Bir gün dü
Halife ömer gözleri yaşlı
Haceru'l Esved'e yaklaştı
'..ey taş, biliyorum bir şey yapamazsın!
Seni öptüğü için peygamber öpüyorum
Neticede sen bir taşsın..'
Yeryüzü Müslümanları hep böyle yaptı
İbrahim peygamber ve oğlunun hatırası
Selam verdiler ,öptüler Haceru'l esved taşını
Peygamberlik öncesi yılların biriydi
Otuz beş yaşında ,Mekke'nin sevileni
Kendisine Muhammed'ul Emin denilmekte
Ne putlara secde etti ,ne de zulmetti kimseye
Şehir On iki kabile reisinin yönetiminde
Ne kadar hüzün yüklüydü putlarla dolu Kabe
Yağmur, sel nedenleriyle yıpranmıştı
Bir araya gelen Mekke'liler tamire başladı
Böylece yenilendi Kabe'nin duvarları
Kabile reisleri onur/şeref peşindeydi
Haceru'l Esved konulacaktı şimdi
Kıyasıya bir kavga ,bu şeref kimindi
Kutsal taş hangi kabile reisinin onuru olacaktı
Sonu gelmeyecek gibiydi tartışmanın uzaması
En nihayet bir hakem arandı
Kabe'ye gelecek ilk kimsenin kararı
Kabuldü kutsal taşın konulması
Muhammed'ul Emin ilk gelen insandı
Herkes çok sevindi
Çünkü o hakkı gözeten biriydi
Muhammed yere bir yaygı serdi
Kabile reisleri meraklı ve dikkatli
Muhammed geleceğin peygamberi
Mekke şirkin ve gücün sesi
Kavga ve savaşların merkezi
Kutsal taş için çatışma an meselesi
Muhammedu'l Emin kavganın önüne geçti
Kutsal taşı yerleştirdi yaygı üzerine
Her kabile reisi yaygının bir yerinde
Kabe'nin güney doğu köşesine
Taşı koydular hep birlikte
Onur ve şeref her kabileye taksim edildi
Herkes memnundu ,bu çözüme sevindi
Muhammed'e duyulan güven tazelendi
Yaş otuz beş Peygamberlik öncesi
Yakındır doğuşu Vahy ‘in güneşi
Yeniden doğru yaşanacak Hacc'ın güzellikleri
Haceru'l esved'le başlayacak Hacc günleri
Onunla başlanır tavaf ,onunla sonlandırılır
Haceru'l esved bir cennet taşıdır
Onu öpmek sünnettir
Onun taş olduğunu bilmek Tevhid'tir..
26.10.2020/Çengelköy
Mustafa KAYA
Haceru’l Esved : Anlamı ‘Siyah Taş’ , geleneksel anlatım Hz. İbrâhim tarafından Kâbe’nin inşası esnasında tavafın
başlangıç noktasını belirlemek amacıyla yerleştirildiği , cennetten düşen bir
taş olduğu gibi ifadeler olsa da bunlar zayıf bilgilerdir , İslam öncesi
Araplar taşlara çok önem verirlerdi ve kutsal değeri taşırdı , Kur’an
Tevhid’ine göre kutsal olan tek varlık Allah ve O’nun buyruklarıdır, bir taşın
toplumsal gelişiminde sevgi saygı itibar görmesi ve Peygamber’in de buna bir
itirazı olmayışı Haceru’l Esved’i olduğundan fazla yüceltmek farklı anlamlar
yüklemek doğru değildir, rivayetlerin abarttığı anlatımlarla değil sembolik
anlamda değerlendirmek uygun olacaktır. Çünkü
öyle rivayetler var ki bunlar Kur’an’a dine aykırı ifadelerdir : Hacerülesved,
ruhlar alemindeki ahde vefa gösterenler lehinde kıyamet günü şahitlikte
bulunması ,Allah’ın kıyamet günü Hacerülesved’i getireceği ve onun da hak üzere
kendisini istilâm edenlere şahitlikte bulunacağı , “Hacerülesved’e dokunan
kimse rahmanın eline dokunmuş gibidir” denilmesi, Hacerülesved’in yeryüzünde
Allah’ın sağ eli olduğu, onun vasıtasıyla kulları ile musâfaha ettiği,
Hacerülesved’e dokunanın Allah’la biat etmiş olacağı; kendilerini istilâm
edenlere kıyamet günü şahitlik edeceği şeklindeki rivayetlerin kabul edilir
hiçbir tarafı yoktur.