Dünyayı yalan bilmiş tamah etmemiş çula
Canını hiçe saymış minnet etmemiş kula
Herkesi dostu bilmiş satılırken üç pula
Sakın ola uğraşma taşlanırsın zatından
çok çok kaliteli bir şiirdi..
hayran kaldım mısraların ahengine ve dizlişine...
tebrikten çok ötelerde tebriklerimle..
BU KOCAMAN YÜREĞİ ŞİİRİMLE SELAMLIYORUM.
VATAN SAĞ OLSUN
Kalmayacak kanı yerde şehidin
Bir değil bin kere vatan sağ olsun
Düşse de balası derde şehidin
Bir değil bin kere vatan sağ olsun
Nice civan verdik bu vatan için
Dualar kefensiz yatanlar için
Lanetim vatanı satanlar için
Bir değil bin kere vatan sağ olsun
Lanetlenen kurşun cana sıkılmış
Ha gardaşım ha da bana sıkılmış
Türk'ün damarında kana sıkılmış
Bir değil bin kere vatan sağ olsun
Dervişim kanıyor yürekte yaram
Yükselir feryadım göklerde naram
İntikam almazsam yaşamak haram
Bir değil bin kere vatan sağ olsun
Ey yüce milletim başın sağ olsun
Şemsettin AĞAR (DERVİŞOĞLU)
Bir kadın olarak hep şunu düşünmüşümdür
acaba erkeler kadınlarının kıymetini yokluklarında daha mı çok anlıyorlar ne :))
sanırım öyle oluyor
yoksa böylesi şiirler düşmezdi sayfalara.
Kutlarım Mehmet bey ilhamınız bol olsun selamlar.
ŞİİR AYRI BİR GÜZEL DERKEN
SANAT GÜNEŞİMİZİ DİNLEMEK AYRI BİR HAZ VERDİ
YÜREĞİNİZE SAĞLIK GÜLSEN HANIM
teması ile
kafiye uyumu ve uyakları ile son derece güzel bir şiirdi
keşke hece sayılarını göz ardı etmeseniz 14 lük kalıp ile yazmış olsaydınız bu şiiri dedim.
bazı mısralar 12, bazı mısralar 13, bazı masralar 14 , bazıları 15 hece olmuş.
acaba benim bilmediğim basamak basamak artan bir hece türü de mi var dedim.
eğer böyle bir kalıp var ise bizleri de bilgilendirirseniz çok memnun olurum Metin bey
sakın sözlerimi bir eleştiri olarak algılamayın amacım bilmediğimi öğrenmektir saygılar.
Hani bir an sanki hikayenin içinde buldum kendimi ve gözlerimi kapatarak yaşadım sanki... Maalesef ki, kadınlarımızın maçuz kaderi. Ama burada bence hikayenin özü öyle ustaca sıkıştırılmış ki kelimelerin arasına... Entel dantel takılıp ağızda sakız gibi şişirip şişirip patlatılan SAYGI kelimesinin iflasını ne yazık ki hep bu tarz komşularda görüp şahit oluyoruz. Konular sınırsız ve üsluplar ise çerçeve dışına taşan bir durum arz eder hep. Çünkü çağdaş ve entel kesimdirler. Halbuki, edep ve adap kalite mührüdür insanın.
Tebrik ve sevgiler CAN. Hayırlı bayramlar.
Yani maaşallah bu Şevval hanımda da ne çene varmış yahu : )) Gerçi kadıncağız baştan uyarmış sizi bedavalarını bitirebileceğine dair. Ben de benzeri bir kaç anıma gittim geldim. tatile gittiğimiz yerlerde sabahın köründe step müzikleriyle uyanmak gibi : ))
Çok doğal anlatmışsınız, beni etkileyen bu oldu, öyle detaylara girmişsiniz ki bir an pencerenin önündeki davetsiz gıcık yeni komşuyu da görür gibi oldum : )) Halen Hayri Bey'i merak ediyorum ve tanımadan kendisine büyük saygı duydum, Şevval Hanımın beyi olmak kolay değildir herhalde : ))
Çok hoştu ya, gecenin bir vakti müthiş keyifli zaman geçirdim,
Her şey güncel ve olağandı, extrem bir farklılık, sıradışılık, abartı yok idi, yazınızı çok çekici kılan da bu anlatım samimiyeti olsa gerek.
Tebrik ederim güne gelişinizi,
Saygılarımla,
çağatay
İnsanların kaliteli anlamda bir kaç saatini alabilecek bir şiire imza atmak çok güzel bir duygu olsa gerek Adem Bey, dünden bu yana sanırım bir kaç saatten fazlasını geçirdim sayfanızda ama sadece burada değil sık sık 2.'ye de döndüm, bu şiirinizin 2. ve 3. mısraları hariç tamamını anlayabildiğim kanaatindeyim. Elbet böyle bir zorunluluğum yok ama imgede de olsa realitede de olsa insan anlayabilmek, çözebilmek istiyor bir şekilde. İkinci ve üçüncü mısralar beni şiirlerin kime yazıldığına dair kafamda mısralarınızdan yola çıkarak oluşturmaya çalıştığım senaryonun mantıksal çerçevesi bağlamında zorladı. Gerçi aşağıda çok detaylı bir yorumda okudum ama ( Ayşenur HN sanırım ) ben yine de tam kuramadım kendimce, elbet illa ki birilerine yazılmış olması gerekmiyor, şiirler yaşamımızda birden çok kesiti ve şahsı ve sanatın diğer açılımlarını birarada özetleyebilir . Sayfa çok doluydu, şiirin yanısıra yorum zenginliğine ve beyin fırtınasına da hayran oldum, çok arkadaşı henüz tanımıyorum ama g...
Ne kadar sıcak, içten, samimi ve dobra dobra bir şiirdi, ne güzel böyle her konuda rahatlıkla yazabilmeniz, hepsi yakışıyor kaleminize zira asla süslemiyorsunuz ; yekten, net, açık, dürüst ve samimi yazıyorsunuz hep. İnsani yönünüzdeki bu erdemler ve bu tevazu her yazdığınız kelimeyi okunur kılıyor.
Kaleminiz daim olsun,
Saygılarımla
çağatay
Bazen sözcükler girer şekle anlatır dünyayı dize dize.. Kimi zaman gelir ki haykırır bir iç çekiş tek hecede.. Anlatılanla yansır, içindekiyle sarar okuyanı birden birere..
Sözle de özle de anlatılmak istenene, sunulan bilgilere ve tecrübeye yürekten teşekkürler..
Saygılarımla
Özlem
Sosyal konulara yer vermekte yarar vardır lâkin
Duru aşka dair yazmak da hoştur varsa sevdiğin.
Boşa gitmez gerçekler de olur bir söküğe yama
Halis ise niyet, kayda değer yürekten verdiğin.
Dokunmasa da öze belki şiar görünür göze
Madem biber de acı, öyleyse haydi devam söze
son gelişimde sanırım iki saat önceydi, tamda yazarken, şarj bitti ve kayboldum :) ancak gelebildim yazmak için, oysa neler neler yazmıstım üstadım...dizeleri ayırmaya gönlüm razı olmadı...vallahi gıpta ediyorum, benim aruza başlamam kimbilir kaç fırın ekmek yemem gerekecek ... bende küpe girmeden turşu olmak istiyor gibiyim :) Ömer abiyi, sizi, Ahmeti ve Gözde beyi okudum, hepinizde aruz şiiri asmıştınız...ne diyeyim hocam sizler yazın ki feyz alayım :) iyi geceler saygılar....
Gülsen Hanım, Dost Şairem, Değerli Kardeşim,
Bayram sonu sıkı durun, size çok büyük sürprizlerim var. Yoğun bir tempoyla kendi yazılarımla uğraştığımdan dolayı sizlerin şiirlerine yeteri kadar zaman ayıramamıştım. İnşallah bayramdan sonra HAS ŞİİR yolculuğuna birlikte çıkacağız. Şiirle resim yapacağız, şiire musiki katacağız. Şiiri kurgularken bunaldığınızda hem yanınızda olacağım. Tıpkı bir ağabey, yeri geldiğinde öğretmen hatta ben de sizlerden bir şeyler öğrenen öğrenci olmaya çalışacağım. Rabbim yeter ki izin versin.
Kilometrelerce öteden yüreğinizi ve de gönlünüzün güzelliklerini seziyorum sevgili kardeşim. Bu güzellikleri yine Rabbim izin verirse nakış nakış işleyeceğiz inşallah. Bunu yaparken kırmayacağız, dökmeyeceğiz. Adımlarımız geride değil, hem önde olacak inşallah.
İşte bu duygu ve düşüncelerle bayramınızı tekrar tebrik ediyor, kendinize iyi bakın diyorum. Selam ve sevgilerimle. Ömer Öner
etkili bir söylenme yine
mısralar ahenkle vururken
gözünü aç demiş bir yandan
eğer bir gün ben sussarsam
başına neler gelir..
etkili bir şiirdi
yine kutlarım safiye hanım
yürekte büyüyen sevgiler
turfanda da olsa
ve ucuza satılsa bile
yansımaları büyük olmakta
kutlarım
Sıcacık bir öyküsel şiir olmuş Gülsen Şairem, inanınız çocukluğuma gittim, ben en çok yeni ayakkabıya sevinirdim ve aynen masallarda duyduğumuzca hep baş ucuma alırda yatardım, bayılırdım ertesi gün giymeye, bir de harçlık almak çok hoşuma giderdi, kız kardeşlerimin harçlıklarını da hep ben kandırır alırdım ellerinden.
Heeyyyy gidi günler heeeyy...
Okur iken şiirinizi annenizi de saygı ile anıp yad ettim efendim,
Kutlarım şahsınızı,
Saygılarımla,
çağatay
Bistürü lütfen, neşter de aliiiim .... Sevinç kızım bir an kendimi ameliyat önlüklerimi giymiş olarak by-pass ameliyatı yapan bir doktor sandım, kılcal damarlardan ventrüküllere hesabı : ))
Çok yoğun ve bol tanımlamalı bir anlatımdı, bayıldım foto-sen-tez ' e, inadına büyümeye çalışan ağaca da , anlatım müthiş idi, ama sonunda gerdin yine beni biraz, inat ile naz arasında öyle ince bir çizgi vardır ki, imgede de olsa unutmayasın biz erkekler de acaip naz yaparız, ilgi ve iltifat bekleriz,
Seviyorum kız fıstık seni çok çok,
Rabbim seni hep mutlu etsin, sevdiğinle, seveninle, Çağatay ağabeyin de biçtiğin rol oranında hep yanında / yanınızdadır, en azından ciddi gayret sarf ederim buna.
Kutladım çokçana,
Sevgi ve Saygılarımla,
çağatay
Ben de amin diyorum Ağabey sosyal içeriği ziyadesiyle yüksek kusursuz duraklı 7+7 hece şiirinizi canı yürekten kutlar iken. Çok güzel bir şiir ama ben gazellerinize alışkınım ağabey, bunlar sizin yetkinliğinizde daha sıradan geliyor bana : )) Divanın şahı, padişahı, temeli, namusu, itibarı Gazeller çok çok yakışıyor kaleminize, gözlerim beyt-ül gazel arıyor hemen, beyitlere yöneliyor ruhum anında. En zor olan hep en anlamlıdır, bu türde de elbette çok başarılısınız Üstadım ama benim favorim ve her daim beklentim Gazel.
Çok şık idi Ağabey " toy kurar " dan sonra " toy kurmasın " .
Kutlarım Ağabey haddimce,
Saygılarımla
çağatay
Bak ve eni iyi dinle yârim ..
O güzel gözlerini benden kaçırırsan eğer;
dışta-kışta kalır gözlerin
kaşta- taşta-boşta yaşta kalır gözlerin,
ama en acısı da
düşte kalır gözlerin ..
Sen iyisi mi benden ayırma gözlerini.
Sen benim sustuğuma bakma " Sükut ikrardan gelir" derler ya hani ..
Bana demedin deme emi ?
Kutluyorum Değerli şair Safiye Hanım sizi..
Dakikalardır düşünüyorum. Neresinden tutsam ve neresinden başlasam konunun...
İlk önce günün şiiri konusu. Evet insan hata yapabilir, dalgınlığına gelebilir ve gözden kaçırabilir ama unutulan nokta günün seçkileri sitemizin ana sayfasında bir nevi site içine ayna tutan yerde sergilenmekte olduğudur. Diğer yıldızlı şiirler bir şekilde kamufle edilebilinir ama günün şiirlerinde iki kat fazla zaman ve emek harcayarak incelenmeli gerekirse editörler tarafından şiir düzenlenmiş şekli ile asılma ve özelden müsebbibine izah edilmelidir. İşlerinin çok zor ve yoğunluk gerektirdiğinin hepimiz farkındayız ama bu farkındalık es geçmeyi gerektirmiyor öyle değil mi?
Özel veya tüzelden yapılan uyarı babında söylemlerde ise üslup asıl tartışılması gereken konudur bence. Nasıl bir üslupla bunu yapıyoruz veya yapılıyor? Buna en güzel örnek ise benim son şiirimde mevcuttur. Şiirime eleştirel bazda yapılan kısa bir yorumda, ilk etapta çok güzel açıklama getirilmiş ama devamında aynı şey ...
Su serp garip gönlüme söndür artık közleri
Baharları beklerken sunma bana güzleri
Emrine amadeyken sarpa sarma düzleri
Bir gün ben susar isem boşta kalır sözlerin
Gezsen de diyar diyar izimi bulamazsın
Değil kapımda köle dal bile olamazsın
Bir ömür değil bir gün yanımda kalamazsın
Bir gün ben susar isem yaşta kalır közlerin
Yanarsın için için göze kaçmaz dumanın
Ağlayıp haykırsan da fazda vermez amanın
Gençlik elden gidiyor geçiyor bak zamanın
Bir gün ben susar isem düşte kalır yüzlerin
bu bayram sabahı lodos estı sol köşemden..bazen sarı hummaya yakalnır gibş titredım her mısrada..asıl bir duruşun aşkla öpüşmesıydı şiir..her mısra ılmek ılkek döküldü yürek evımde..umarsız sezenişlerle örülü her dize..
hüzün ve sevi basındım sol yanıma samyelı hanım..sonsuz teşekkürler harkulade şiiriniz için..
sevap melerklerının elleri yüreğinizin güzellığını korusun..
daim duam ve kavi selamlarımla