Tema
Üye Ol Giriş Yap
Anasayfa Şiir Deneme Hikaye Makale Serbest Kürsü Yazarlar Forum AtışmaYENİ Online Üyeler

Etkili Yorumlar

Seherin beyazında akşam ışıltısıyım Küflenmiş olsa bile kirpiklerimin ucu Annesine öykünen baykuş cıvıltısıyım Kimsesiz anlarımın belki en büyük suçu _ şair ne zaman ağlasa çocuklar ağlıyordur sokaklarda tebriklerim az gelir yöneticim bu sese selamlarımla
şiirdeki zarafeti görenler çoktur sanırım söyleyiş yaprağı düşürmekten korkan rüzgar gibi kutluyorum dost şairi
Bu ışık ki Sevi... Lamba gibi parlar bedenlerde... * kutluyorum
Evet hemen bir yaşanmışlıkla yorum olarak katılayım paylaşımınıza... Büyük oğlum şükür ki çok çalışkan bir çocuktur. Arkadaşları ile de arası çok iyidir. Ortaokuldan okul birincisi olarak mezun olduğunda okuldan aldığı hediye dışında sınıf arkadaşlarından da bir hediye geldi. Asıl hediye yanında birde espri olarak ''möö'' diye ses çıkartan bir inekti hediyeleri. Gelelim vermek istediğim anafikre. Bizim evde toplanmışlardı bir grup. Sınav sonuçları açıklandıktan sonra belli ki. Oğluma şöyle diyordu bir arkadaşı: ''Keşke bende senin gibi azıcık da olsa önemseyip ineklik yapsaydım da istediğim okulu bende kazanabilseydim'' Çocuğumuz alay etmek yerine kendisi de o şekilde çalışmış olmayı dileyerek hayattan aldığı ilk derslere bunu da eklemiş oldu demek ki... Ders gibiydi şiiriniz ne diyeyim. Yüreğinize sağlık...
Din için,namus için Çanakkale'de yatan Onların yanındasın,onlar ki senin atan Cennetin bahçesinde Tekbir ve sonra Vatan; Diyen nefesleriniz şimdi bayrağa eser Yürü Nebi müjdesi Cennetedir son sefer! İçinde tarihi sözcükler geçen şiirleri neden kendime daha yakın bulduğumu bilmiyorum... Ya da bir idealin peşinde bir ülkünün yolunda talan olmuş sözcükleri... Son sefer Cennettir doğrudur ve seferimiz de kutlu olsun...Eğer bu dünyadaki yolumuz düzgün olmazsa sanırım sonu da hüsran olacak... Türkler İslama girdikten sonra ve İslam Tarihiyle ilgili anektodların şiiri nasıl zenginleştirdiğini okudum... Tebrik ediyorum...
''giderken bir sebep çıktı dilinden'' onca sebep varken gidipde en saçmalarından birini seçtin , yada bir sebep olmadığ için bana en saçma gelendin.. keşke adam gibi gitseydinde , adam gibi gidişinii izleseydim.. ama nerede o yürek , nerede o minnet .. aşkım büyüktü kabul et.. ne taşıyacak bir yüreğin vardı , ne kaldıracak bir ruh.. kudret denince saklanacak yer ararsın sen , ağır gelir zaafı genişlere.. şimdi gidiyorsun lime lime... sanmaki sanadır bir damla gözyaşım . Ben aşkın o titreyen yüreğine burkulurum yalnız , küçücüğüm evet büyürken aşkın elinde , küçücüksün evet küçülürken aşkın büyüklüğünde... şimdi ne söylesem sivri sinek saz... yolun açık olsun poyraz .geldin ve geçtin... biraz geç oldu şiirlerinizle bütün oluşum , sanki kendimi okuyorum.. kendim oluyorum.. saygı dua sevgi , ne ararsan seninle olsun değerli şaire :)
Şair bunları söyler ' O ' duymasa ne çıkar ? Kaleme alınanlar okunmasa ne çıkar ? Ne çıkar okunanlar anlaşılmasa ? Ne çıkar ? Çok güzeldi şair Kaleminiz hep var olsun Saygı ve sevgilerimle
Ayağıma yürürken derine inen sızı Yaşlanan bir selamı gözlerim uzaklardan Ölse bile gam yemem bu hayatta bazısı Çok kereler kurtuldum, haince tuzaklardan Ne savaşlarda galip gelirken, hiç olmayacak şeylere mağlub olduk Tebrikler Zekeriya Bey Saygı ve sevgilerimle
"Hesap kitap tutmaz merkep addedersen bir katırı." Yüreğinize sağlık Çağatay Hocam, harika düşündürücü bir yazıydı yer yer. Ve anlatılanlar küpe olacak cisten... Alıntıladığım mısranızı esas duruşta selâmlıyorum haddimce... Bu birinci ilâcım olsun Selâm ve saygılarımla... Mevlüt GÖZDE
şiir çok güzel fakat bana göre yazı puntosu çok küçük küçük yazıları okumakta zorlanıyorum bilgilerinize arz olunur yüreği güzel şairem tebrikler şelale.
Hüzünle yağar yağmur hep toprağa düşerim Yumruğumu yiğitçe göklere savururken Tomurcuk olan gülü yollarına sererim Kan oturan gözümde aşk vuslatı uyurken ______________________________________ Duygu aktarımları, imgenin kudreti ve bir kuyumcu titizliğindeki sözcük seçimleriyle ve dahi nefesin şiiri ete kemiğe büründürmesiyle şölenden geçti yolumuz... Seçkin kaleme sevgilerimle, saygılarımla, şükranlarımla... ==================================== e d i b / a h m e t
harkulade bir eser Zekariya bey..her zaman okuduğum ve okumaktan büyük keyif aldığım kalemsınız.. kalbi selam ve duamla
Üstadım sitemizde özellikle bir kaç kalem var ki - takdir edecek yetkinlik çerçevesinde bilgi ve deneyim birikimine sahip değilim ama düşüncelerimi ifade etmeye çalışıyorum - her seferinde kendime bu şiirleri sona saklayıp sindire sindire okuyacağım diyorum ama bu en fazla bir kaç dakikamı alıyor hemen sayfaya dalıyorum. diğer taraftan bu şiirleri kendime filtre edinince diğerlerine dair tamamen müşkülpesent hareket etmeye başlıyorum, hele ki kendimden umudum hepten geçiyor. Koskoca insanlarız, ne şahsınızın komplimana gereksinimi var ne de benim temaşayı abartma niyet ve / veya amelim var fakat yine de çok abartılı olabileceği endişesiyle olabildiğince basit anlamda yorumlamaya özen gösteriyorum şiirlerinizi zira beğenim had safhada. TDK her daim açık zaten yanı başımda, kelime dağarcığım da her geçen gün üzerine koyuyor. Şiirlerinizin içerisinde gündelik yaşamın kelimelerine dair neredeyse bir tanesine rastlayamıyorum, olanlar da diğer imge / tasvir / teşbih sanatlarının kalitesi iç...
Bakışlarıma düşen hüzünlü bir anı olur Zanlı olur denizler Tanık olur güvercinler her kamarada Deprem gibi Marmara da titrerim çok ama çok içtendi...Hem ses hem şiir.. kutlarım ... saygılarımla..
Nerelerdesiniz Sayın Mevlüt Hocam yaaa ?? Yokluğunuzda ne kadar dağ varsa sordum hepsine var mı Mevlüt Hoca mı göreniniz, o bizleri kolay kolay terk etmez diye, lakin " dağ " işte hocam, ne konuşabiliyor ne de ima da bulunabiliyor... Ben soruyorum onlar da mal mal sıra sıra yüzüme bakıyorlar, zati şöööle bir adım atayım üstlerine dedim di ki ayağımı bastığım yer çöktü, vallahi Hocam dağların da çakması oluyormuş, ya da Çin'den filan mı ithal ettiler ki ?? Gönlümün gün seçkileri boş kaldı Sayın Hocam, gitmeyiniz lütfen ara ara böyle ... Necip Fazıl Kısakürek'i yad ettim A.B.D. ile birlikte sayenizde Sayın Hocam. Bir o kullanırdı çokçana bu ; aç parantez sarışın artı esmer kapa parantez, bölü iki eşittir Karaşın ifadesini ve bir de şu bizim coniler hiç siyah ya da zenci lafını sevmezler de kullanmazlar da Africaan American derler, tam karaşın'a denk düşen. Aldınız götürdünüz yine nerelere beni, tam tam seslerinin arasında zulu dansını izledim maestro Ahmet'im almış elin...
Okumazam dilinden acayipten entelin Alfabem dağ dilinden cahilem babam Dokumazam ilmeğini öyle her tür ilmeğin Hamal çoban kervanına dahilem babam şiiri okuyunca büyük Getran Tebrizinin şu sözlerini anımsadım: "Ben bir köylüydüm,nadanlığımdan şair oldum"...tabi ki onun kasti şairi aşağılamak değil, özgür düşünceli,pak vicdanlı bir köylü ile şahlara medhiye yazan şairi karşılaştırır... şimdi siz de hani "alfabem dağ dilinden","hamal çoban kervanına dahilem" dediniz ya...dağların temiz havası vurdu yüzüme... hal bilene sahil bir şiirdir....Kutlarım ...
Al bayrağın altına yaşar iken kaygısız Dağıldık sağa sola hepten olduk saygısız Kanar iken sineler durulur mu duygusuz Gemimizi içerden batırmadı mı terör Duyarlı yüreğiniz var olsun değerli üstadım, şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum, acılı ailelerine de sabırlar ihsan etsin inşallah. Artık sabrımız sınıra dayandı, ha bugün biter ha yarın derken katlanarak çoğalıyor. Çok yazık. Diyecek bir söz yok dimağım durdu. Tebrikler değerli kaleminize, sağlıcakla kalınız... Selamlar saygımla * * *
Rınde bahara dökülen mezopotamya getir bana ellrinde berfinler kuslar sonra Anzelihada yikanan sehirler getir siirle ama --- Günümün siirini /aldim ciktim sevgiler selamalar/birakip sair yürege -
Harikasınız Üstadım, 5 beyit'in güzelliği ayrı 7 beyit'inki bir başka, bendeniz ilk kez tanık oluyorum 7 beyitli gazelinize. Çok çok iyi bir yek - âhenk olduğu gibi yine yek - âvâz tüm şiire hakim hocam. Hep mahlas beyitleriniz bana beyt-ül gazel'iniz olarak gelirdi, bu kez sanki 6. beyitiniz beyt-ül gazel gibi geldi. Paylaştığınız için kendi adıma çok çok teşekkür ederim Üstadım, çok beğendim, fon ve müzik de tam mütemmim cüzler olmuş. Kutlarım Şahsınızı Haddimce, Saygılarımla çağatay
ben en saf halimde ayazda vurgun yemişim riyakar mısralar ihanet ettikçe kelimelerime ben susmayı ismine atfettim