Sevgim sana uzanan göbek bağımdı. Kopmak istemedim. Kesmeseydin keşke. Bırakma avuçlarımı kanlı. Çığlıklarım bu nedenle, susturma beni.

Tek dileğim, yüreğindeki ateşten bir parçaydı. Sana bir emanettim ben.

Hiç mi titretemedim yüreğini? Hiç mi erimedi bana bakarken bakışların?
Uzanırken kolların bana, ellerinin sıcaklığını neden esirgedin?
Bırakıp giderken yaslı bakışlarınla ıslanayım istemiştim oysa.

Bir sabah vakti yalnızlığa uyanmasaydı çocuk gözlerim. Aramasaydı köşe bucak, sabırsız iç çekişlerim seni.
Küçük kollarım, minik bedenleri, büyük acılarla sarmalarken, hangi sözcük anlatır sana yetmediğimizi? Hangi neden süpürür yürek yangınlarını?

Bir gece apansız giderken, hiç mi düşünmedin sana gitme, ne olur kal demek istediğimi?

Hiç mi hissetmedin, çocukluğunu kaybetmiş sabahlara uyanmak istemediğimi?

Sen gittikten sonra ne mi yaptım? Kaç kapıya koştum burada mı diye.
Kaç kapı örseledi bakışlarımı.
Uzattığım eller, hicranla doldurulup iteklendi.

Sahi sen mutlu muydun oralarda?
Bu kadar acı tohumunu serperek giderken eteklerinden, yüreğini bir kez olsun pişmanlık ısırmadı mı?
Hala korkuyorum gecelerden.
Yüreğimi titretiyor gitmeler.

Hadi dön, lütfen dön.
Bu gün okulumun ilk günü. Öğretmenimden önce sen okşa saçlarımı.
Bir kere bağrına bas kıymetlim diye. Dualar oku ardımdan kuşkanatlarına takılı.
Sular dök ardımdan Kevser tadında.
Giderken geri koşsun ayaklarım bir kere.


Bak, hayat oyununda mızıkçılık yapıyorum artık.
Bana ne, ben artık büyük olmak istemiyorum.
Çocukluğum gelsin tozlu sandıklar içinden. Oynayamadığım çamurdan tencerelerimi, kolu kopmuş bez bebeklerimi özledim.


Şimdi;
Büyüdüm hiç istemeden
Çocuğum oldu, ben hiç çocuk olmamışken. Evim de var, yuva nedir bilmemişken.

Yıllar ne çabuk ağartmış saçlarını. Ben yıllardır boyayarak sakladım aklarımı.
Belinde mi bükülmüş ihtiyarlıktan? Benimse onbeşindeydi yaşım, genç bir ihtiyar olduğumda.
Dizlerimin takati yok o yıllardan beri.
Yüzümde ki çizgiler mi?
Onlar oynayamadığım sek sek çizgilerim. Hala duruyorlar mı yüzümde? Oysa ne çok yağmur gördü, ne seller yaşadı. Silinmemiş mi hala?

Döndün mü, sahiden döndün mü?
Çalınmış masumiyetimi ve çocukluğumu da getirdin mi valizinde?

Hadi aç ,aç ne olursun, dök hepsini ortaya.

Bu gün okulda ilk günüm.
Hepsini dağıtacağım çocuklarıma.

( Gitmeseydin Keşke başlıklı yazı MüslimeUguz tarafından 25.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu