Bu kelimeyi kasıtlı kullanıyorum her ne kadar kullanmak istemesem de:torpilli.

Bazen ağlayasım bazen çıldırasım bazen de başımı alıp gidesim geliyor en icra köşelere.Çözüm olur mu olmaz mı bilmiyorum ama   yapılan haksızlıkları,aksaklıkları ve hataları gördükçe delirmemek elde değil.Benim kimseyi işe alma gibi bir yetkim olmadığı gibi kimseyi işten çıkarmaya da yetkim yok.Zaten kimseyi  ekmeğimden edip vicdan azabı çekmek istemem.

Çocuğun gerçek adını bilen yok ama lakabını bilen çok.İlk geldiği zamanlar ne konuşmasını biliyordu doğru düzgün ne yolda yürümesini.Değişime çok çabuk ayak uydurdu her nedense,hal ve hareketleri değişti, asosyal olan birisi sosyalleşiverdi,kaşını çizdirmiş,traş biçimini değiştirmiş.

Bir şey söylemeye kalksan,suçlu oluyorsun,susuyorsun;zengin çocukları oldukları için şımarıklar.
Benim izin olacağım günü iple çekiyorlar,ne yapıyorsam onlara.
İş bulurmak,suç...

Çıraklar,ustaları çoktan geçmiş durumdalar meslek konusunda değil tabi,keşke öyle olsaydı.

"Nerde o eski bayramlar"dediğimiz gibi  "Nerde o eski çıraklar?"diyoruz şimdilerde.Eskiden dükkana en önce çıraklar gelir en son yine onlar çıkarlardı dükkandan,saygı da kusur etmezler,babalarından sonra hem en çok sevdikleri hem de çekindikleri, korktukları ustalarıydı.Kısacası işe açtılar.

Geç de olsa anladım,istediğiniz kadar okuyun isterseniz master yapın bu turizm sektöründe,torpiliniz yoksa koskoca bir hiçsiniz.Öyle ki  iş başvurusuna gidersiniz,içeride tanıdık bir çalışanınız yoksa sizi görüşmeye bile almazlar.

Ya bu deveyi güdeceksin ya bu diyardan  gideceksin demişler,ekmek parası işte,bu sistem böyle işliyor.Bazen sadece seyredersiniz eliniz kolunuz bağlı bir şekilde.

İnsan emeğinin bu kadar ucuz olduğunu anlarsınız da anlatamazsınız.



( Torpilliler başlıklı yazı berberce tarafından 15.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.