İstihsal nedenleydi kolektif yararı
Her bir özgürce aldığı kararı
Eğer varsa; aç, açıkta kalmamaktı zararı
Üreten totem mesleği ile yoktu infak
Ne vardı özneliyle şeytan ne de nifak
İradi oybirliği ile olmuştu üreten meslekler ittifak
Ne elinde olmayana, vaadi
Ne kararmış bahtaydı sadi
Görmediğini görür gibi kâhdi
Vardı köleci sistemle yitiklere
Yalvarıp söz veren ricacı bir ahdi
Yel esmeden poyrazı
Emek vermeden kirazı
Fiskedir değişmek için birazı
Sen talip olmadan talimli
Beklersen lütfu minneti zalimli
En bildiği cahili tutukla alimli
Say ki bahta
Önce olana karşı
Eden münafığı getir tahta
Sen masum ben mahzun
Acı patlıcanladır
Komaz ki çıkar ahta
Asaletidir efendiliği beklersin payitahtta
Bir sayı gibi
Kendisiyle asal
Yüz yılların uyuşmuşuyla
Olmazı hisse, kıssa
Dinlerken masal
Öğüt dinlemek
Hep muhtaçlığın
Kölelerin işi
Sürüncemeye felek
Kulluğa karşı aksi şeytana ne gerek
Olup dini imanı ahitle yasal
Ah köle!
Ne de bayılırsın dinlemeye öle öle
Kamusalla önce olanı, sonraya
İlah olanı, El ile saraya
Köleci şeytanlığı sokup araya
Kâr deyip sömürüye paraya
Behre bulup vurulan
Kolektife kurulan
Hileci düzene
Göz ucu süzene
Ak der
Aktöre der
Tarihi milatla tarihseli köleci döle
Akıl gözüyle göre göre
Bıçak kesmez ama
Tarikatıyla mezhebiyle böle böle
Mirası ebenle dedenle
Yanardağ gibi
Birçok nedenle
Sende patlar
Zaman seni söylemle atlar
Kolektif bulursun
Patentle kolektif
Edilirse hırdavat
Buluşlasın enerjiyi kâr için derle kilovat
İki kere iki...
Gibi nedenle olmuyorsa gavat
Öğrenme olur sana zıvanadan çıkmak
Şekerle, bisikletle koşullu salavat
23.12.2018
Sadi ; Baht açıklığı
Ahd : Yalvarmak, söz vermekle ricacı olmak.
Gavat : Yolsuzlukta birleşmelere ön ayak olan kişi. Yolsuzluğa aracı olan.
Salavat : Herhangi biri için yapılan dua ya da bir minneti belirtmek için bir kişiyi anıcı dua söylem.
Ahdi aman: Aman dileyen yalvarma