Sevgimin Vergisi Sensizlik
Her yıl sevgimin vergisini ödüyorum, seni kaybettiğim günden beri.
Sevgisizlik bir bedel mi?
Eğreti zulümlerin bağrına bırakılmak mı?
Tesellisiz kucaklarda her gün avutulmak mı yoksa?
Bu sorular benim hayat denen çarkta bitmeyen döngüm.Her gelenle birlikte kendime yapıştırdığım notlarım.
Bir kere dönüp gelseydin ,Beni anlardın belki. Ne halde olduğumu, kendimi zehir zemberek tesellilerle nasıl korkuttuğumu , misallere peşkeş çekişimi ruhumu belki anlardın.
Bomboş bir bakışın ucunda asılı kalan gözyaşıyım.Koyuversem kendimi yanaklarından, yuvarlanıp düşmek işten değil.Düşeceğim sonsuzluk gözümü korkutmuyor.Beni asıl korkutan düşeceğim o uçurumun sen olmaması.
Yanımda olsaydın eğer beni tutar mıydın?
Rüzgara doğru üfleyip bir damla yaştır diye, bırakır mıydın en olmazında uçurumlara?
Bir mendile ,bir damla yaşı layık görür müydün?Saklar mıydın o mendille her daim göğsünde beni?
Karalar bağlasam yıllarca, bir gün ışığı düşmeyecek üzerime.Şafağın pembe tozu dökülmeyecek kirpiklerime. Gölgemi de çalacak arsız geceler.Duvarlar yaslı ninniler söyleyecek bitimsiz gecelerde.
Bir yanım hep sensiz, hep eksik neden anlamıyorsun. Korkak hıçkırıklarımı dudaklarımdan neden, neden söküp almıyorsun?
Bazen düşlediğim düşler, en zamansız vakitte gelirler ya. Deliye dönerim. Sarılırım boynuna.Gidişini dönüşlere çevirmek için ne aptalca sayıklamalar dizilir boğazıma.
Hala mı gitmede ısrarın?Hala mı tutamazsın sözlerini?
Oysa
Gün ve geceye kırgınım sen gittiğinden beri. Yarınları da sildim çocukluğumdan.
Dünlere asılı kaldı umutlarım. Say ki o günlerde yaşadım, o günlerde öldüm.
Bu son özlemim ve sarılıp kaldığım son çırpınışlarım.
Hadi söyle,
Farzet ki , ıssız bir türküyüm dudaklarının ucunda.Gelecek ödünç günlere fısıldar mıydın beni?
Ya da bir dokunuşunda dağılıverecek bir kelebek kanadı. Bu kelebek kanadını hiç uçmamasına örseler miydin?
Seçim senin .
Ya tut düşlerimden düşmeyeyim, ya örsele dağıt kanadımı uçmayayım.
SEVGİNİN VERGİSİNİN SENSİZLİK OLDUĞUNU NEDEN SÖYLEMEDİN BANA.KIYAMETE KADAR BORÇLUYUM ŞİMDİ.
(Sevgili babama, arşivden)
Değerli Dostum Adem Efiloğluna
Bu denemeyi daha önce yazmıştım ve Değerli dostum Adem Bey bu denemeye bir şiir yazmıştı. Aynen buraya ekliyorum ve yüreğine sağlık Adem bey diyorum. Teşekkürlerimle
Sevgimin Vergisi Sensizlik
Gittin…
Bana en son el salladığın yerdesin
Bakışlarım hep seni görüyor oralarda
Yanağıma koyduğun son busen yanağımda
Gittin gidişini bir berdel gibi ödettin bana
Gittin özlemlerimi,hasretlerimi çoğaltarak
Gittin gözyaşımdan başka ne kaldı bana
Gittin…
Bomboş bir bakışın ucunda asılıydı gözyaşım
Koyuversem kendimi yıkılmak işten değil
Düşeceğim korkum sadece sonsuzluk
Tutar mıydın? düşerken beni ellerinle
Tutar mıydın? çekip beni yüreğinin derinliklerine
Tutar mıydın ? sürüklenirken bir rüzgarda beyhude
Gittin …
Bir mendile bir damla yaş layık görür müydün?
O mendili hep göğsünde saklar mıydın?
Bir türküydüm aslında hep beni fısıldar mıydın?
Borçluyum ödüyorum sevdanın diyetini
Borçluyum yanına gönderdim bütün sevgimi
Borçluyum ÖDÜYORUM SENSİZLİĞİN VERGİSİNİ…
Bu şiirin ilham kaynağı sevgili öğretmenimiz MÜSLİME OĞUZ ÖNGELİ hanımdır.
Kendisine sabır temenni ediyorum.
Kendisinin Sevgimin Vergisi Sensizlik yazısını okursanız bu şiir daha anlam kazanır..saygılarımla.
Bu şiiri kendisine hediye ediyorum.
(
Sevgimin Vergisi Sensizlik başlıklı yazı
MüslimeUguz tarafından
21.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.