Kur'an'ın Zulme Bakışı
Zulüm insanlık tarihinde öyle bir beladır ki ,hemen hemen tüm peygamberler onunla mücadele etmişler, bu gün de insanlık aleminin başta gelen sorunlarından biridir.Hal böyle olunca Kıyamete dek hüküm sürecek olan yüce kitabımız Kuranı Kerim, hak ve batılı ayırtan anlamıyla Fırkan, hiç zulme kayıtsız kalır mı? Elbetteki hayır;
Kuranı kerimde zulüm ve ondan türeyen zalimun yezlimun tezlimun vb. kelimeler 289 yerde geçmektedir, 91 yerde de zalimlerden bahsediyor.artık ehemmiyetini siz düşünün.
Allah cellecelaluh,
1-İnsanın kendi nefsine yaptığı zulüm
2-İnsanın başkasına yaptığı zulüm
olmak üzere iki açıdan zulmü ele alıyor.
Ayrıca zulmün en büyüğü Allah’a şirk koşmak ve ya Allah’a iftira etmektir derken, Zina gibi hayatı alt üst eden zulüme yaklaşmayı dahi yasaklıyor, zalimlere karşı sevgi beslyen kullarını bile cehennem azabıyla tehdit etmiştir.
Allah’ın koyduğu sınırları çiğneyerek insanın oluşturduğu hal ve davranışların zararı nefsine dokunduğu için birey bu davranışlarda bulununca nefsine zulüm etmektedir.Örneğin namazı terk, etmek oruç tutmamak ,sarhoş edici meşrubatları almak gibi… velev ki sarhoş haliyle başkasına zarar vermese dahi çünkü neticede yaptığı fiilin cezasını kendisi çekecektir;Hz.Adem ve Havva yasaklanan ağaçtan yiyerek nefislerine zulüm ettiler,dolayısıyla şöyle dua ederlerdi “Ya Rabbi muhakkak ki biz nefsimize zulüm ettik ,eğer bizi af edip merhamet etmesen zarar edenlerden oluruz” ,işte bu insanın nefsine yaptığı zulme bir örnektir.
Bu zulme nispeten daha beter bir zulüm var ki o da insanın başkasına yaptığı zulümdür İşte ,söz ,fiil ya da davranışlarıyla başkasına fiziki müdahale, hakaret etme , alay edip küçük düşürme malına canına ya da namusuna dokunmak vb zulüm çeşitleridir ki, her fırsatta bundan maazallah etmek lazım. Allah her iki zulüm çeşidinde de hepimizi korusun.Bu tür zalimler, onları sevenler ve emrinde çalışarak zulme vasıta olanların tamamı Allah’ın gazabına müstahak olurlar. zulüm öyle istenmedik bir davranıştır ki, İcabet(kabul) kapısı mazlum kafirlerin bedduasına dahi açıktır(normalde duaları Allah katında yersiz olmasına rağmen)
Ayrıca normalde Allah kötü sözlerden hoşlanmaz fakat mazlumun zalim hakkındaki kötü sözlerini istisna tutuyor,zalim olan bir hastanın iyileşmesi için dua etmeyi de sakıncalı sayıyor.Daha genel bir ifadeyle insanlık onuruna yakışmayan,insanı küçük düşüren, fakir kalmasına neden olan hatta moral bozukluğuna dahi sebebiyet veren ne varsa öyle ya da böyle hepsi zulmün bir parası sayılmaktadır.Örneğin bir kavmin bir kavmi küçük düşürmesinden tutun da ekonomik bir hadise olan faize kadar tüm olaylar bir çeşit zulümdür,
……………….devamını yazacağım inşallah…………………..
E.KAYA
(
Kur'an'ın Zulme Bakışı başlıklı yazı
Eyüphan KAYA tarafından
19.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.