....Pul Köyü sokaklarında gezinirken iyiden iyiye köy hayatını o farklılığı gösteren dokuyu ve kokuyu hemen alıyorsunuz , ileride kerpiç örülü evlerimizden bir evin önündeki seki ‘ de iki yaşlı kadın oturmuş konuşur gibi sessizlikleri içinde elleri öpülesi güzellikleriyle güneşleniyorlar , içlerinden konuşuyorlar sanki , arada bir elleriyle uçuşan konan sinekleri def ediyor veya yazmalarını düzeltiyorlar , iki tarafı evlerle çevrili şu sokak geçmişte onları hangi yorgunluklar ve sevinçler ile ağırlamıştı kim bilir , gün boyu aralıksız koşturma içinde geçen köyün rutin işleri , davarlar sağılacak sürüye yetiştirilecek ahırlar temizlenecek tezek için malzeme toplanacak , ev süpürülecek ocağa süt konacak çocukların karnı doyurulacak bağa bahçeye tarlaya gidecek adama nevale hazır edilecek heybenin gözlerinden birine su ve ekmek diğer gözüne bostanlıklar …vb , ne günlerdi, ne çok emekleri vardı belki itiraf edemedikleri sevdaları bile güzeldi , o günlerden kaç kişi kaldık diyorlar, iyi ki sessizlik ve yalnızlık korkuları yaşamıyorlar her gün köyden haberler gelenler gidenler öteden beri tanıdık insanları sık sık görebilmeleri avundukları tek şey , gelecekler elbet diyorlardı beklediklerimiz gelecekler çağalar gelip bu köyü sesleriyle dolduracaklar , böyle ıssız görünmeyecek sokaklar der gibi anlamlı bakıyordu gözleri..... son yıllarda köy evleri hemen hepsi sac çatı yapılması nedeniyle o siyah beyaz fotoğraflarda kalan dam köyler birer birer yerini modern yapılara bıraktı , teknolojinin tüm baş ağrıtıcı görünmez arızalarına rağmen o güzelim köy evlerimizin daha fazla bu çılgın gelişmeye alakasız kalamadı haliyle , davetsiz bir misafir gibi köylerimize(kalbimize) girdi yerleşti ..bir tarafta iri iri bir yere sığmaz antenleri ile hantal sac çatılar , bir tarafta yıkıldı yıkılacak mütevazi köy evleri veya viran olmuş yıkık duvarları ile sahibini arayan evler , ayakta duran duramayan evlerimizin o konuşan dillerini hissettim , o eski deyip geçtiğimiz evlerimizin şu sıcacık sevimli bizi kabul eden , bizleri gördüğü için sevinen eski günlerine dönen o bakışları unutamam, her zamanki gibi cömert merhametli şefkatli çağrısına nasıl duyarsız kalabilirim ki ?, evin ahşap kapısı nasıl da tanıdık nasıl da içimizden ,ruhumuzdan bir parça gibi bakıyor , ve kerpiç örülü duvarından , aynı sokakta omuz omuza destekli duruşları, pencerelerinin mimari şıklığı , beyaz toprakla sıvanmış kerpiçlerin çileli bakışları , onca yıllardan sonra tanıdık bir dost gibi , sırdaş ve yürekten sevgisi nasıl da bugün gibi diri , ve ruhumdan evin ruhuna tükenmez bir sevgi bir yakınlık akışı var , iki tanıdık hem iyi tanıdık iki sevgili gibi karşılaşıyoruz , ve güvenle kendisine davet ediyor kalbini açıyor evin odalarını geziyorum aynı sevgi kokusu canlılığını koruyan anılar nasıl da fısıldaşıyorlar , önünde dut ağacının veya bir kavak ağacının gölgesi altında yaşayan ev , şehirli ifadesi ile dubleks veya triplex işte böyle bir ev kerpiç örülü insan eli ile alın teri ile yoğrulmuş sevgi dua katılmış köy evimiz , içinde yaşayan olmayı ne çok isterdim , hala bugün bile bu hali ile değme şehir evlerinden daha kuşatıcı çok samimi daha sahici geliyor bana ...biraz daha ilerleyince bir evin önünde durdum beni çok etkileyen hüzne sürükleyen bir andı ,bilmek isterdim bu evin hikayesini her zaman ilgimi,merakımı çekerdi ve Pul köyünün en gizemli evi bu olmalı dedim kendi içimde ,evi inşa eden ustalar ustaymış gerçekten , günümüze kadar diri ve dinamik kalan bu günümüz değme mimarlarını sollayan onurlu ev zamana direnmiş ilk gün gibi ayakta tebessüm ediyordu , modern dikitlere oldu bitti binalaşan beton yığınlarına , gerçekten evi yapan ustalara selam olsun , keşke evlerimizi orjinallerine sadık kalınan daha geliştirilmiş şekliyle köyün dokusunu devam ettiren evlerin inşası mümkün olsaydı, bu durum hemen hemen her köyde aynı döndük dolaştık köyün Çınar ağacı altına geldik , soluklanırken yayıktan az önce çıkan ayrandan içmek günün finali oluyordu , gezdiğimiz her güzel manzara yerlerine merhaba güzel köy Pul Köyü seni çok sevdik sevmeye devam edeceğiz diye seslendik ....


Mustafa kaya
28.04.2021
( Yeniden Keşfetmek Köyü başlıklı yazı cirik tarafından 3.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.