Serbest Kürsü / Sohbet

Eklenme Tarihi : 2.07.2020
Okunma Sayısı : 1179
Yorum Sayısı : 1


Monolog -Az Gol biraz Bol Az da Yol da açılan Kol ile yapılan- Röportaj- . İnsanın Gönül Derinliğine İnmeye

-Güldürmeye Bildirmeye Su Vermeye- Çalışan Şiir-

 Maskeli provokasyon: Sokak röportajları – Gerçek Hayat


-Evet, sevgili okurlarımız gönül penceremizi açarak, şiirden esen esintilerle gülüşüyle öpüşüyle gönlümüzü hoş etmek gülümsetmek için karşınızdayız. Yanımda her zaman ki gibi görünürken kuyunun dibi gönüllerin galibi şiir diyen Sayın Gülveren şairimiz var. Sayın Gülveren az da güldüren şiirle sevdiren, öncelikle hoş geldiniz. Şiirlerimizde/şiirlerinizde zaman, rüya, masal, musiki dalında bestelenmesi için gönlü hoş eden sözlere geniş yer veriyorsunuz. Aşk olsun, ölüm, vefasızlık hasret gibi temalar, semalar, havalar, dualar üzerinde şiirler yoğunlaşıyor. Şiirlerimizde sizde bilirsiniz elbette ki haddinizi şiirlerinizi, derin bir hüzün hatta yazdığınız güzün, yol düzün, zaman teması, geç kalmışlık, varamamak, gibi temalarla sözlerle okurların bilinçaltına ve insan ruhuna inen duyarlılık içinde yazıldığı görülür ve bilinir. İnsanın gönül derinliğine yönelen bu yazım kazım anlatım varım  şekliyle, sırlarla örülü dünyasını keşif etmeye yönelik yarı rüya olsa da şairin uyumadan yazdığı, yarı gerçek olmayan tam bir gerçeği dünyayı araması kurması içindeki güzelliklerini görmeleri için mi yazılıyor?  Şaire ilham gelmediği zaman, -diyor mudur aman halim yaman gelecekse gelsin ilham yoksa yazamam endişesi- acaba roman ve hikâyelerimde denme yazılarımda anlatıyorum diyerek nesir dili ile şiir dilini birleştiriyorum diyor musunuz?  

 

-Öncelikle ve okuyucularıma selam verirken hoş buldum gönül dergâhınıza saygıyla oturdum. Diyorum Sayın Mehmet Bey. Şiirde ahenge önem vermek elbette ki önemlidir, bakmalıdır görmelidir, azda gülümsenmelidir bunlar yoksa mürekkebi dökmemelidir. Şiir önce gönülle kelimelerle güzel şekiller kurarak hece ve sözleri inci gibi dizerek hissederek az da gözyaşı dökerek yazmaktır. Şiir söylev üslubunun özelliklerini elbette ki taşır, anlamayanlarsa sırtını kaşır, kitleleri etkileme amacı için kaleme alınmıştır. Bazı alıntı şiirle cevaplayayım, anlayalım, anlayayım kapalı kapıları hep birlikte açalım.

 

“Gün biter, sürü yatar ve sararan bir ayla,

 Çoban hicranlarını basar bağrına yayla.”

 

“Tarihin dilinden düşmez bu destan,

 Nehirler gazidir, dağlar kahraman.”

 

“Yaşamaz ölümü göze almayan

Zafer, göz yummadan koşar da gider.

Bayrağa kanının alı çalmayan

Gözyaşı boşana boşana gider!”

 

-Gördüğünüz gibi güzel sözlerle, okurların bilinçaltına ve insan ruhuna inen duyarlılık farkındalık cana canlılık içinde yazıldığı görülür bu şiirler. Arındırılmış gönül içinde hissedilen bilinen gözlemlenen güzellik duygusunun oluşturulması şiirle yazmak ile ortaya çıkar. Şiirde şekil, mısra, kelime seçimindeki titizlik, temizlik, girişkenlik, şairin titiz çalışması okuması, araştırmasının sonucunda anlamı, akan bir berrak su gibi sunmasına yol almasına kapıları usulca çalmasına ve fikirlerinde zamanla olgunlaşmasına zemin hazırlar. Bende şiir yazamadığım anlarda nesir yazarak anlatmaya çalışıyorum. Mesela…

 

Akan derenin kıyısında, ufacık bir derenin kenarında, aksi suda yansıyan beni görmeyen bir güzel vardı.

Kollarımı uzattım uzaktan suya değercesine saçlarına dokundum bakışı yüreğinde hardı.

Bir kırlangıç gibi uçarak gönlüne konmak istedim yıldırım hızıyla bu biraz ani olur, sonra korkar belki dedim karşıda seyir ettim eridim bittim, bir adım öne gidemedim.

Beyaz ellerini suya daldırırken beyaz, ak süt gibi beyaz göğüsleri elbiseleri pazenleri dirsekleri suya dalarken gönlüm ortadan heyecanla ikiye ayrıldı, dilim tutuldu.

 

-Hayat önümüzdeki bir muamma -az orada dur düşün amma,  hayatta zor sanma-, gibi duruyorsa da bunu çözmek için gülümseten şiir gerekli, kuyuya düşen varsa da ipi göndermeli yukarıya çekmeli. Şiirle kendimizi bir arada muhabbetle bir araya topladıktan sonra muamma sır neyse gönlümüz olduğunu idrak ederek sevinerek çözmüş olacağız, çözdükçe kendimizi bulacağız hem hayatın hem de şiirin içinde her kelimesinde. İnsanoğlu kendi çoğu zamanda beraber yaşadığı ferdini şiirle gönülden sevmeyle varmayla yazmayla yaşadığı cemiyetle hamiyetle gülümsemeyle idrak eder efendim, şiir şiir değildir gönüldür, yoldur bir pınardır cana candır sanmayın yakandır, bir gölgelik çınarın gölgesidir güneşin kavurucu sıcaklığından serinlediğimiz oh ne güzel yerdir dediğimiz sevindiğimiz.Şair her eserine kalbinin bir parçasını koyarak katarak batırarak yazar. Yazdıkları düş gücüyle olsa da hakikate dikkate yakın şeylerdir. Ben hiçbir şiirim de yazımda yazarken bizzat hakikatin o an yanımda yazdığım şiirle bazen bulunmadığını biliyorum vazgeçmiyorum, ararken bulup hissediyorum birde hoş geldin diyorum, hakikati arayarak hecelere sözlere sorarak buluyorum. Belki de yazdıklarım benden evvel yüzlerce defa yazılan aşk hüzün şiirleriydi. Ben şiirleri öyküleri yazıları okuyarak heceleri sözleri ayırarak harmanlayarak, ilk önce kendi kulaklarımın bilmediklerini duyuyor ve sonrasında kulaklara bilmedikleri şeyleri söylemek için yazmaya gayret ediyorum. 

Bazı şeyler gözle görülür gözle hudut çizilir, oysa ben gözden daha hızlı olan düşüncemi aşk diyarında hecelerle gezdirerek, sevindirerek, geh bili bili tabi ki demeyerek seviyorum gönülden, sınırı belli olan göz hududunu aşarak, ötelere yürüyerek beraberce aşmak için beraberce gözü arkamıza alarak gönül gözüyle öne geçmek istiyordum. Edebi eserin her güzel ve etkileyici gönlü okşayıcı bir anlatım dili olmalıdır. 

-Çünkü eserin malzemesi yazar için gönül dildir, sanatçı da bu malzemeyi ustalıkla kullanmalıdır, cebinde taşımalıdır, her daim bakmalıdır sarmalıdır. Yazar şiirini yazarken dili, duygu ve hisleriyle düşüncelerini bir potada birleştirerek estetik -mozaik araya Faik’i karıştırmayarak- bir biçimde okuyucusuna yansıtmak için kullanır. Bunu yaparken kendini herhangi bir konuyla kendini elbette ki sınırlandırmasını kaçış yolu aramasını beklemek olmaz. İşte geldik zurnanı zart zurt karşıdaki misafirlerin limon yerken zurnacının vay haline dediğimiz andaki yandaki oradaki buradaki son noktaya hale, asıl amaç okuyucuya bir şeyler öğretmekten ziyade, beraberce bir şeyler öğrenmektir, yazar yazarken araştırırken, okuyucuda okurken öğrenir.

 

-Teşekkürler ederim Sayın Gülveren, sizden daha çok şeyler duymak istiyoruz kısa bir ara verelim, demli çaylarımız dan içtikten sonra devam edelim.

-Okuyucularımızda buyursunlar demli çayımıza.

Devam Edecek İnşallah

Mehmet Aluç

Not: Yazarken araya espirili kelimeler ekledim bu bu şekilde ilk eserim olacak umarım beğenilir,selamlarımla.
( Monolog -az Gol Biraz Bol Az Da Yol Da Açılan Kol İle Yapılan- Röportaj- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 2.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu