Gazete haberlerine, televizyon haberlerine şöyle bir bakıyorum da..Ne kadar suç işlenmişse yapanlar kendilerini hep haklı görüyorlar..Kimse suçlu değilde, devlet onları yakalamakla, onları yargılayıp, hapse atmakla suç işliyor sanki…
İnsanların yaptıkları her kötü iş için bir bahaneleri, yada sebepleri var, şöyle bir düşündüm de..Kimse yaptığının hata olduğunu, yanlış olduğunu düşünmüyor..( Bazen arada bir üzgümüm , özür dilerim diyenler var tabii ki…az da olsa )
Ben gençlerle konuşurken hep şunu söylerim…Kimseyi eleştirmeyin, neden öyle yapıyor, neden böyle davranıyor, bir özür bile dilemiyor, hala doğru yaptığını savunuyor diye sızlanmayın…Ben bu yaşıma kadar tek şey öğrendim hayattan…İnsanlar ne yaparsa yapsın hep doğru yaptığını düşünerek yapıyorlar.Kimse ben bunu yanlış, yada kötü olduğu için yaptım, yapıyorum demiyor….
Bir katile neden cinayet işlediğini sorsan mutlaka geçerli bir sebebi vardır değilmi?
-Haketti onun için öldürdüm der…
Mesela hırsıza sorsanız, o da size haklı olduğunu anlatacak şeyler söyler…
- Açım, çocuklarım aç, iş aradım bulamadım ne yapayım, onun için hırsızlık yapıyorum…
Kardeşini döven çocuğunda, evini terkeden kadının da, karısını aldatan kocanın da…vs hepsinin geçerli bir sebebi vardır mutlaka…
Vel hasılı kimse yaptığının kötü olduğunu, hata yaptığını kabul etmez…Herkesin haklı bir sebebi vardır mutlaka….
Onun için Mevlana’nın şu dizelerinin söylediği gibi olmamız gerektiğine inanıyorum ben…

Sevgide güneş gibi ol,
Dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol,
Hataları örtemede gece gibi ol,
Öfkede ölü gibi ol,
Tevazuda toprak gibi ol,
Her ne olursan ol,
Ya olduğun gibi görün,
Ya göründüğün gibi ol,

Mevlana

Hoş kalın, hoşçakalın…Sevgilerimle….
( Herkes Kendince Haklı başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 10.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu