Bunun İçin Miydi..?
Kalbim yaralı parça parçaydı, koynumda bir yaralı kuzum birde aslan parçam vardı .Senin varlığından haberdar olduğum zaman çok üzüldüm çok ağladım.Ağlamamın sebebi ,seni istememem değildi, sebebi bir canparem daha olacak ona yeterince sevgi veremeyeceğimden ,ona bakamayacağımdan korkmamdı.Geceler boyu ,günler boyu ağladım…..
Bunun için miydi…..?....
Sen içimde yavaş yavaş filizlenirken hep korktum..Dilaram gibi yaralı kuzum gibi olmandan, onun çektiklerini çekmenden korktum. Dualar ettim ,geceler boyu, günler boyu..Eli ayağı düzgün ,sağlıklı olmanı diledim hep….Dokuz ay acılar içinde kıvrandım, karabasanlı kör gecelerden sabahlara yorgun uyandım ,tek istediğim senin sağlıklı olmandı….
Bunun için miydi….?...
Gün geldi bir canımı Dilaramı hacettepenin soğuk odalarında kimsesiz bırakarak ,ağlaya ağlaya gözüm arkada ,hep geriye bakarak bıraktım…Tek seni iyi koşullarda dünyaya getirmek ,sıcak kollara bırakmak adına…Seni acılar içinde kıvranırken kollarıma verdiklerinde, sağlıklı olduğunu öğrenip buruk bir sevinçle hıçkıra hıçkıra ağladım ve rabbime dua ettim seni bana sağlıklı olarak bağışladı diye….
Bunun için miydi…?...
Yaralı kınalı kuzum hastanenin soğuk ve kimsesiz odalarında annesiz ağlarken, amaliyata alınıp yoğun bakımda kimsesiz günlere uyanırken ben yoktum ,babası yoktu,canından kimsesi yoktu başında…Yaralı kuzum başında bekleyeni olmadan açtı gözlerini aydınlıklara ..Bense onsuzluğun ,onu garip bırakmanın acısıyla daha bir sarıldım , daha bir derinden kokladım deniz gözlü prensimi Rabbime iyi dileklerde bulunarak senin için, yavrularım için yalvardım…
Bunun için miydi…?...
Yaşım 28 di ve ben üç çocuk annesiydim…Öyle zor günler geçirdim ki yerine göre size baba oldum ,ana oldum ,arkadaş oldum..Bazen uyumadığım gecelerin sabahına devam ettim yorgun argın uykusuz..Sizlere iyi bir anne olmak için kendimi parçaladım, heder ettim , hayattan soyutladım senelerce….
Bunun için miydi…?...
Gün gelip o deniz gözlerin kayıp ameliyat gerekiyor dediğinde doktor..Beynimden kaynar sular döküldü..Ablanı sağ verip kefenle aldığım soğuk ameliyathaneye vermemek için senelerce taşıdım durdum seni cerrahpaşa hastanesine…Tan yerinin ağarmasına çok kez şahitlik ettik soğuk istanbul caddelerinde iliklerimiz titrerken..Ama olmadı ,sonunda gene ameliyat gerektiğini söyledi doktorlar…Ameliyathaneye ellerimle veripte o küçük terliklerin avuçlarımda kaldığında seni sağ salim kollarıma alamamanın korkusuyla koridorda bağıra bağıra ağladım, içimin yağları eridi ılık ılık….
Bunun için miydi…?...
Derken okul yılların geldi ,senin başarılı biri olman için defalarca okula gittim, bazen sevinerek ,bazen üzülerek eve döndüm…Senin çok zeki ve akıllı olduğunu bildiğim için
Hep neden ders çalışmadığının araştırmasını yaptım.Babanın itirazlarına rağmen aylarca seni istanbula hastaneye taşıdım..Suçlandım ,kırıldım ama ben hep senin arkanda ,yanıbaşında oldum,sana destek olmak için çırpındım durdum…
Bunun için miydi….?...
Yaramaz ve aksi bir çocuk oldun ,tüm itirazlarıma rağmen freni olmayan bisikletine bindin ve kaza yaptın.O gün haberini aldığımda beş dakikalık hastaneye nasıl koştuğumu ve o yolun asırlar kadar uzak geldiğini hiç unutamıyorum.Bir yandan senin sağ olduğun haberini almak için nasıl dua ettiğimi Allahıma yalvardığımı , seni sağ görüncede nasıl şükrettiğimi ve yüzünde iz kalmasın diye ne uğraşlar verdiğimi düşünüyorum da …
Bunun için miydi…?...
Delikanlı olma yolunda ilerlerken asiliklerine ,karşı gelmelerine ses çıkarmamaya çalıştım.Yeri geldi elimi kaldırdım ama yumruğumu sıkıp ellerimi aşağıya indirdim.Sen kırılma ,sen sıkılma ,sen üzülme istedim…Her ihtiyacını elimden geldiğince almaya karşılamaya çalıştım..boynun bükülmesin ,içinde kalmasın istedim..Maddi sıkıntı çektiğimiz günlerde el işleri yaptım ihtiyaçlarınızı karşılamaya çalıştım ..Aklınızda hiçbir şey kalmasın istedim…
Bunun için miydi…?...
Ereğli’ye taşındık okul değiştirdin ,senin iyi hasletlerini kaybettiğinin farkına vardığım zaman ve bunları sen bana söylediğin zaman çok düşündüm..Senden uzak olmak çok zor gelsede senin iyiliğini düşündüğüm için istanbula gönderdim okuman için..Geceler boyu ağladım boğazımdan senin sevdiğin yemekler geçmedi, kalan giysilerini kokladım durdum..Okuldan eve geliş saatlerinde gene geleceksin diye bekledim ,bağrıma taş bastım sen iyi ol başarılı ol diye….
Bunun için miydi…?...
Okulunu bitirdin baya büyüdün adam oldun ,delikanlı oldun…Üniversite okumanı büyük adam olmanı ekmeğini kimseye muhtaç olmadan kazanmanı istedim hep bunun için uğraş verdim …Sana doğruları anlatmaya ,göstermeye çalıştım…Sana deniz gözlüm dedim,yeri geldi kucağıma oturttum yeri geldi yanına uzandım sevdim öptüm …seni çook sevdim , seviyorum ve hep seveceğim ne olursa olsun …Gözlerim kapanıp bu dünyadan göçünceye kadar dualarım hep seninle olacak…
Ben senin annenim tüm bunları yapmak benim görevim bunlar anneliğin gerektirdiği şeyler biliyorum… Ama senin fırtinaya tutulmuş bir gemi gibi savrulmana tahammül edemiyorum..Hayatına bir yön çizmeni ,başarılar kazanmanı istiyorum..Kimsenin karşısında boynun eğri olsun istemiyorum …Sen olmanı , biz olmayı istiyorum ve bunun mücadelesini veriyorum.
Ama senin bana düşmanlığını görüyorum o deniz mavisi derinlerine gömüldüğüm güzel gözlerinde …ben bunları haketmek içinmi verdim bunca mücadeleyi diye düşünüyorum…Ve bu uğraşlar , bu çabalar ..sana bu aşkım….
BUNUN İÇİN MİYDİ …?... Diye düşünüyorum…Sence bunun için miydi ? deniz gözlü perensim….???...
Not: Annesini üzen deniz gözlü prense bi serzenişti sadece, paylaşmak istedim...
(
Bunun İçin Miydi..? başlıklı yazı
SakineBAHADIR tarafından
12.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.