklar ve o an etrafımızda varlığından haberdar bile olmadığımız nice nice güzellikte bizden gittikten sonra haberimiz dahilinde oluyor. Yani kaybetmeden aramıyoruz, ne yazık ki... Can arkadaşım, sesine, yüreğine ve kalemine sağlık. Selam ve her daim duamla.
evet içsesiniz çıktıkça anlıyoruz ki çok zaman geçmiş aradan ve düşündüklerimiz duygularımız duyumsadıklarımız kırgın bir anında yakalamış kaleminizi hayat her türlü hengamesiyle devam ettikçe bunlarıda yaşayacağız ister istemez ama umut asla sönmemeli hocam kutlarım feryadınızı
bel ki de uzun zamandan beri böylesi akıcı bir şiir okudum sayfanızdan tekniği ile gayet güzel işlenmiş şiir okuyucusunu yormayan akıcılığıda yakalamış kutlarım
Sevgili can arkadaşım.o kadar güzel bir şiir yazmışsın ki.Hasret kaldığın ,önce yaşadığın yerlerde artık hayat yok.İnsanlar büyük şehirlere almış başını gitmişler. Doğa bile küsmüş artık.Eskiden ekilen dikilen yerler,beton yığını oldu.Bir kır çiçeği bile bulamazsın.ARTIK TARLALARINI mütahite veren kişiler artık zengin oldu.insana dönüp selam bile vermezler.Herkes bir yalancı maskeli bir suratla geziyor.Kimse artık eskisi gibi samimi değil.Candan kişiler yok artık.Sevgisizlik ruhlarının içine işlemiş.evlatlarımızdan sevgi göremiyoruz. Ağaç bile sevgisiz büyümezken, insanlarımızın içinde ki sevgi dağarcığı zamanla sevgisizlikten yok oluyor,gidiyor. Saygı ise iyice gerilerden geliyor. Aslında millet olarak sevgi ve saygıya önem verirdik.insan değerlerini kaybetmemeli bence. Hiçbirşey kişiyi bozmamalı. İçimizde sevgisizliğe yer vermeyelim. Sevgiyi ruhumuz da kalbimiz dolsun.Olsun ki bize eski günlerimizi asratmasın. Sayın arkadaşım, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlar...
Dalda beklermiş Oslo kutup ayısı Do re mi demiş Malatya’dan kayısı Tutturamamışlar bir türlü oktavı Garp’den akord vermiş Tenten’in dayısı :)) pes doğrusu!.. Ne kadar hoştu, acı bir gülümseme çöktü yüreğime, güzel olmuş hem de çok güzel tebrikler değerli kaleminize Çağatay hocam, mutlu ve esen kalınız... Selamlar saygımla * * *
Yok! bu başka bir şey. Hani hiç görmemişsin gibi. Hep gözünün önünde. Hiç gitmeyen yanında yok hep. Sapıtır aklın anlatmaya kalksan içten bir sesin duyguları anlatımı kaliteliydi şairem mutluluğu beklediğinde baktın ki hiç bir şey göründüğü gibi değil acıyor kutlarım duygu dolu bir çalışmaydı
Sayın arkadaşım.iyi bir şairin nasıl olması gerektiğini anlatan çok güzel bir şiirdi.İyi bir şair ve iyi bir şiir bunlar içiçe iki kavramdır.Kişi çok güzel şiir yazıyordur ama o yazdıklarını ters alanlarda yani sizin yazdıklarınızın tamamen tersinde kullanıyorsa yeteneğini,ne kadar güzel şiir yazarsa yazsın o benim için iyi bir şair değildir.Okuyan kişi şairin yazdığı şiirden okurken,keyf almalı,feyz almalı,ders almalı,şiir herkese önder olmalıdır.Yazılan mısralar hedefine varmalı,tatlı üslubuyla gönülleri okşayabilmelidir.İyi bir şairin şiirinde ,imge ve kavram karmaşası olmamalıdır.nenem bile okumayı biliyorsa okuyunca beğenmelidir.Şair derdiğimiz kişi yazdığı mısraları bize yaşatabilmeli ve yerine tam oturtulmuş imgeler arasında bize keyf gezisi yaptıra bilmelidir.Kahramanlık şiiri yazan bir şair ,bizim bütün duygularımızı şahlandırabilmelidir.İyi bir şair asla taraf tutmamalıdır. Onun yazdığı şiirle ,eğer şiir hüzünlü ise hüznü hissedebilmeli ve sevinçli ise sevinci yaşayabilmel...
doğduğum günleri arıyorum unutmak istiyorum tüm bildiklerimi size ne... Sancılı düşlerden uyanmak nedir en güzel bilenlerden biridir şairler Şiirlerin uzanmayacağı yer yoktur ki bu şiirin içimde bir yerleri sızlattığı da muhakkak ondandır vurmuşluğu vursun ki özlemeliyim bede doğduğum zamanları köle ticareti ile desteklenen üniversitelerin bu gün insanların kaderiyle nasıl dalge geçtiğini unutmamalıyım kahrolası bir siteme baş kaldırmalıyım yumruklarım havada iyi ki kanayan yerlerimizi saracak bir çift sözümüz var da iyi ki intikamımızı sözle alacak vasıtalar çalakalem arzular değil üstelik kökü derinlerden gelen bir birikimle sellerin yürüyeceği ana kadar o zmn ne kapacak kalemi(miz)den dik duruşlar fışkırınca magazin haberlerine el pençe divan duranlar anlayamazlar elbet bu sızyı oysa nasıl kaçıyorum bir çok kelamı duymamak için ilim ilim her gün kaç kere dar ağacı kuruluyor düşünceme beni g...
Varla yok arasındayım Defterimi dürmüş kader İnadına bir zamanın teveccühü inadına yüzüme tokat gibi vuruyor aynalar En çok şiirler acır en çok dokunduğu yerde kopar fırtına zamanın ve en çok çocuklar ağlar annelerinin ardından söylesene kim bilir çocukların yüreğini ve kim hissedebilir içinde ki infiallerini saçlarıma dokuduğu kadar sevdiğim gibi sevdim rüzgarı ve aşksız bir bahara gönderdim uykularımı ölüm yamacımda gezşyor bu aralar unutmak istiyorum rüyalarımı diyesim geldi bu şiirden sonra etkili sorulayan anlatımı güçlü bir şiirdi okuduğum kutlarım
güze düşen yaprak güzelliği gibi sayfa hüzün güzelliğinde sağlıcakla
hepimizin içinde vardır güneş batıranlar ah dedikçe yerin dibine girer utancından karanlıklarda kalırken sağlıcakla kalın
Yılların verdiği yorgunluğumu şıp diye üzerimden atıverdin. Allah sana hiç kötü gün göstermesin Çağatay'ım. Selam ve dua ile. Ömer öner
Aşkı çoğu zaman hüzzam çırpınışlarıyla dile getiren maharetli kalemini gönülden tebrik ediyorum. Maharetli diyorum. Satır aralarına baktığımda hata yapma korkunuz iyice azalmış, kendine güveni olan bir şaire buldum karşımda. İlhamlarınız daim olsun. Selam ve sevgilerimle. Ömer Öner
Ağır ise sıfatın iltifata mazharsın Sağır ise fitratın hatalara izharsın Bağır ise rehberin Sahara’da taharsın Çağır ise günahın alemde nevbaharsın MCU kısa ve öz bir çalışma.yüreğinize sağlık.. tebriklerr... Not: DEğerli kardeşime bundan sonraki ginlerinde başarılar diliyorum..bir kaç ay sayfalarda olamıyacağım....bir iki gündür şiir veya yazı ekleyemiyorum.sayfam açılmıyor...benden tüm dostlara selam lar....sanırım sayfalarda sorun var bir elveda şiiri yazmak istiyordum kısmet değilmiş..
Ağır ise sıfatın iltifata mazharsın Sağır ise fitratın hatalara izharsın Her cümleden bir dörtlük çıkacak kadar anlamlı bir şiirdi..Ağır olki molla desinler atasözü geldi aklıma, ne kadarda doğru bir öz deyiş... Sağır olmamak gerek; hata yapmama adına...kutlarım efendim saygılar..
Hımm, 'Ne ise hasletin o dur mesnet-in' demişsiniz. Kısa ve özdü yine. Doğru da demişsiniz her zamanki gibi. İnsanın fıtratında ne varsa bulunduğu ya da bulunacağı yere yansıyor işte... Kutlarım, saygımla...
Bildiğim kadarıyla şöhret ve saltanat yaratıcıya ait. Lakin insanlar saltanatı kendi nefsi istek ve arzularına göre değerlendirdikleri için huzursuzluklar sürüp gider. Çok güzel anlatmışsınız kutluyorum. Selam ve saygılar
Şiirin özü ise, şairin tabiat, insan, toplum ve dünya görüşlerini yansıtır. Şiir bir bakıma kelimelerle güzel biçimler kurma sanatıdır. Sevgili Güler dost bunu başarabilen bir çalışma koymuş ortaya sevgiler