Tema
Üye Ol Giriş Yap
Anasayfa Şiir Deneme Hikaye Makale Serbest Kürsü Yazarlar Forum AtışmaYENİ Online Üyeler

Etkili Yorumlar

Can Çağatay'ım, Değerli Dostum, Artık böylesine hitap cümlelerimi bana yazdırmaya hakettin. Uzun bir süreden beri susma hakkımı kullanıyordum. Çünkü yorgun düşmüştüm. Ne anlatırsam anlatayım devamlı yanlış anlaşılıyordum. Yazını okuyana kadar yine susma hakkımı kullanacaktım. Ama öylesine emek dolu, objektif verilere dayalı bir yazı yazmışsın ki, susmak benim için erdemsizlik olurdu. Ve senin gibi can dostuma karşı da saygısızlık olurdu. Çağatay'ım, İlk önce güne düşen ve yıldız konulan şiirler meselesine gelmek istiyorum. Keşke seçki kurulunun elinde tamamen somut veriler olabilse de tam doğruyu yakalayarak değerlendirme yapabilseler. Bu tabii ki mümkün değil. Öğretmenlik hayatım boyunca nice şiir değerlendirmeleri ve de yazı değerlendirmeleri yaptım. Jürilerde yer aldım. Tamamen objektif olduğumu kesinlikle söyleyemem. Özellikle konu şiir olduğu zaman... Değerli Dostum, Hece eksikliğiyle birlikte teknik bağlamda bir hayli hatalar yapılabilir/yapılıyor da... Önem...
Çağatay Bey; Öncelikle şunu belirtmek isterim ki yazdıklarınızın tümüne yürekten katılmaktayım ve sizi ortak paydadan hararetle tebrik ederim. Düzgün ve özgün üslubunuz nahif ve insan sevgisi ile dolu yüreğinizin satırlara dökülen güzel ve görkemli bir ölçütüdür. Edebi, edepli, uyarıcı hem de keyif veren çalışmalar, yorumlar ve paylaşımlar hepimizin ereği olmak gerek! Emeğe saygı ise insanın özüne saygıyla da doğru orantılıdır. Hem kel hem de fodul olmamak kaydıyla yürekleri ısıtan ve beyinleri ışıtan eleştirilere hepimiz saygı duymalıyız. Doğru bildiğine devam etmeli, engellere ve çengellere yenik düşmemeli, kısır döngü içinde bocalayanlar varsa ( teşekkür etmeyen/edemeyenler dahil ) onlara da bir şeyler vermeye çalışılmalı diye düşünmekteyim. Hayırlı bayramlar dileğiyle saygı ve selamlarımı iletmek isterim, değerli arkadaşım.
hocam öncelikle tebrik ederim, fazla yada eksik yazılan hece sayıları dediniz ya; böyle bir durumda özelden ikaz çok doğru, sizinde dediğiniz gibi...seçki kurulundaki editör ve görevlilerinin işleri gercektende zor... bu uzun uzun yazmış olduğunuz yazınızın güne düşmesi, kolayına düşmemiş...hakkaniyetli bir yazı; kimsenin kimseyi genelden üzme hakkı yoktur elbette, kırıcı olunmuyorsa tamam, ama yinede özelden yazmak gerek...yıldız konusu ise; ben burada değil ama diğer sitede yıldız özürlüyüm, ne yazık ki böyleyim, defalarca avrupada olduğumu, klavye hatalarımı bilmelerine rağmen beni motive etmediler ( etmeleri mi gerekiyor ) şu anlamda; bazı şiirleri kontrol ediyordum, inanılır gibi değil benim şiirlerim böcek alan şiirlerden daha baskın daha seçkin imgeleri varken ! bie senede 3 böcek aldım...bu çokmu önemli yerine göre evet ...eğer hak ediyorsam almalıyım dahada iyi yazmalıyım adına...bu site babamın sitesi değil hele yağcılıkla uazkdan yakından ilişkim yoktur...orta yol yoktur ben...
Şiir çok güzel duygular barındırıyor. Şair yüreği duygusal ve de gören, gözlemleyen bir kalbe sahipse, daha da efsunlu şiirler çıkıyor ortaya. Heceyi sanırım birbirimize sevdirdik, site halkı olarak; her ne kadar serbest formda şiirleri daha çok tercih ediyor olsak da; 7+7, 6+5 hece örneklerini de yazmadan edemiyoruz sanki. Şiirler başımızın tacı, kalbimizin yağmur suları, pür-i pak eden okudukça hislerimizi. Ve gözler kalbin aynasıdır denir. Doğrudur, dil yalan söylerde gözleriyle ele verir insan gerçek niyet ve amacını. Epeydir seslendirmeleri dinleyemiyordum, seslendirme ayrıca muhteşem olmuş her zamanki gibi. Sayfanızda ve dostların sayfasında sesinizden şiir dinlemek çok güzel. Nicelerine diyorum. Tebrik ediyor, iyi bayramlar diliyorum... Saygım sonsuz, hürmetlerimle şair...
bu içten ve bu güzel dileklere amin demekten başka ne yapılabilir ki Mehmet bey bunların altına ancak imza atılır ve tebrik edilir şiir duyguların ortak paydada buluşmasına iştirak etmiş kutlarım
.............. savaşın çocukları Maalesef ki insanlık sınıfta kaldı Safiye Hanım, maalesef... Ne çok barıştan bahsediliyor oysa ki, öyle değil mi... Gerçeklerin dile geldiği harika şiirinizi beğenerek okudum. Tebrik ve takdirlerimi sunarken bayramlarınızı da kutlar, başta Afrika ve Somali gibi ülkeler olmak üzere açlık, kıtlık ve soykırımlarla yokedilen tüm mazlum milletlere de hayırlar getirmesini temenni ederim Yüce Allah'tan...
İçi dolu bir hece şiiri. Alışılagelmşim dışında "Yazak-Tuzak-Uzak-Tozak ve Sazak" ayakları ustaca kullanmış. Hece şiirinde son mısra kafiyeleri(ayakları) bakımından yenilikçi ve hece şiirine nefes aldıran bir çalışma. Şiire verilmesi gereken duygu yoğunluğu yerli yerinde verilmiş. Abartıdan kaçınılmış. Şiirin bir çok mısrasında şairini hatırlatacak ve şaire ait güzel mısralar ve vurgular mevcut. Bunlardan bir kaç mısra seçmek gerekirse; aşağıda ki mısralar oldukça güzel ve vurgusu kuvvetli mısralardır. Yollarıma bakıp ah ile yanma. Gönülden gönüle yol yakın amma, İlden ile yollar uzak be annem. Başka paylaşım sitelerinde de okumuş olduğum ve beğendiğim bir şiir. Sayın Nerman Karakoç'u kutluyor, başarılarının devamın diliyorum.
Tahtadan bacağına ana gibi sarılmış Acıyarak bakana yüreğinden kırılmış Konuşmuyor dilleri kaderine darılmış Neşe ile gülmüyor savaşın çocukları savaşların acımasızlığını bence bundan artık anlatmak olmazdı... resimle şiir ne kadar da vehdetdedir.. keşke bu dünya dizeleriniz gibi nizamlı olsaydı.. Kutlarım Safiye hanım günün hece şiirini ve ramazan bayramınızı en hoş dileklerimle...
Başarılı bir çalışma. İyi yazılmış, emek verilmiş bir hece. Lamiye kafiyelerden yapılan ayaklar yerinde kullanılmış. Daha da yazılabilir olan bu tür ayak zenginliği olan kelimelerin olmasına rağmen, şair tadında bırakmış. 8 dörtlükten fazlası artık destan özelliği taşıyacağından, 8 dörtlükte son bulması bir bakıma iyi olmuş. Şiirin uzaması okuyucuyu da sıkabilirdi. Kutluyorum Adem bey. Başarılı hece çalışmalarınızın devamını diliyorum.
Kiminin sağ bacağı kiminse sol kolu Şarapnele yapışmış gözleri keder dolu Zalimlerin elinde çizilmiş kader yolu Huzur ile dolmuyor savaşın çocukları nedense sadece müslüman çocuklar savaş mağduru oluyorlar hep... duyarlı yüreğniizi ve şiirinizi kutlarım safiye hanım... günün seçkisi çok yakışmış şiirinize... tebriklerimle
Şairin çok güçlü aşkı gözler üzerinden anlatılmış, bir mısrada kalp göz olmuş, bir diğerinde ruh, bir diğerinde duygu göz olmuş, sadakat, tutku, hoşlanma, aşk hep gözlere endeksli anlatılmış, gözler 1 'i bulamadım, dolayısı ile de bir bağlantı var mı bilemiyorum, var ya da yok başlı başına da son derece vurucu güçlü bir aşk şiiri 6+5 ile mısralara akan, Kutlarım Şahsınızı, Saygılarımla çağatay
Benim favorim gelmiş yine sayfaya renkleriyle ve tablosuyla, her zamanki nefasetinde şıkır şıkır akıyordu mısralar Gülsen Şairem, Kutlarım şahsınızı, Saygılarımla, çağatay
İçinde bulunduğumuz ayın anlam ve önemine uygun nitelikli bir şiirdi, Kutlarım şahsınızı, Saygılarımla çağatay
ne deseniz haklısınız..bize düşen dostumuzu düşmanımıuzı iyi tanımamız olacaktır... birlik ve beraberlik dolu en güzel günlere..saygılkarımla..
Fevkalade sağ duyulu, hem ülkemizin hem de tüm dünya devletlerinin kanayan yarası böylesine bir sosyal olguya yoğunlaşmak ve onca konu arasında kaleme alma hassasiyetini göstermek her ozanın harcı değildir. Canı yürekten kutlarım efendim, Saygılarımla çağatay
Âdemin sözleri size arz oldu Yâri yazmak aşkla bana tarz oldu Sana abat olmak artık farz oldu Aklımı başımdan aldı gözlerin Çok güzel bir şiir okudum değerli kaleminizden Adem hocam, gözlerdeki sihri mükemmel anlatmışsınız. Var olsun seven yüreğiniz, gönülden kutluyorum değerli ve duyarlı kaleminizi, mutlu ve esen kalınız... Sağlık, huzur ve mutlulukla gelen nice bayramlar diliyorum... Ramazan Bayramınız Mübarek Olsun Selamlar saygılarımla * * *
iki usta şairem bir araya gelmiş fevkalade güzel bir şiire imza atmışlar bizler ise okuyup hissetmek ve tebrik etmek kalmış geriye. selam olsun bu güzel şiiri bizlere sunan dost yüreklere Bayramınız mübarek olsun arkadaşlar.
Fasulyeden nimet misin Yoksa bizim nimet misin Sen kendini bilmez misin Tepelerden inmez misin bu gecemin en güzel ve cuk diye yerine oturan bir şiiriydi doğrusu kıskanmadım dersem yalan olur bir gün bende yazacagım böyle bir şiir sizin şiiriniz kadar başarılı bir şiir olamaz ama en azından taşı gediğine koyacağımdan eminim :)) kutlarım Sayın Çağatay elleriniz dert görmesin Hayırlı bayramlar.
sevgili dostum , her zaman duygunun en üst perdesinden yazıp yüreğimizi hüzne gark eden dostum çok güzel bir şiir okudum sayfandan..selamlar olsun güzel yüreğine bayramını tebrık eder, hayırlara vesile olmasını niyaz ederim..
savaşın, zulmün, işkence ve kötü muamelenin dünyadan silinmesi ve elbet ustanın da dediği gibi " çocuklar öldürülmesin, şekerde yiyebilsinler " şiarını günümüze taşıyıp, böylesi bir duyguya el veren şair yüreğinizi en içten dileklerimle kutluyor, nice güzel bayramlar diliyorum Safiye hanım. saygı ve dostlukla.