23/c
Bu takdime süreci içinde Hava Âdem’e kendi totem yiyeceği
olan elmayı sunuyordu. Yani Hava kendi totem yiyeceği Elmayı yamyamlık
dönemdeki gibi kurban ediyordu.
Çünkü eski yamyamlık dönemi temaslarının sunuları içinde bir
totem yiyeceği “kurban etmenin” üreten grupla, yamyam grupları birbirine
“yakınlaştırma etkisi” vardı. Âdem ve Hava da bu kurban sunusu ritüelleriyle
birbirine yakınlaşıyor ve birbirinin "ittifak eşleri; ittifak
kardeşleri" oluyorlardı. Bir kralın kardeşiyle evlenme anlayışının temeli
buydu.
Bu yakınlaşma için "bir Âdem grubun Havva’sı kendi
totem yiyeceği olan buğdayı karşı grubun Âdem’ine sunuyordu. Yani her durumda
da Hava kendi grubunun totem meslek ürünü olan Elmayı veya buğdayı “ittifakı
yakınlaşma olarak Âdem’e kurban ediyordu”. Buradaki totem yiyeceği yasağının
etkilerini hatırlayın lütfen.
Grupları birbirine yaklaştıran kurban motifi, ittifak
dilini, uzlaşma dilini, ikna etme üzerinde seremoniye etmektedir.
"İttifakı birleşme olsun" anlamında gayret güden ittifakın ikna dili,
gelişmiş bir köleci Hava ve köleci Âdem anlatısı içinde; "kâr yapıcı,
ticari dil ile" aldatma, kandırma, hile dili olaraktan da
belirtilecekti.
Âdem ve Hava anlatısı bu seremoni içinde şöyle bir totemi ve
ilahi ittifaklı ritüellere geri bağlanım yaptıktan sonra asıl maksadı olan
köleci anlayışı oturtmak için geçmişe ait seremoniyi köleci sistemin diliyle
anlatmaya odaklanmıştı.
Köleci Âdem ile köleci Hava mana anlayışının El mana
anlatısı içinde zaten aldatıcı, ikna edici, vaat tavizleri vardır. Köleci dil,
tuzaklı dildi. Hileci dildi. Köleci dil daima El gibi hileli bir zarla oynayıp,
hileli zara göre konuşuyordu.
İşte bu nedenle köleci dilin Âdem ve Hava’sının her biri
farklı totem meslekli karşıt grup kişileriydi. Köleci anlatımla birbirini
aldatan, birbirine tuzak kuran gruplardı. Vaat ve yasaklar mülk sahibi El ile
mülksüz insana kurulmuş tuzaklardı.
İttifakın olmasını isteyen yılan motifli olan grup da köleci
dil içinde köleci yapı anlayışına uygun olarak ara bozucu, yasağa karşı insanı
heveslendirici ve yalandan vaatleri olan grup olarak tanımlanıyordu. Kendine
mühlet verilen oluyordu!
İlahi dönemden köleci dönme doğru çıkmak için ortaya konan
yasak bozucu seremoniler de kolektif alandan ayrılışın öyküsü vardı. Köleci
kötülükler içindeki mülksüzlerin, kolektif cennetten çıkmasıyla yaşadıkları
travmaları vardı. Köleci mantık bu travmaları, Âdem ile Hava'nın yasağı
çiğnemeleri nedenle cennetten kovulma öğüdü olarak anlatıyordu.