Nevruz,mart ayının 21.günüdür
Kelime anlamı, yeni gün demektir.Arapça'da 'Neyruz 'deniliyor.
Nevruz,yeryüzünde bulunan ve kutlanan yerlerlerde herkes için ayrı önem  teşlil etmektedir .
Nevruz'il önce İran'da ilk hükümeti kuran Cemşid (Mecusilik dinine mensup).hükümeti kurduğu günü Nevruz ilan edip yılbaşı ve dini bayram olark kutlanılmasını sağlamıştır.

Bugün hala İran'da kutlanılmaktadır....
Nevruz İran'lılardan Arap'lara geçmiş,kafkasya'dan ,balkanlara kadar yaılmıştır.
Başta dediğim gibi kutlanılan yerlerde herkes için ayrı bir önemi vardır...

Kürtler Nevruz'u ,Demirci kawa adlı dönemin zalim hükumdarı ve iki omuzun üzerinde yılan olduğu rivayet edilen hükümdarı oldürmesiyle taçlanan zafer gününü şenlikler ve eglenceler halinde kutlanılmasını emir etmiştir ve o günden bugüne kutlana gelinmiştir ...
 

Alevi ve  bektaşiler ise Nevruz'a büyük önem verirler .

Onlar için Nevruz , Hz. Ali'nin hem doğum günü hemde Hz. Fatma ile evlendiği gün ...

Türkler ise Ergenekon adlı dağdan çıkışı sımgelediği günü Nevruz olarak kutlamaktadır ...
Türkiye'de daha çok Kürtlerin kitleler halinde kutladığı Nevruz'u Kürtlere kaptırmamak için 'Türk bayramı'ilan edip devlet olanaklarıyla kutlama kararı aldı...

( Nevruz başlıklı yazı ew çıbu tarafından 15.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu