DOSTUM ,DOSTUM ,DOSTUM;

Dost dediğin;Seni sevmeli,sarılınacak biri olmasan bile seni sarmalı
Dayanılmaz olduğun zamanlarda bile ,sana dayanmalı,
Dost dediğin fanatik olmalı,bütün dünya seni üzdüğünde ,sana moral vermeli,
Güzel haberler aldığında seninle dans etmeli ve ağladığında seninle ağlamalı,
Ama hepsinden daha çok dost matematiksel olmalı,

Sevinci çarpmalı,
Üzüntüyü bölmeli
Geçmişi çıkarmalı,
Yarını toplamalı,
Kalbinin derinliklerinde,
İhtiyacı hesaplamalı,
Ve her zaman bütün parçalardan daha büyük olmalı,işi bitince seni bir tarafa atmamalı… MEVLANA

DOST…Bu kelime çok göreceli bir kelimedir.Son günlerde fazla kullanmaya başladık nedense bu kelimeyi. Aslında manası tek olmasına karşın ,yanına konulan kelime yada isimle manası değişebilir.Mesela dostum köpek ,kedi ,kuş vs,,dostum sigara , dostum Ahmet ,Mehmet ,Ayşe ,Fatma ..vs…gibi; Sırayla ele aldığımızda ise farklı kavramlar çıkar ortaya .Hayvanları dost diye ele aldığımızda ,onlardan beklentimiz kısıtlıdır,onlara baktığımız ,karnını doyurduğumuz için,bizde onlardan vefa , sadakat, bizi korumalarını,yeri geldiğinde bize eşlik etmelerini arkadaşlıklarını bekleriz.Ama onlara yemek vermediğimizde kötü davrandığımızda , bizi ısırırlar ,tırmalarlar.Sigaraya baktığımızda ise;sıkıldığımızda ,üzüldüğümüzde ,sevindiğimizde ,yalnız kaldığımızda hemen sarılacak tek şey olarak onu görüp yakarız bir tane, sonra ne olur o bizden ciğerimizi sağlığımızı bazen bir uzvumuzu alıp götürür.Yani bizi sırtımızdan vuracağını bile bile (içki ,sigara,uyuşturucu ,gibi..) zararlı şeylerin dostluğuna sığınırız..Gelelim hayatımızda en önemli yer tutan insanlarla aramızdaki dostluğa …Aslında gerçek dostluk Mevlananın dediği gibi olmalı ama nerde…?

Bazı dostluklar nadirde olsa öyledir ama pirincin içindeki taşlar kadar azdır bunlar.Şimdiki dostlukların yerini artık çıkar ,menfaat,faydalanma almış görünüyor buda acınacak bir durum ne yazıkki…Öyle insanlar vardır ki seni, kendisinin gerçekten dostun olduğuna inandırır ve yanına ,çevrendeki insanlara yaklaşmak için seni kullanır ama kısa zamanda açık verir , kendisinin bir dost değil, şömine önüne serilen bir post kadar değeri olmadığını çok çabuk gösterir.Allah böyle insanlardan bizleri ve sevdiklerimizi korusun…

Yazımı bir yazarın sözüyle bitirmek istiyorum.’’Kaç insan düşünür, kaç insan karşılaşır, karşılaşan kaç insanda birbirine açılır, birbirine açılan kaç insan DOST olur ‘’işte böyle dostlarım sizler düşünün bakalım…Etrafınızdaki insanlardan kaç tanesine gerçekten göğsünüzü kabarta kabarta dostum diyebilirsiniz ?. Sizleri dostlarınızla ve dostluklarınızla baş başa bırakıyorum… Sevgiyle kalın ,hoş kalın ,hoşçakalın….En önemliside kendinizle dost kalın barışık kalın…Saygılarımla…



SAKİNE BAHADIR


.
….
( Dostum başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 12.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.