Anladı Ki Arayarak Bulunmayacaktı Bu Rüyaları Bayramları

 Bayram mesajları, sözleri 2023! Resimli, dualı, ayetli, Ramazan Bayramı ile  ilgili sözler ve kutlama mesajları! - En Son Haberler

Babası annesi komşuları bayramı anlatmamıştılar ona, bayramı zulüm altında yaşamak gerçek bir yaşamak değildi de ondan anlatmamışlardı. Bekleyerek geçti ömürleri birisi çıkar gelir onca zulmü yaparak evlerine bombaları atarak öldürenlerden hesap sorar bu zulme son veriri diye, lakin gelen olmadı sözde kınama ile geçiştirilirken ölenler daha çoğaldı. Gece rüyalarında koşan oynayan çocukları görür imrenir lakin anne babasına bu çocukların kim olduğunu soramazdı, özenirdi yerlerinde olmayı onlarla yaşamayı özlemle bekleyerek küçük Ömer büyüdü içindeki acıları yutkunarak Filistin’de, Suriye’de, Myanmar’da… Yanmakla geçti ömrü nedense hiç kimse ile konuşmazdı, konuşacak ve gerçekleşmeyecek hayali sözü neden paylaşayım dillendireyim demekten korkar ve çekinirdi. Bombasız geçen bir günde yaşamak isterdi, beraberce mahallesinde sokağında arkadaşlarıyla oyun oynamak isterdi, oynayamadı, korku içinde yaşadı. Korku ile sindirenleri tahtlarında indirmek isterdi tek başına yapamadı…

 

Rüyasında gördüğü o güzel neşeli günlerin hakikat olduğunu imanı gibi olabileceğini yaşana bileceğine inanıyordu. Bugün yine bombalar susmadı onlarca eve düştü en az 30 komşusu öldü arkadaşları öldü, cesetleri paramparçaydı tanınmaz haldeydi bakamadı, karanlığa saklandılar ve Mevla’ya sığındılar. Artık beklemeyi beklemediler çünkü gelecek olan yoktu o eskilerde kalmıştı artık, gelmemesi gerekenler gelip daha çok nasıl bomba atılır diyerek bombalar üstlerine bırakarak gidiyorlardı. Kendi kendine” inanır mısın rüyalarına” diye kendini sorgular olmuştu.

 

Anladı ki arayarak bulunmayacaktı bu rüyaları düşleri, artık uykularını da saklar oldu bir dehlizin dibine, uyumak artık düşünceler denizinde yüzerken kayboldu gitti, sadece düşünceler denizinde yüzerek günün karanlıkta aydınlık ediyordu. Sonunda kaderlerinin rüyalara özenerek gerçekleşmeden gitmek olduğunu anladı. Rüyalarını karanlık dehlizlerde kayalara anlattı sordu” ne zaman biter bu zulüm diye” kayalar çatlamaya başladı başka boşuna bekleme sadece sabırla bekle yoksa çatlarsın, sen çatlamasan da seni öldürmek için birileri gelir. Kayalara” beklemek neden kötüdür” diye sordu, dehlizlerdeki sular coştu havalara kalktı ve geri yerine oturdu. O zaman coşarak koşmak gerekir lakin “ne ile koşacağım ki, ayağımı bir şarapnel parçası aldı götürdü, koşmaya yürümeye dermanım yok” diye cevap verdi dehlizdeki denizdeki sulara. Sonrasında derin bir uykuya uzanarak o düşlere doğru barışın getirdiği huzuru görmek için uykuya daldı, belki, giderim ve bir daha dönmeme umuduyla uykusuna daldı.

Mehmet Aluç

Not: Mübarek Ramazan bayramınız Mübarek olsun Bayramı bayram gibi yaşamayı Rabbim Nasip etsin bizlere inşallah.


( Anladı Ki Arayarak Bulunmayacaktı Bu Rüyaları Bayramları... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 21.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.